fredag 7 december 2012

White Christmas

Här har jag hela hösten gått och hört sörlänningar klaga över regn och mörker, och hur hääärligt det vore med snö istället. Och så får ni massor med snö, och är inte nöjda då heller..!
Ja, inte är det lätt att förstå sig på er.

Jag vill ju aldrig ha snö, så jag är i min fulla rätt att klaga. Men om man vill ha snö, och får snö, ja då är det baske mig bara att vara glad.
Och kanske lära sig hur man gör när man skottar.
Och att "extrema väderförhållanden" kanske är en benämning som man enbart ska använda då det rör sig om en tyfon på Filippinerna som dödar flera hundra personer?

Men nu är det snart helg och jag tänker stänga in mig hemma och pyssla tills fingrarna glöder. Jag har några fler granpyssel på lut, bör få till några fler julkortsförslag och det kan hända att det blir fler dekorationer med självhäftande plast - som här där vita skålar fått sig lite "kantiga" prickar!





9 kommentarer:

Hannis sa...

Jag är skitglad över snön jag!
För att inte tala om min hund som anser sig vara i himmelriket när han får ligga i en snöhög=))

Pyssel här med på schemat.
Självhäftande plats, det gillar jag.

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Jag älskart! :-) Här klagas det inte!

Trevlig pysselhelg!
L

Grodmamman sa...

Nu har jag investerat i längdskidor, så nu får gärna snön ligga kvar ett tag!:) Och vi längre söderut är inte lätta att förstå alla gånger!;)
Och nu snöar det igen, men jag slipper skotta då maken fixar detta.
Ha en trevlig pysselhelg!:) Här blir det handboll nästan hela dagen imorgon och förhoppningsvis en resa till Göteborg på söndag.
Kram

Nyanser av vitt sa...

Snyggt fröken. Nej jag piper inte. Älskar ju snö vet du.
Sitter plasten kvar i disken (handdisk)?
Kram

Elin sa...

att aftonbladet och morgontv rapporterar om något slags kaosväder betyder inte att alla kring Stockholmsregionen tycker att det är det. så snökaos nej. trafikkaos ja. personligen är jag sjukt nöjd med snön för nu syns inte vårt fula staket längre. eller den högst okrattade gräsmattan. bara fördelar alltså.

MårsArt sa...

Kudden med svarta granar är så fin. Jag håller helt med dig om snöandet. Nu snöar det här IGEN! Jag vill INTE ha mer snö!
Agneta

Karin A sa...

Vintern vi har nu är perfekt (sol, lagom snö, lagom kallt) - hellre så här är snöblask och gråväder. Låter som en mysig pysselhelg. Keep calm and pyssel on....typ! ;)

Jo sa...

Det är helt okej med snö! :) Det enda jag har att klaga på är att den kom under min värsta jobbtid då ALLA projekt ska vara klara i stan och jag måste vara ute stor del av tiden för att göra besiktningar...

Men väl hemma är det fantastiskt fint med snö! :D

Det Vita Drömhuset sa...

Jag älskar snön jag! Och blir inte alls överraskad när den kommer. Och då ska jag tillägga att jag bor centralt men kör varje dag 2,4 mil rakt ut i skogen på en liten sketväg (ursäkta språket) men jag startar (oftst) i tid och anpassar farten efter väglaget! Så jag har då inte missat en arbetsdag på grund av någon snö inte!
Fast att jag, som jag brukar säga: "spårar upp" på morgonen! :)
(Plus att vinterdäcken sätts på 1 oktober varje år!!! För säkerhets skull!) :))))

Kram Åse

P.s
Snygga kantiga prickar! :)