måndag 10 december 2012

My only wish this year

Jag vet inte om ni har noterat mitt julsångstema i inläggsrubrikerna såhär i december? Om inte, passa på att notera!

Problemet är bara att det är bli fasligt svårt att hitta jullåtar som egentligen passar för den stämning som man för det mesta är i just nu. Och nog är det väl märkligt att det skrivs låtar om att heja till tomtegubbar och att låta oss lustiga vara, glänsa över sjö och strand (lycka till med att hitta den stranden under snön..!), låta ljusen brinna, spana in raska rävar över isen och att man inte vill ha fler pussel. Men, inte en enda liten uschlig sång om hur mycket man vill soooooooova!

Men, men, vad är väl en sovstund mitt på dagen?
I väntan på det har jag målat en loppisfyndad adventsljusstake svart - även ljusen! Har aldrig gillat dessa ljusstakar, förmodligen för att ljusen känns så plastiga (och de hemska ljusmanschetter som följer med är gräsliga!) . Men det blev faktiskt en annan känsla med svart, det känns mer enhetligt med samma färg.
Och nu så måste jag helt enkelt ha den framme med tanke på vilket besvär herr Fräkens pappa hade med att få den att fungera...

Inspirationen till detta fick jag här.




10 kommentarer:

Det Vita Drömhuset sa...

Snygg som attans! :)
Men nu är det ju så att staken fröken visar har en väldigt snygg form ;) och det har inte mina tråkiga stakar..... Jag får leta upp en snyggare på loppis att spreja i så fall.... ;)

Kram Åse

Grodmamman sa...

Har aldrig sett en sådan svart ljusstake tidigare, men det var riktigt snyggt!:)
Vem skulle inte vilja sova...
Kram

Helena sa...

Nej det är inte sant tänkte jag då jag såg ljusstaken?!En SÅN det hade jag aldrig trott om Fröken :-) klickade mig in till dig o puh nu kan jag andas ut...now we are talking ;-)
Naturligtvis har du piffat den till max.Läckert!
KRAM från mig!

Iris // Alla dagars kaos sa...

Har tänkt på att göra om en sådan sedan jag såg inlägget hos trendenser jag med.. Nu närjag flyttat till hus så har jag det lite lyxiga problemet att jag har ganska många fönster och två adventsljusstakar.. varav en är snygg och den andra en röd med fula plastmanschetter.. men om den ska bli vit eller svart.. där fastnade jag. Det var fint med svart.. :)

kram /iris

Nyanser av vitt sa...

Snyggt fröken

Unknown sa...

det är faktiskt första året i mitt liv som jag inte fått upp en enda sån traditionell ljusstake. men med din omstajling så kanske det finns hopp... Snyggt!

Nenne sa...

Julmyset är på topp! Så även hos dig! Jag har fått upp allt adventigt och ställde som vanligt in en traditionell ljusstake i sonens rum. Huvaligen. En relik från ett tidigare boende som absolut inte passa längre. Inte i rummet, inte med vår stil, inte i vårt hus!

Ska leta upp nåt nytt tämligen omgående!

Tack för härlig inspiration såhär på morgonen!

Ha en bra dag!

Frida på trendenser.se sa...

Åh så fint det blev. Snyggt jobbat!

Lotta sa...

Åh kära fröken Fräken, var har du hittat dian hyacintglas?
Jag tror att det var precis ett sådant jag hade, och tyckte så mycket om. En hjälpsam vän skulle hjälpa mig att montera ner ett skåp som skulle bytas ut och erbjöd sig även att packa skåpets innehåll i en kartong. Dessvärre visste inte denne vän att man inte kan stapla tjocka, tunga, fula glasföremål i tunna vackra utan att det slutar illa. Så nu har jag inte mitt hyacintglas längre.
/Lotta

Fröken Fräken sa...

Hej Lotta! Ja, tyvärr är inte mina hyacintglas nyttillverkade utan jag har hittat dem på loppis. Men jag tycker att jag ser sådana ganska ofta där så det gäller nog att bevaka loppisarna!