onsdag 12 februari 2014

En Mademoiselle igen

Minns ni att jag klädde om locket till min kökssoffa med tyget Mademoiselle?



Sedan så tröttnade jag ju på soffan som var lite åbäkig, flyttade ner soffan (krävdes ju bara tre pers för att bära den!) till förrådet och gick för en luftigare känsla i mitt lilla kök.

Men, det snygga tyget skulle ju så klart återanvändas och  det räckte till två kuddfodral! Så där gör jag ofta med tyger, de börjar som gardiner för att sedan bli tavlor eller kanske kuddar.




Vaddå, hänger marmortavlan lite snett? Nä, det kan inte vara möjligt...

3 kommentarer:

Petra / Popetotrora sa...

Svinsnyggt tyg!
Men att du ställde soffan i förrådet...?! Jag älskar kökssoffor. Det är så fint! Fram med den igen.

Systeryster och jag .... sa...

man skall aldrig slänga tyg:: ;) s

kungen o majkis sa...

Väldans snyggt tygåterbruk måste jag säga.
Och tavlor ska hänga lite snett så man lägger märke till dem.