måndag 4 maj 2009

En gnällig tant

Dag tre med förkylning. Ingen förbättring, istället har jag blivit lomhörd. Jag börjar känna mig som en gnällig tant! Nu väntar jag på att bli uppringd av vårdcentralen även om jag redan nu kan lista ut vad de kommer att säga...

Har märkt att det är klart lättare att andas om jag står upp, men inte anstränger mig för mycket. Inte så lätt att försöka hitta på något som passar det! Men man kan alltid måla sin egen version av en kotavla! Jag vill inte ha för mycket tecken, så jag improviserade ihop något eget.

40 kommentarer:

Nettan sa...

Å va du är kreativ..tom i förkyldningsdimman! Jättefin..finare än en "riktig" till och med!!
Krya på dig nu!!
Kram Nettan

Vårt hem på landet sa...

Alltid bäst att ringa o kolla! Hoppas du kryar på dig!!

Grodmamman sa...

Krya på dig!
Du måste ha en enorm pysselgarderob som bara kan hitta på saker och sedan kunna göra dem direkt!:) Här fattas det oftast något när jag vill göra saker och då tappar jag lusten!:) Jätte fin kotavla!
Kram

Cilla sa...

Jag önskar dig en riktigt God & Snar bättring..
Ha det så bra det går att ha det!!
Kram Cilla

Signe 1 sa...

Kryaaa på dig!!:-) Lider verkligen med dig, supertrist att inte vara riktigt 100. Kram Sofia

Therese sa...

Krya på dig ;)
Aldrig roligt att va hemma å va sjuk.
Själv hemma med sjukt barn idag (men ska jobba inatt sen iof)

Hoppas du snart känner dig bättre!

Vit som snö sa...

Vilken söt kotavla du fixat till! Och jag längtar att se det skåpet i förra inlägget, det kommer att bli jättefint!
Hoppas du får någon dunderkur mot din trista förkylning!
Krya på dej!
Kram Cilla

Lina sa...

Krya på dig lilla du! Läs en bok! Stående? nej kanske inte...
/Lina

Emma sa...

Å! Vad du är duktig och kreativ!!

Krya på dig snart!!

Madeleine Berglund sa...

Hej! Fin kotavla, smart att göra en egen. Stackars dig som är sjuk igen. Jag tycker både du och jag har haft otur med diverse baciller. Det känns inte rättvist. Ja, kanske vaxduk vore ett bra alternativ till balkongen. Finns det inte något tyg avsett för att klä in balkongen? En del pensionärer använder det på balkongen har jag lagt märke till.

Ja, man får försöka se målarprojekten som installationer av något slag. Nu är jag snart klar och jösses vad mycket golvyta man får helt plötsligt. Halleluja!
Kram Madeleine

Jo sa...

Stackare! Det verkar inte alls kul med förkylning på förkylning! :( Är det bara stående som det går bättre att andas, inte sittandes upprätt? Du skulle ju kunna frossa i Chic-flicks såsom Love Actually etc om du bara kan sitta upp. Eller pyssla med ngt skojigt.

Hoppas att VC har ngt bra botemedel till dig, så du slipper detta snart!
Krya på dig! Kram!

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så fiffigt! Tycker den ser riktigt autentisk ut.

Må gott! Eller ja....krya på dig!!!!

millandante sa...

Fy bubblan, sjuk igen, förstår att det är tråkigt... Tack och lov så har det än så länge inte satt sig på kreativiteten (var den nu sitter) Så påhittigt och fint att göra en egen kotavla!!
Förr sa man alltid "vill man vara fin får man lida pin..." undrar om det gäller om man vill ha fint skåp också... väldigt fint blir det i alla fall!!
Krya på dig nu!!
Kram

Må Gott sa...

Men stackare! Sätt dig i ett riktigt hett fotbad och vira in dig i en filt.

Fin kotavla du gjort. Att du orkar hålla på med så mycket fint pyssel trots att du är sjuk. :-)

Kryakramar i massor!
Anette

Smultronlycka sa...

Hej!
Kotavlan blev jätte läcker!
Låter som du fått en jobbig bacill!
Stackare!!
Krya på dig!
Kram Anna

Anne sa...

Vilken fin kotavla du pysslat ihop - du är så duktig!

Tråkigt med mera förkylning... hoppas du blir piggare än piggast snart... lät inget vidare att stå upp still hela dagen =)

Jag visste inte heller att Ilva hade en webbbutik, chansade när jag läste om glasen i tidningen och javisst!
Tur för mig, för jag har inte heller något Ilva varuhus i närheten.. köpte glasen i "blindo" så att säga, men de var kanon, lagom tyngd i handen också =)

Krya på dig!

Unknown sa...

Kotavlan blev jättefin. Trist att va så förkyld. Jobbigt att stå hela tiden. mina barn gillar att ha pepparmintsolja lr tigerbalsam på en servett när de är snuviga, går de och luktar på den så att de kan andas.
krya på dig
kram maria

Villa Carl Larsson sa...

Äh ibland får man vara en gnällig tant bara man inte är det jämt. Förstår om du tröttnat på förkylningar nu. Fina bilder visar du i alla fall alltid. Och visa nåt från den här resan till Sthlm kommer jag minsann göra när jag kommer hem :)

Kram Josefin och krya på dig nu ännu mera!

Villa Carl Larsson sa...

Å du, jag har varit på Granit nu och köpt mig en fin penna. Nu ska jag bara hem och testa den på griffeltavlan :) Tack för tipset. Och Granit.. vilken butik alltså *L*

Vårt hem på landet sa...

Ojoj, vad var det för ett tyg? Nu blev jag ju nyfiken :)

Vad skönt att du inte tyckte gaveln var för hög, jag har börjat vänja mig! Dessutom hade jag nog inte orkat såga av den ;)

Madeleine Berglund sa...

Tack, vad glad jag blir av att du tycker min stol blev fin. Det känns som en ära att få beröm från pysseldrottningen här i bloggvärlden. ;) Det var lite småknepigt att få dit tyget. Nej, huva ligen, jag skulle vara jätte nervös om jag var tvungen att renovera någon dyr gammal stålig sak typ ala Carl-Jan. Nu ska jag ut med en kompis och kolla in en blocket möbel. Mycket spännande tycker jag.

Pysselprinsessan sa...

Fin kotavla! Jag har inte riktigt hängt med i den trenden. Men jag har någon skum fobi för griffeltavlor tror jag! Kanske det skärande ljudet man minns från skolan... :)

Nu har vi varit hemma och jag har hämtat symaskinen. Det var en massa andra sakker jag ville ha med, men tänka sig: Bilen blev full! På tal om instrument så tog sambins gitarr ganska stor pysselmaterialsplats! ;)

Resan gick bra och det var skönt att vara borta/hemma en vecka! :) Nu ska jag börja ladda för flytten, som jag hoppas blir nästa vecka! Jag har redan gardinplaner! För nu har jag 3 riktiga fönster!! Woohoo! Jag har för ändamålet tagit med ett 8 år gammalt rea-tyg som jag visste skulle behövas någon gång! Haha! Ja, du vet! ;D

Kramar

Anonym sa...

Ska kanske testa på att morra åt bacillen/viruset? Den ryggar lite då? Sen springer därifrån med ett väldigt vrål! så blir du sedan frisk! :P
Tavlan var häftig! Här är man "jobbänka" tills i morgon. Det känns lite tomt och barnen var lite bekymrade över att inte ha pappa hemma i kväll...heller!
Men snart är han tillbaka!
Önskar dig en toppen fin kväll! Kram Anna

Lyktor och Tyg sa...

Tråkig elak förkylning som flyttat hem till dig, du får vräka den. Hoppas du frisknar till snart.
kram Kristina

Ingrid sa...

Du har då rätt att vara gnällig. Fy så eländigt med förkylningen. Hör att flera i min omgivning råkat bli förkylda igen fast de nyss varit sjuka. HUA!

~Livet i byn

Hannis sa...

Vilken jäkla otur du har nu med förkylningar!

Nästa gång du åker neråt så måste du besöka Ulriksdals trädgård!
Kan lova att det var vackert!

Vilken snygg kotavla!!

Tror också att det är knepigt att måla balkong.
Och framför allt om det är plåt.
Plåt kan ju röra sig lite när temperaturen svänger.

Vitt och Blått sa...

Uscha då! Hoppas att du kryar på dig snart! Ha en bra vecka! Kram E (Vad fint du har det på hyllan, hjärtat är så sött!)

Stjärnor & Champagne sa...

Du får gnälla, herregud du var ju nyss sjuk. Vilken fin kotavla du har gjort. Lite pyssel kanske kan göra att man blir friskare snabbare. Måste nog försöka mig på den där betongen iaf.
Krya på dig...

Kram Anne

Liljas Corner sa...

Det borde va förbjudet att va sjuk på våren! Hördu, jag hittade en miniversion av min löklykta på Plantagen...

Anonym sa...

Stackare, jag hoppas att du snart känner dig bättre.
Krya på kram

Helena sa...

KRYA PÅ DIG/ kram Helena

Marits vita skrin sa...

Vad rolig du är som fixar och grejjar fast du är sjuk.
Du kan inte ta det lugnt va.... Hmmm, det låter som mig själv faktiskt ;)

Kram på dig och krya på dig.
Marit

homebylina sa...

Fy vad surt att du inte är bättre än (= Stå på dig, vet att VC kan vara lite snåla med både tider och antibiotika! krya på dig! kram Lina

Må Gott sa...

Hejsan goa du!

Vad GLAD jag blev för din gulliga kommentar! Blir så rörd när fler än jag tycker om mitt älskade lilla "sagoslott" och det som finns där. Och du ska veta att det finns massor med gammalt "skräp" som i rätt ögon blir förtrollade små skatter. :-D

Du maskrosor är inte att förakta! Dom lyser som små solar och jag tycker dom är jättevackra. Men ibland får jag för mig att jag ska ta bort dom och går med en såndär maskrosborttagarmojjäng. Tur att trädgården i Göteborg endast består av en stackars liten gräsremsa. :-D

Du har väl antiförkylningsbadat fötterna nu som jag ordinerade förut?! Och örtte med massor med honung i. Gärna fänkålste. Köp på hälsokost!

Kryakramar i massor!
Anette

Karin sa...

Jag har råkat ut för samma sak... Fy vad jobbigt det är att inte kunna andas ordentligt! >:( Krya på dig!

Mari sa...

Tur att man kan göra lite småfix trots att man är vissen. Satt ju på en pall och målade sideborder i min egen takt.

Hoppas du fick någon hjälp från VC men det är väl en virus och då biter inget får man alltid hör.

Krya på sej nu! Ha en bra dag iaf!

chokladblomma sa...

Nämen, att det inte ger sig?
Hur i all sin dar kommer du på allt pyssel?!?! Om jag hade haft en bråkdel av din energi så hade mycket blivit gjort här!
Krya på dig!
Kram

Emelie sa...

Inte är du gnällig inte, det var ju en nedrans förkylning du åkt på, så visst får man väl beklaga sig lite då!

Vilken fin kotavla och så kul idé. Man slutar aldrig förvånas över vilka saker som kan bli finfina inredningsdetaljer!

Tack så mycket för lyckönskningar och gratulation till mitt nya jobb. Ja, nu hoppas jag att resten går vägen. Vad kul att du fått tills vidareanställning också. Verkligen roligt att det händer positiva saker och inte bara negativa till följd av finanskrisen.

Skåpet nedan ser förresten ljuvligt ut!

Kram Emelie

rosenskära sa...

Hej going! You make me CRAZY! Hur mycket färg och pysselmaterial har du där hemma?
Här är det 7,5 grader, spöregn och blåsigt - som gjort för att sitta vid datorn ett par timmar!

Kram/Lena

caroline sa...

jobbigt med förkylning.