torsdag 21 maj 2009

Visa var skåpet ska stå

Nu finns det ingen återvändo.

Tygskåpet är tömt och utburet på balkongen (igen). Nu ska det slipas och målas. Målningen är ju rolig, hoppas jag.. Slipandet är jag inte lika entusiastisk till. Det är mer ett nödvändigt ont, och har dragit mig för det. Men nu är det dags att väcka grannarna med slipmaskinen.

Förhoppningsvis kan det sedan bli lite planterande av blommor på balkongen. I väntan på det har jag ju charmiga blommor på gamla tavlor. Tog en sväng förbi loppisen på väg hem igr, och det blev två blomtavlor, med gammaldags clipsram, för en femma styck. En femma, det är ett pris som jag gillar.



22 kommentarer:

Anonym sa...

De var verkligen underbara! Förstår att du köpte dem...speciellt för det priset!
Önskar dig en underbar dag i slipdammet! Kram Anna

millandante sa...

Wow vad du fyndar fina saker!!
Ser fram emot att se resultatet av skåpsmakeovern...
Kram

Helen sa...

Alldeles lagom pris tycker jag!

Grodmamman sa...

Fin sockerlådan blev!:) Var fint med lavendel i den!
Lycka till med slipning och målning idag!
Kram

Lilla huset på prärien sa...

Så fina tavlor du har hittat!! Jag gillar sådana jättemycket - de kan man hänga lite varstans :)

Spännande med skåpet!

:)

Hem och Lycka sa...

Ljuvliga! Vilket pris eller rättare sagt nästan inget alls ;-)

kram Mia

Milla sa...

Jättefina! Du är ett riktigt loppis proffs! Ha en fin dag! Kram Milla

Ingrid sa...

Men hallå? Kan du inte komma hem och måla hos mig också? Fniss, jag ska måla ett par däckstolar och gruvar mig nåt så hemskt...

~Livet i byn

Vårt hem på landet sa...

Å så fina! Varför ska man behöva betala mer än en femma för något egentligen? :)

Idag ska jag oxå måla! Fönstret hos datorn ska bli vitt!

Jo sa...

Åh, vad de var fina, tavlorna! :)

Jag hatar också att slipa och spackla. Jag har fortfarande ett slagbord som står halvslipat i ett hörn här och blänger på mig...

Jag har dock målat idag. Jag har målat i köket härute och det ska förhoppningsvis hinna bli färdigt idag. Det är bara en dum torktid som kan ställa till det. Det tar typ 20 minuter att måla och 6 timmar torktid! Suck.. Och vi väntar på tätskicktsgucka till badrummet (kommer med gästerna ikväll), så inte kan jag börja lägga klinker heller.. *trum-trum-trum*
Jag får väl gå ut i solen så länge.. ;)
Ha en go helg! :)

Emelie sa...

Så fint kannan gjorde sig tillsammans med blombilderna!
Önskar dig lycka till med skåpet förstår att det är en del arbete...
Trevlig LångHelg!
Em

VITA NYANSER sa...

Oj vad du fixar! Fina bilder du visar, kul med loppis!

Ha det bra!
Kram L-L

homebylina sa...

Ser att du oxå fyndat på loppis IGEN..=)) Så du ska slipa och måla skåp...själv har jag låst in mig för tentaplugg, inte alls lika kul som att va ledig med familjen eller pyssla eller...jag kan komma på tusen andra saker =))Ha det gott! Kram Lina

Vickans vita ting sa...

Vad du är duktig! Tavlorna är superfina, riktiga sommarbilder! Passar så bra mot det vita :)Vi har så dåligt med loppisar här, önskar det fanns flera så jag också bara kunde slinka in ;)Kram vickan!

Tulipa sa...

Fina tavlor du...och att det var ett bra pris det kan man väl inte argumentera emot?!

Så nu tar du tag i skåpet.
Varnar du grannarna då...
De kanske följer med glädje alla dina projekt som försigår bla ute på balkongen?!
Måste vara en fröjd med en fixande granne som vill ha det fint!

trevlig helg!

Signe 1 sa...

Hoho vilka fiina bilder du visar!!:-)Den där kannan är ju så bedårande vacker, me like! Kram Sofia

Jenny sa...

Hej!
Vilka söta blomstertavlor du fyndade på loppis! Sockerlådan är oxå jättefin! Jag har en liknande som jag förvarar inredningstidningar i:)

Ha en skön helg,
Kram Jenny

Stjärnor & Champagne sa...

Jag är inte förvånad att du hittade något din fynderska där..Fina. Lycka till med skåpet.

Kramis Anne

Linn sa...

Nä, förarbetet - som alla säger är det viktigaste - är verkligen inte roligt. Man vill gärna fuska sig förbi det. Ska bli kul att se resultatet!

Mari sa...

Femmor är bra sånt gillar jag oxå.
Riktigt söta tavlor det där.

Hoppas vädrets makter är med dej nu när du släpat ut skåpet på balkongen för slipning, det är ju underarbetet som är viktigast.
Väntar med spänning på slutresultatet.

Här regnar det och regnar idag fast det är ju bara morgon eller natt för en del ännu, får se vilket väder det bjuds på senare.

Ha en braer dag!!

Beas sa...

Vilka fina loppisfynd!

Själv avskyr jag BÅDE att slipa och spackla OCH måla.

Ingen bra kombo när man är en loppisfyndare som älskar vita saker...hmmm...

Emelie sa...

De är underbara. Blomstermönster på gamla tavlor är något av det bästa jag vet och precis i den stilen. Grattis till fyndet :)