måndag 17 december 2012

Vi komma, vi komma från Pepparkakeland

Be prepared to be amazed!

Ja, det är faktiskt sant, att jag, fröken Fräken har bakat!
I pepparkaksdeg dessutom. Det hade man aldrig kunnat tro efter debaclet med pepparkakshuset för några jular sedan.
Men nu hade jag ju hittat så fina snöflingeformar att jag var helt enkelt tvungen att baka.

Om jag gjort degen själv?
Men snälla nå´n, någon hejd för det väl ändå lov att vara. Jag har ju en massa annat som också är opysslat!

Och vad kan man säga?
Jo, att snöflingor ser lite mer ut som bläckfiskar när de gräddats...
Jag ska kanske hålla mig till självtorkande lera framöver.

 
Men goda var de!

13 kommentarer:

Grodmamman sa...

Du, jag har gjort pepparkaksdeg en gång i mitt liv och när den legat över natten hade jag kunnat slå ihjäl någon med den, så det har jag aldrig gjort mer. Det finns folk som lever på att göra pepparkaksdeg!;)
Vem har inte en massa opysslat här hemma... Har så många ideer, men så lite tid. Tur att jag är ledig rätt mycket nu i slutet av året och i början av det nya!:)
Kram

Otaliga projekt sa...

Ja, jag tycker i alla fall att de var riktigt fina.

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Smaken är den viktigaste...fast jag tyckte de var fina ändå :-)

Lina

Jo sa...

Hemmgjorda pepparkakor som inte är perfekta är ändå de finaste. Du har åtminstone bakat, det är värt mycket! :)

Bellas Lantliv sa...

Urtjusiga tycker jag!
Ha det gott.
Kram

Ullis sa...

Men de är ju jätte fina, vilka krav du har på dina pepparkakor
;-), de ska ju synas att de är hembakade. Och det bästa med pepparkaksbaket är nog doften under tiden...
God Jul på dig!
Ullis

Det Vita Drömhuset sa...

Ja, nog var det en annorlunda variant av pepparkakor! ;-)
Säger som någon ovan, det finns folk som lever på att göra pepparkaksdeg! Låt oss nu inte ta jobben från dom!!!! ;-)

Haha ja grannar ja. Det räcker med att ha dom som just grannar! Hemma vill man ju inte ha dom!!!!! Hihi. :-)))

Kram Åse

kungen o majkis sa...

Härliga pepparkakor! Och du har ju gjort alldeles rätt. Det är ju faktiskt så att ingen snöflinga är den andra lik.

Hannis sa...

Innan jag läste så tänkte jag, har hon gjort degen själv då smäller jag av!
Fina är dom tycker jag, inte speciellt lika en bläckfisk=))

Hoppas att du har en lång pysselledighet framför dig!

Ammi sa...

Hej,

Följer din blogg i vågor, man har ju inte alltid tid för all man vill. Beundrar din kreativitet och att du lyckas hinna med så mycket pyssel.
Måste bara fråga var du har fått tag i snöflingeformarna. Gillar dem skarpt.
/Ammi

Unknown sa...

Inte vilka stjärnekakor som helst, fina!!!

Nyanser av vitt sa...

Det är ju huvudsaken fröken....

Fröken Fräken sa...

Hej Ammi!
Mina formar kommer från Cordon Bleu som jag har köpt på NK i Sthlm, fast de var inte dyra ändå - 49 pix!