lördag 1 december 2012

Nu tändas tusen juleljus

Nu tömmas tusen lådor
i källarns mörka rum
för tusen, tusen prylar
har fel form, färg och grund

Över varje internet mbps
går Fröken Fräkens glada bud
Att rensa bort
är en frälsning till jul

Du stjärna över Norrbotten
O, låt ditt milda ljus
få lysa in med hopp om
ett renstädat hem

I varje blogg arm och  mörk
sänder jag en hälsning om
att rensing blir man biten av
även i signad juletid

Jajamen, rensandet går vidare!

Och såhär blev min nya lampa som jag pratade om här!
Dessutom är den ju lite julig på ett inte så uppenbart sätt
med sin röda tygsladd.



Lampan och sladd kommer från Clas Ohlson. Det bästa är '
att glaslampan och ljuskällan är två olika delar, så ljuskällan
går att byta ut.





7 kommentarer:

Edith och Jag sa...

Vilket fint mönster lampan ger på väggen. Tjusigt! Gillar den röda sladden :) Så duktig du är som rensar vidare.
Kram Maria

På landet vid havet sa...

Ja, visst är det härligt att rensa! Tyvärr känns det alltid som ett evighetsprojekt...
Ha en fin lördagkväll!
Kram Mia

Grodmamman sa...

Duktig du är med rensandet! Har kommit av mig lite i min rensning då det varit annat som kommit emellan.
Snygg lampa! Och den passar ju perfekt till jul med den röda sladden!:)
Nu har vi också snö!!:)
Kram

Ewa`s Galleri sa...

rensa det behöver man gra hela tiden ,tänk om man kunde flja en in en sak ut ,men inte funkar det hos oss
Jättefin jul lampa
Ha en skön 1:a advent

Borgmästaren sa...

:-) Rensning är lika med rening. Kämpa på, du verkar bita dig fast vid det. Snygg lampa. Minns när jag såg den första gången - Orrefors 400 kr för en glödlampa. Finns billigare kopior nu. Krympplast, ja. Kanske fanns det "back in the days" när man var liten, men för mig var det en nyhet i vuxen ålder. Kanske hade jag lättare kunnat slita mig från krypplastandet om jag arbetat mig igenom det som barn.

millandante sa...

Wow vad fint!! Måste genast kolla upp hur och vad du gjort med lampan, för något smart är det, det förstår jag redan innan:) Härligt att rensa!

Adventskram

Karin A sa...

Åh fint - både sången och lampan! Kommer du hit och rensar när du är klar hos dig? ;)