söndag 30 december 2012

Är det inte det ena, så är det snöstorm

Jamen, 70 cm snö var ju naturligtvis inte tillräckligt här!
Nänä, nu vräker vädret på med mer, och satsar på 2-3 dm snö till under dagen. Nu blir det ju ändå inte snökaos här, eftersom vi vet hur man skottar. Men eftersom jag hade tänkt mig att våren skulle börja direkt efter jul, så känns inte det här som rätt väg att gå...
Suuuuck.

Jag får helt enkelt fortsätta med mina jullovsaktiviteter;  se äventyrsfilmer, ta tupplurer på soffan och sy så många kuddar som jag har lust med. Mer spännande än så är det inte här just nu. Och det är alldeles underbart just så!

Här är en kudde som jag experimenterat med. Jag ville testa om det gick att göra mönster med hjälp av Klorin. Jag har droppat Klorin på ett svart jeanstyg (håll till i ett badkar är mitt tips) och låtit det dra ett tag, för först blev stänkmönstret mer gult än vitt vilket inte vad jag var ute efter. Sedan tvättar man tyget och syr en kudde!



Och just ja! En till stol som fått rosa "sockar", varav en högre än de övriga tre. Gillart!

7 kommentarer:

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Men du så läckert! Det här måste jag försöka komma ihåg. Kram!

Grodmamman sa...

Läcker kudden blev!:)
Vi skulle alltså byta hemort just nu. Här töar det för fullt och är drygt fyra grader varmt och jag vill ha snö!! Idag fick det bli en tur i löparskorna istället för på skidorna och det var inte alls lika kul!:( Och det ser inte ut som att vi kommer få snö inom den närmsta framtiden...
Roliga dina stolar med strumpor är!:)
Kram

kungen o majkis sa...

Det bästa med vintern är ju att man har tillåtelse att bara vara inne och gotta. Kudden blev ju hur fin som helst, läckert med det blekta. Och stolen blev ju jättesöt! Dra du ner rullgardinen och pyssla på fröken. Det blir ju vår. Såsmåningom.

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Du är ju helt makalös! Var får du alla idéer från?!? Coolt fodral!

Gott Nytt År!
L

Vit dröm sa...

Bra tips med klorinet, blev verkligen snyggt! Och du stolen Jag gillart jag med :)
Gott nytt på dig!
kram Anna

Bella sa...

Vilken läcker kudde, bra idé med klorinet!!

Förstår att du inte vill ha mer snö... Man börjar onekligen längta efter våren nu!

Önskar dig ett riktigt gott slut och ett GOTT NYTT ÅR!

Kram Bella

Felix sa...

Här verkar det som att snön kommer att regna bort. Det har i alla fall tagit hårt på snön det senaste dygnet.

Min bror och svägerska som varit här en vecka var på hemväg och skulle flyga till Kallax i dag, men de fick flyga en extra vända tur och retur till Arlanda pga hårda sidvindar och halt på landningsbanan, vilket förhindrade landing den första vändan. Det är tufft att bo där i norr... ;-)

Önskar dig en trevlig nyårsafton och ett Gott Nytt År!

Nyårshälsningar
Elisabet