onsdag 12 december 2012

Do they know it´s x-mas

Om ni undrar var jag är nu för tiden, så kan jag tala om att jag är på jobbet. Jämt.
Jag är ganska säker på att jag sover hemma (här blev jag tvungen att tänka efter) men det är ungefär det enda jag gör här.
Och även om jag gillar mitt jobb, så önskar jag att det kunde inse att det faktiskt snart är jul och att folk (typ jag) gärna skulle vilja vara lediga och hasa runt i prickiga chenillesockar, äta pepparkakor, se hyacinterna i dagsljus, dricka för mycket julmust och muttra ihop lite svängiga julklappsrim istället.

Nåja. Jag kan ju absolut inte göra som alla andra och visa min adventljusstake på första advent. Nä, så här dagen innan Lucia, DÅ passar det bra. Det blev en ljusstake från Lagerhaus eftersom de lämpligt reade denna sköning just när jag var på jakt. Jag är faktiskt sugen på att köpa en till som jag kan måla om.






Uppdatering!
Det har sina fördelar att bara jobba och inte hinna vara ute och roa sig. För alla kollegor som varit på julfest igår kväll har åkt på matförgiftning...

7 kommentarer:

Grodmamman sa...

Tråkigt att bara jobba!:( Hoppas att du får lite ledigt i jul i alla fall.
Aldrig sett en sådan adventsljusstake tidigare, men den var lite häftig!:)
Ha en fin luciadag!
Kram

Anonym sa...

Det blev ju kanon! Julfester bjuder då alltid på skandaler :)

Nyanser av vitt sa...

Mycket trevlig stake fröken

Det Vita Drömhuset sa...

Gillar staken! kanske köper en sån....?! :)
Gott att du slapp magsjukan, det har jag ju alltid sagt, man mår bra av att vara hemma och pyssla! ;)

Kram Åse

Maria sa...

Ja ibland blir det lite mycket. Men glöm inte andas vännen.
En himla mysig adventstake..I Like.
Önskar dig en fin och kall helg, kram från Maria

Jo sa...

Samma här, jag har också jobbat hur mycket som helst. Men snart, snart är det julledigt!!!

Fröken S sa...

Du får ta hand om dig och vara rädd om dig. Skönt att du slapp åka på matförgiftning, det är nog mindre kul och skapar ännu mer stress! Finfin ljusstake var det och den skulle vara rätt kul att pynta själv! Snart är det julledigt, kom ihåg att andas!