torsdag 20 december 2012

Rudolf med röda mulen

Hej Ernst!
Visst är det roligt att du är tillbaka i tv-rutan igen. Jag hade sett fram emot att få se en massa inredningstips och  färre matlagningstips, men där tänkte du tydligen lite annorlunda.

Men vad tror du om att ha färre produktplaceringar och reklam?
Nu verkar det som om att olika företag bestämt vilka produkter som du ska ha med och pyssla utifrån, och det känns inte så äkta längre. Det blir lite genomskinligt när du nämner företagsnamnet sådär tjugo gånger.

Och skulle du möjligen kunna låta bli att hänvisa till recept.nu hela tiden?! Jag har hajat nu, vill man titta närmare på dina recept så är det där man ska kolla. Det är liksom inte sådär att man tänker att vänta nu här, nu lagar Ernst polkagrisar, vaaaaar var det nu man kunde hitta receptet, kan det ha varit på Skolverkets hemsida?!
Du har varit en stor favorit hos mig, men nu verkar det som om vi ska gå skilda vägar.

Förresten. Ni som jobbar med att planera in tv-program på TV4, hur tänkte ni när ni lade ett pysselprogram för julen bara ett par dagar innan julafton? Det blir lite svårt att hinna pyssla ihop något då!

Vänligen, Fröken Fräken

P.S Nu har jag blivit förkyld igen lagomt till jul. Det är dock inte Ernst fel. D.S

P.S 2 Jo, jag är också ganska trött på alla blogginlägg som görs "i samarbete" med ett företag och som höjer olika produkter till skyarna, heeeelt objektivt. Detta kan möjligen speglas i detta inlägg. D.S 2

Fina hyacintkrukor som jag sedan ska använda som ljusstakar!

12 kommentarer:

Lina sa...

Håller med till fullo!

Lantligt i smultronbacken sa...

Hoppla hoppla det kom från hjärtat minsamm:) Men det är ju så det ska vara också och tur att vi alla är olika. Jag kan förstå dig med tanke på att jag har upplevt/upplever exakt samma sak med vår kära Leila. Hon och jag är inte vänner länge och jag klarar inte av att titta på programmen tyvärr. Hennes klumpiga och kränkande påhopp på en av deltagarna i "Hela sverige bakar" sög musten ur mig. Visst fick hon plocka bort sina inlägg MEN jag hann tyvärr läsa dem. Hon har tyvärr blivit för stor vilket har påverkat hennes personlighet till det negativa tycker jag.

Men Ernst, har är fortfarande en favorit här hemma. Visst var det mycket recept och bakande men inte så det tog över tycker jag. Nog för att jag älskar det med.
Det jag kan kan hålla med dig om just i detta inlägg är två saker

- Alla blogginlägg som görs i samarbete med... Det är kul ibland MEN inte när en och samma bloggare har mestadels såna inlägg. Tyvärr har några favoritbloggar fallit bort för min del då de övergått till just såna inlägg mest hela tiden. Tråkigt. Men det är väl ett sätt att tjäna pengar på.

- Programmen ligger lite väl nära julaftonen tycker jag med. De hade gott och väl kunnat ligga till andra advent.

Tur att vi alla är olika:)

Kram Teres

Marita sa...

Oj oj! Jag tycker nog att Ernst i stort sett har bra tips och ideér...även om jag tycker att mycket är tramsigt. Men visst är det lite trist när han hela tiden hänvisar till vebbsidan.... och nog är det allt bra trist med alla pysseltips så hiskeligt nära jul!! Hur ska man hinna fixa allt då??!
Hoppas du får en toppenjul vännen!
kram, Marita

Grodmamman sa...

Håller med dig fullständigt! Såg någon repris idag, men har inte följt programmen i år. Har inte känt något behov av det.
Det nya betygssystemet är inte så krångligt när man väl fattat det. Den stora grejen som jag tycker, är väl att man inte kan läsa sig till bra betyg längre utan man måste vara aktiv på lektionerna också och argumentera, diskutera, reflektera o s v.
Här har det också varit fullt upp i veckan, men jag hoppas på en lugn helg!;)
Kram

Karin A sa...

Ojoj, jag har missat Ernst program i år men det gör visst inget. Överlag väldigt trött på produktplacering både i tv och bloggar. :) Skönt att få se på dina fina hyacinter istället! Kram

Mormorsglamour- pyssel och inredning sa...

För mig är Ernst fortfarande en av favoriterna när det kommer till inspirerande pyssel/matlagningsprogram, tycker han håller stilen och är fortfarande enkel i sin formgivning och det mesta blir snyggt om än lite hafsigt ibland :)

Nenne sa...

Ernst ja, han gav jag upp för länge sen. Han är för mycket av allt.

Jag kommer att pyssla hela helgen hoppas jag. För att citera dig: "..med något som jag inte vet om än". Det är redan ett bevingat ord i min värld!

Produktplacering o smygreklam är aldrig kul!

Önskar dig en härlig dag och trevlig pysselhelg!

Nyanser av vitt sa...

Hm... en poäng till dig fröken. Jag gick bort ifrån programmet och pysslade istället :O)
Tittar in för att önska dig en mysig och lång ledighet.
GOD JUL
Kram Agneta

Lantmätarvillan sa...

Håller helt med!
Har lessnat på massa bloggar som blivit stressiga och profillösa.

Reklam förstör. Punkt slut.

Och jo jag återvände till Lantmätarvillan, känns bäst så ;)

Tyg och otyg sa...

I somras när han fixade i ordning det där huset så var det ett jäkla hallå (lokalt åtminstone) för att kommunen där huset ligger betalat jag vet inte hur många hundra tusen för att han skulle nämna ortsnamnet ett visst antal gånger i varje avsnitt. Allt är till salu. Men visst är det tråkigt.

yvonne-56 sa...

Håller med dig att en del bloggare gör för mycket reklam. Läser inte dem så ofta nu.
Tycker som du att Ernst program kunde sänts tidigare.
Ps Din blogg följer jag gärna. Älskar ditt sätt att skriva!

Smultron på ett strå sa...

Håller med och håller med. Många bloggar har liksom inredningstidningarna gått från att ha varit inspiration till att vara för tillrättalagda och för designade. Går fetbort... Ha en riktigt skön helg och god pysseljul!//kram maria