tisdag 25 februari 2014

Start spreading the word


Det är den 25 februari och idag cyklade jag utan vantar.
UTAN VANTAR!!

Vad är det med det då, kanske vän av ordning som bor i Skåne, frågar sig.
Jo, det är minst sagt en sensation att kunna göra det om man bor i Norrbotten kan jag tala om, i alla fall om man vill cykla utan vantar men utan att förfrysa fingrarna så att de blir obrukbara för pyssel. Det skulle man däremot kunna råka ut för alla andra februarimånader jag varit med om.

*Fröken Fräken mycket peppad*

Kanske att man kan börja spraya utomhus i helgen?!?!

*Fröken Fräken helt sjukt hoppar upp och ned-peppad*



Alltså, just nu sköter du dig riktigt bra vintern. Fortsätt såhär nu!






Hur mycket längtar jag efter det här? Mer än vad det går att räkna till!




4 kommentarer:

Ester ❤ ett kreativt liv sa...

Förstår din chock och glädje! Vi hade som mest +13 i Uppsala igår och jag tog på mig VÅRJACKAN när vi skulle åka och handla. Det känns liksom inte riktigt rätt men dock varmt välkommet! Våren får gärna komma såhär i slutet på februari varje år för min del.

(Det kanske inte är lika roligt för de som har/kommer ha sportlov snart dock med skidutflykter inplanerade.. )

Borgmästaren sa...

Är det inte för mycket snö för att cykla? Fram för mera vår!

Hanna sa...

fina bilder
Ha en bra kväll
Hanna

Anonym sa...

Javisst är det underbart att våren är på väg i hela Sverige! Tack för en underbart inspirerande blogg!