söndag 3 maj 2009

Förkylningsmarodören



Jahapp.

Då var det ett faktum, det är inte bara halsont, utan nu är man dunderförkyld också! Alltså, det var ju bara två veckor sedan sist? Operation mota bort förkylningsmarodören har inletts. Nu ska baciller städas bort, jag har intagit både vitlök (tzatziki!) och c-vitamin och dessa händer kommer konstant att tvättas.

Kanske inte helt smart att stå ute på en skuggig balkong hela dagen igår och skrapa färg från tygskåpet då. Men har man släpat ut skåpet så har man! Egentligen hade jag tänkt att idag då slipa skåpet, men jag har insett att jag inte orkar. Så nu får skåpet stå till sig inomhus till nästa helg. Faktiskt är det här en klar förbättring mot den orangebruna färg som skåpet hade tidigare! (och skåpet står i ett mörkt hörn som gör det svårt att fota riktigt bra..)



Hoppas att ni får en fin söndag!

38 kommentarer:

Vikeskärs hem och vardag sa...

Sicket snyggt skåp du fått tag i...
Förkylning igen lät inge kul. Hoppas det går över snabbt.
Hoppas du får en fin söndag. Kram

Emelie sa...

Vilken otur du har - stackars dig!
Du hinne ju inte bli mer än frisk så slår bacillerna till igen...
Hoppas du känner dig ättre snart...Förstår att det inte var så kul att behöva avbryta projeket "skåp".

Krya på dig kram!

VITA NYANSER sa...

MEN så FINT!!! Såna skåp fanns det hos Anders farfar som vi skulle kunna få ta, men jag såg inte det fina i det då, de stog där bruna och kändes inte så roliga....men nu när jag ser hur fint (!!!) det kan bli så ser jag det vackra i de där gamla möblerna = ). Superfint, och mycket bra jobbat, det är jobbigt att skrapa. Krya på dig!

Kram l-l

Grodmamman sa...

Förstår att du slet igår med att skrapa det där skåpet!
Stackare, som blivit förkyld igen. Du har verkligen haft otur i år.
Krya på dig!
Kram

Liljas Corner sa...

Det var nu som den att förkylningsmonstret hittat dej igen! Du får försöka vila nu så att du orkar fortsätta med skåpet nästa helg.

chokladblomma sa...

Vilket jobb du har gjort!!
Stackars dig som blivit förkyld igen! Krya på dig!!
Kram

På min gatan i stan sa...

Usch då! Tråkigt att vara dålig när det är så fint ute... :( Köp Alcogel på apoteket! Handsprit är bäst!

Kram!

Nettan sa...

Ja kurera dig nu ordentilgt å ta det lungt så du slipper ifrån de här envisa förkyldningarna en gång för alla!!
Skåpet är superfint, gillar att det ä så enkelt å bara de små svängda benen blir ju en så fin detalj! ..ska bli vitt kanske??
Kram Nettan

Milla sa...

Vi har också sjukstuga här idag. Lilltjejen sjuk, så tempot blir något lägre än vad som var tänkt. Hoppas du snart mår bättre! Kram Milla

Call design sa...

Krya på dig hälsningar!

Lina sa...

Nej inte sjuk igen! Krya på dig. Jag brukar också alltid göra som du, storstäda eller dra igång ett pysselprojekt trots att jag egentligen borde vara stilla... Överskottsenergi.
/Lina

Levindas Värld sa...

Fy va trist med förkylning igen!! Själv har jag snorat och nyst om vartannat och sprutat nässpray i näsborrarna, men mer än så blev det inte som tur var. Har varit piggelin och njutit mkt av solen jag med :)

Var du på den stora loppisen igår lördag? Fyndade du nåt?

Ha en härlig söndag!

Vårt hem på landet sa...

Förkyld igen?? Vilken skillnad på skåp! Det ser ju jättefint ut redan nu. Vilken jobb du har lagt ner, den är ju trären redan!

Hoppas hon kryar på sig!

Kristin sa...

Hej du, vilken himlans otur du har haft den här våren med så många förkylningar. Rekommenderar Kan Jang om du inte redan kör med det.

Vilket fint skåp. Det blir nog kanon med några lager ny färg på. Ska det bli vitt, svart eller mittemellan?

KRAM KRAM och krya på dig nu!
/Kristin

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Hoppas du känner dig bättre snart.

Och vilket härligt skåp. Just den formen på möbelben tycker jag är så vacker.

Hoppas du har en fin söndag!

Mjuka sa...

Jag tycker synd om dig, du verkar få alla förskylningar som finns. SKåpet kommer bli hur fint som helst
kram Malin

Signe 1 sa...

Kanonfint skåp!!:-) Hoppas du kryar på dig snart, man blir såå less när man aldrig riktigt blir frisk... Må gott, Kram Sofia

Helen sa...

Det var väldigt vad förkylningarna har gått till anfall emot dig i år, hoppas att denna inte blir så långvarig, krya på dig!

Mari sa...

Men då!! Nu igen! Hoppas du får iväg det där baskeluskerna snart inte kan det hålla på så här inte.

Ja det kanske inte var det bästa att stå på balkongen men det hade nog kommit ända det får du intala dej iaf.

Ha det så gott och krya på sej nu!

Unknown sa...

Riktigt snyggt skåp du har. Men nu får du allt jaga bort de där förkylningsbacillerna ordentligt.
Krya på dig
Kram Maria

Ingrid sa...

Helt klart måste du ha fått med dig nåt från flyget ;0) Någon elak bacill som bara lurade på dig i luftintaget...

Nu får du allt krya på dig!!

~Livet i byn

Emma sa...

Stackare! Men det är lätt att bli förkyld i vårtider. Mamma hade rätt: "Man ska svettas in våren". Ja,har inte mammor alltid det?

Krya på dig

homebylina sa...

Åh, stackare har du oxå ont i halsen och är förkyld! Jag är bättre nu efter att jag börjat äta antibiotika. Krya på dig! Kram Lina

kardemumma sa...

Vilken otur du har! Krya på dig ordentligt nu!
Ska bli spännande att se ditt skåp klart!
Kramar C

Lilla huset på prärien sa...

Det är inte den fruktade svininfluensan du har åkt på då? *ler*

Så mitt i detta har du varit så där duktig och gjort ett jättejobb trots allt! Hur orkar du? Jag hade nog bäddat ner mig i soffan med en godispåse och en mysig tidning istället jag...

Krya på dig!

Kram Jenny

MO sa...

Jaha, alltså du har ju bara för mycket otur tycker jag...dina förkylningar bara avlöper varandra ;( Hoppas verkligen du kan ta det lugnt så du kan bli frisk en gång för alla...

Vi har precis börjat på vår stora renovering av badrummet, rivit ner alla väggar o nu ser det ut som sjutton därinne, hoppas bara det blir bra när det blir klart (det kan ta låååång tid eftersom vi gör allt vi kan själva).

Ha de så fint vännen, många kramar

Villa Carl Larsson sa...

Näe, dumma förkylning. Det är så hopplöst. Men njag hoppas du kryar på dig snart.

Jag vilar ögonen på din otroligt fina tallrikshylla och drömmer vidare om att hitta någon själv.

Jag har hunnit med en del butiker här i storstan men i morgon blir det fler :) Jag älskar att shoppa. Speciellt när det finns så mycket. Svårt att välja.. haha.

Kram Josefin

Smultronlycka sa...

Så det blev en förkylning..Trist.Man har ju inte tid med sjukdomar när man har projekt på G :)
Hoppas du kan driva ur den ur kroppen snabbt!
Vilket snyggt skåp!
Ha det gott och krya på dig!
Kram Anna

Stjärnor & Champagne sa...

Attans att det inte stannade vid halsont, så trist. Det är inte hälsosamt att åka till storstaden hihi. Skåpet är underbart.
Krya på dig igen

Stor kram Anne

Sussi sa...

Hej på dig! Stackare som är förkyld igen... Skåpet är snyggt redan nu utan att du hunnit slipa!
Ditt poesi träd gillar jag skarpt.
Tingeling Sussi

Speja sa...

Schyst skåp, gillar enkelheten och formen på benen. Hoppas ditt halsont snart går över.

Rosenvit sa...

Krya på dig!
Vilket fint poesiträd, för några inlägg sedan. Den idén knycker jag, om jag får.

Heja vitlöken!
Anna

Annas Lycka sa...

Hej!! Krya på dig!!!! Tänkte kolla med dig om du har erfarenhet av att måla gamla lackade furubord i vitt??? Vad skall man tänka på o vilken typ av vitfärg skall man ha!! Har ett köksbord som jag funderar lite på att göra om....Vågar jag det????
Massa stärkande kramar Anna

Lyktor och Tyg sa...

Jättefint skåp. Jag missade en liknade skåp på auktion i går, jag orkade onte vänta. Så nu får jag undra hela tiden vad det gick för.

Tråkigt med förkylningen, jag kör med enchinagard (tror det stavas så) så fort jag känner lite och de brukar hjälpa. Men men ibland vill den bara bitas sig fast, förkylningen alltså.
kram Kristina

Lauras gård sa...

Min pappa brukade göra en dunderkur då han var förkyld: varmt vatten med pressad citron, pressad vitlök och honung. Inte jätte gott, men ändå drickbart... Värt ett försökt! Krya på dig! Kram Stina

♥ cloudberrie ♥ sa...

Vad fint du har pysslat sedan jag kikade in till dig sist!

Vad trist med förkylning igen!!!
Håller tummar & tår att den ger sig snabbt.

Kram från Eva

Inspiration i vitt sa...

Usch då vad tråkigt att bli snuvig nu när solen och våren är här och man är kanske full av lust och energi till att skapa precis som du gjort. Skåpet kommer att bli kanonfint, vilket slit.
Kram på dig/ingela.

Hannasvirrvarr sa...

Fint skåp:) Krya på dig!