onsdag 26 december 2012

Och julandet går vidare

Idag tyckte jag att det var dags att se lite andra människor än de jag är släkt med. Dessutom var det rena rama vårkänslan i luften med bara -15 grader ute!

Sagt och gjort, jag begav mig ut i mellandagsrean! Nu var det inte så mycket som var på rea, tyckte jag, men jag har numera x antal presentaskar i julstil som ska göras om (jo, visst kan man köpa färdiga lådor som inte är juliga, men vad är det för roligt med det?!)

Däremot har jag nu sett så mycket människor att jag lär klara mig fram till nyår.
Och nu är det väl ändå dags att ta bort julgrejerna? Denna ljusstake är jag himla sugen på att måla svart till exempel.




Nu tror jag att jag måste ta en tupplur, för det är verkligen ansträngande att vara ledig.
Hoppas ni har en fortsatt härlig ledighet. May the pysselforce be with you.

6 kommentarer:

Grodmamman sa...

Vet inte vad det är med den här julen, men t o m jag börjar redan känna för att ta bort julsakerna. Dottern frågade igår när man kunda ta bort granen och då tog hon in sin lilla kvällen före julafton!!!
Här regnar det och är dryga 2 grader varmt!:(
Den där ljusstaken blir säkerligen jätte fin i svart och till nästa jul kan du måla den röd igen om du ångrat dig!;)
Kram

kungen o majkis sa...

Nyårsdagen. Då plockar jag bort allt utom ljusstakar i fönstren som får hänga med ett tag till.

Och de där djuren på sista bilden. De är underbara.

God fortsättning!

Karin A sa...

Usch mellandagsrea och att trängas med folk låter inte kul. Ingen rea för mig i år då det fortfarande mest är vila som gäller. Vilken urtjusig ljusstake - kommer bli kanonfin i svart om du inte behåller det julröda! :)

Emma sa...

ta bort julen redan!? då.är det ju bara en lång väntan på en vår som inte kommer infinna sig på många månader än! Supersnygg ljusstake, den passar nog i allt (klargult!)

Le petit jardin sa...

And the pysselforce will be with me !!

God fortsättning

Kram Kajsa

Bella sa...

Skönt med några extra dagars ledighet!! Jag har jobbat idag, men två dagars arbetsvecka är ändå helt okej :)

Ha det skönt och pyssla lugnt!

Kram Bella