torsdag 27 februari 2014

Besatt av en hylla

Alltså, jag har blivit lite lätt besatt sedan jag såg den här bilden i senaste numret av Residence:


Jag vill också ha en vit hylla i plåt i vardagsrummet! Ut med Billybokyllorna med glasdörrar och in  med en sådan här tänker jag.

Fast, är detta en praktisk hållbar lösning? Blir man till slut tokig på att stapla grejer såhär när man alltid ska ha ut den tidning som är underst? Får man inte göra annat än att dammtorka? Känns det rörigt när man ser alla saker så tydligt (utan sidor och dörrar som täcker en del av sakerna?)
För jag har ju tänkt att hyllan även ska hålla för förvaring, inte bara vara någon slags uppvisningshylla.
Så, alla därute med erfarenhet av liknande föraringslösningar, fyll igen mina kunskapsluckor!


Och var hittar man en vit plåthylla med minst fem hyllplan? Har tittat på den här men den fanns inte uppmonterad i butiken, bara i förpackningen. Och när jag sade till personalen att jag vill ju se den "live", så tittade de på mig som jag var tokig. Tydligen inte många som köper lagerhyllor med kravet att de ska vara snygga och i rätt färg.

5 kommentarer:

Hannis sa...

Finns en rackarns snygg hylla på ikea. En i zink 99:-, den har jag funderat på att köpa och måla om. Nu vet jag att du har en bit dit men ändå=))

Flippis sa...

hm, tror nog du får plocka fram sprayburkarna för vitt reslutat. F ö är IKEAS "Hyllis" nämnd ovan väldigt prisvärd och bra till väldigt mycket.

Anci sa...

Svårt att veta det där snyggt/praktiskt ! Hoppas att du hittar det du vill. Under tiden läser jag dina mycket underhållande inlägg :)

Kram
Anci

Nenne sa...

Snyyggg! Men mest för de som gillar att damma mycket!

Tror jag!

Unknown sa...

Såg att Rusta också hade hyllor för 99 kr...blev själv sugen på detta alternativet...men lyckades springa på en lägre öppen plåthylla (på ett av torgen) som ska lackas svart och ställas i vardagsrummet...kommer mer på min blogg snart!
Hoppas du hittat hylla och att du lyckats måla väggen också!
Mvh LInda/Sevedsgård1
www.seved1.blogspot.se