lördag 22 december 2012

Jag kommer hem igen till jul

Vart är världen på väg?!
Klockan åtta, på min första jullovsdag, så är jag redan uppe och bakar scones!
Det är ju onekligen väldigt mysigt när jag nu sitter framför en julfilm och smaskar på nybakt, men man blir ändock smått förskräckt.

Idag är det lite städning som gäller, men sedan förklarar jag mig redo för julfirande och soffhäng. Nu ska jag njuta av att bara vara hemma, och hitta på vad helst som faller mig in. Med -21 -26 grader utanför så låter detta som en bra plan.

Har ni tid för ett sista julpyssel, som egentligen inte behöver begränsas bara till julen, så är detta tipset för er!
Klipp ut tre lika stora trianglar i kraftigare papper (typ 200 gram) som du syr ihop i mitten. Vik sedan ut sidorna och du har dig en liten gran!


14 kommentarer:

Iris // Alla dagars kaos sa...

Bra tips! Att sy inpapper hade jag nogvinte kommit på själv.. Men jag har faktiskt svart papper hemma så det kanske kan provas :)

Kram /iris

Ewa`s Galleri sa...

Vilka fina granar
Och pepparkaksflingorna var verkligen fina
Ha en riktigt skön helg

Grodmamman sa...

Vilka fina granar!:) Kanske kunde få till någon liknande under dagen...
Skicka ner lite minusgrader till oss! Vi har bara -3 grader och de hotar med plusgrader i veckan!:(
Kram

Käranån sa...

Jag har följt din blogg länge men aldrig kommenterat dina härliga inlägg, men nu vill jag önska dig en riktigt GOD JUL från en som bor på andra sidan Kvarken...Ha det bra i soffan!

Livet är Underbart sa...

Riktigt snyggt! Passar på att önska dig en riktigt god jul redan nu. Kram Jenny

Edith och Jag sa...

Finfina granar! Hoppas att du njuter för fullt av ledigheten :)
Önskar dig en riktigt God Jul!
Maria

Anonym sa...

Låter alldeles, alldeles underbart! Förutom utomhustemperaturen. Jag stannar också inomhus, men endast för att kurera ett magsjukt barn :S Dock hann jag botanisera en stund på ett växtcenter i förmiddags och det var guld värt att få sniffa på alla julblommor och köpa med hem lite grön energi. Önskar dig en god jul och en skön ledighet!

Det Vita Drömhuset sa...

Ingen dum ide!
Brukar sy i mina scrapbookingkort men detta har jag aldrig tänkt på!
Borde ju fungera även med gamla bibelblad?!
Ska nog prova direkt! :)

Kram Åse

Silverkant sa...

Gud så snyggt! Jag är smått såld på idén att sy i papper - hur bra som helst. Själv har jag dock mest sytt girlanger och små julgranskulor. Detta tipas sparas till nästa jul (nu ska det inte pysslas mer innan jul, mest bara liggas i soffan)

/Linda

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Ja, det var sannerligen granar i min smak :-)

//lina

kungen o majkis sa...

Riktigt snygga granar!! Julfilm och nybakt låter som en morgon i min smak. 26 minus...inte så mycket i min smak dock.

Borgmästaren sa...

Vidrigt kallt! Å andra sidan skönt med berättigat soffhäng.

Bella sa...

Vilka fina granar!!

Hua, för -26 grader... Låter som en klok tanke att stanna inne och bara mysa :)

Önskar dig en riktigt GOD JUL!!

Kramar Bella

Malin på pastill.nu sa...

Så otroligt fina granar! Det får bli julpysslet nästa år, helt klart.