söndag 23 februari 2014

När man inte har självhäftande plast men tangotävling i källaren

Nu är jag inne i en städ- och rensarperiod igen! Då blir det inte så mycket pysslat eftersom jag går all in och liksom totalfokuserar på att sortera grejer i lådor, hitta det perfekta stället för ljusstakarna, storleksordna vaser och finna en sällsam njutning för varje påse med grejer som jag degraderar till att flytta vidare. 

Och nu skulle man kunna anordna en tangotävling i källarförrådet, så gott om plats är det där!

Eller ja, tävling.. jag vet inte om det får plats med så många danspar. Men dansa tango kan man göra i förrådet.

Eller ja, dansa tango. Men man kan i alla fall med gott om svängrum stå mitt på golvet och vifta med ben och armar, och det har man sannerligen inte kunnat göra på bra länge!


Nu är det ju inte så kul för er att se bilder på detta, så då blir det bild på vad man kan göra om man inte har självhäftande plast och ändå känner för att dekorera lite! 
Jo, istället tar man en rulle med eltejp som man lindar lite ojämnt runt om en glasvas och faktiskt ser det ut som att man har lindat skinnband runt om. (denna tejp finns också i en del andra färger förutom svart, och man skulle även kunna använda washitejp så klart)




Nu ska jag dyka in i städandet igen och se vad jag kan hitta - igår hittade jag en vinterjacka som jag hade glömt bort! Och vad har ni tänkt göra denna söndag?


Uppdaterat 20.06, efter X antal timmar med rensande: För bövelen Fröken Fräken, hur många blockljus har du egentligen? Nu är det köpstopp fram till 2017!

7 kommentarer:

Flippis sa...

Gillar eltjep, den är lite lagom elastisk också. Ja, jag ska ju då kolla hockeyn, men kanske att jag målar 2 ramar innan det är dags..Och så ut i solen också en sväng..får nog sätta fart nu märker jag. Ha en fortsatt fin söndag

Elisabeth sa...

jag har åkt 1 mil på längdskidor.. YES !! så skönt... 3 dm nysnö häromnatten..
Lagom till sportlovet.

Bra jobbat till städning/rensing.

Cicci H sa...

Tänk att eltejp kan bli så snyggt! Var får du allt ifrån? Är radiosupporter på hockeyfinalen med en koftstickning i knät efter en skön promenad.

Smultron på ett strå sa...

Var FÅR du alla fantastiska idéer från? Så himla smart!!! Önskar att jag hade hälften så mycket kreativa idéer. När det gäller strukturera, ordna, städa och rensa så är jag grym. när jag har lust, vill säga! Fortsatt trevlig söndag! //kram maria

Karin A sa...

Haha, eltejp - det var en högoddsare. Snyggt som tusan så klart! :)

Ester ❤ ett kreativt liv sa...

Snygg vas! Det är en härlig känsla efter att man har rensat i hemmet och upptäcker att man inte alls har så lite plats som man trodde. :-)

Anonym sa...

Vad härligt det skulle vara med en tangotävling, älskar denna eldiga dans.
Vill passa på att tacka för ditt tips att använda en kartong när jag spraymålar. Det fungerar alldeles utmärkt och jag behöver nu inte klä mig i regnponcho och gå ut i mörkret, det blev jobbigt och nervöst i längden.
Monica