fredag 14 februari 2014

En lampsladd och jag

Det är farliga tider nu.
Man steppar utomhus, känner den nollgradiga värmen (så att säga) och ser plötsligt ljuset - det kanske blir vår någon gång till slut ändå. Och i samma veva som man uttalar de orden får man "idéer".

Skulle jag inte ta och måla en vägg någonstans svart?
Skulle jag inte ta och byta ut mina Billybokhyllor mot de här? (någon som har erfarenhet av de hyllorna förresten?)
Skulle jag inte ta och slipa golvet?
Skulle jag inte ta och testa gipsgjutning?
Skulle jag inte ta och göra något åt den där röda lampan som jag tröttnat på?

Och så står man där, uppflugen på en trappstege och handsyr en svart "strumpa" i tre meter långt trikåtyg för att dölja den röda sladden (det verkade inte helt säkert att försöka skruva bort lamphållaren) och sedan använder sig av självhäftande plast för lamphållaren.



4 kommentarer:

Ellinor sa...

Sa du handsyr tre meter. Sjukt imponerande! Det är vad jag kallar tålamod. Har själv väldigt lite av den varan… Snyggt blev det också!
/Ellinor

Cicci H sa...

Minsann: har inte JAG nyss målat en vägg svart... ;-). För att sonen gör om från barnrum till tonårsdito. (Han fick nöja sig med EN svart vägg, till sin "mancave" som han kallar det.)

Maria-Snickaregården sa...

Bra gjort att stå och handsy med armarna i luften. Snyggt blev det också :)
Kram Maria

Grodmamman sa...

Du är ju helt otrolig! Handsy tre meter till en lampa??? Hur orkade du?!?
Kram