fredag 15 maj 2009

En lastpall på balkongen

Ibland grips man av pyssellust på kvällen. Då är det bara att sätta igång!

Jag tiggde till mig en lastpall häromveckan, som jag tänkte ha ute på balkongen och ställa blommor på. Kanske man skulle kunna snickra dit ben också? Har slipat av den det värsta, sedan strukit IKEAs vita linolja på den för att få den vitare, men samtidigt behålla träkänslan. Och nu har jag lagt till lite text! Jag hoppas att den kommer att bli lite mer sliten under den kommande sommaren!



18 kommentarer:

Grodmamman sa...

Så pysselhelgen har redan börjat!:) Här har jag bara funderat på vad jag vill göra, har inte orkat göra något än!
Fin lastpallen blev, har du skrivit på fri hand?
Kram

Tulipa sa...

Så väldans fint!!

Jag undrar också..textar du på fri hand?

Det kommer att bli kanon på balkongen!

Jag har lastpallar över...kanske borde ta tag i några och "göra en tusen idéer och en fröken pall"!

ha det bra i helgen!
Kram!

homebylina sa...

MEN, vad snyggt det blev! Du är sååå duktig och påhittig =)) Ha en bra helg! Kram Lina

Stjärnor & Champagne sa...

Det var ingen dålig lastpall..Dom jag ser oftast är ju så fula och brett mellan plankorna. Vad fint och påhittig som vanligt.
Glömde säga att din nya banner är hättefin.

Kramis Anne

Stjärnor & Champagne sa...

Jättefin skulle det vara

Mari sa...

Så läcker den blev och den lär nog bli mer sliten av väder och vind så det kan du vara så säker på.

Skulle vi tipsa dej om pyssel??
Hmmm!! Det funkar nog inte så värst bra. Du står för kreativiteten och vi läser och njuter.

Ett lager färg på picknick korgen som du skrivet och lite nytt tyg inuti kanske behövs??

Ha det så gott!!!

DRÖMHUSET sa...

Så fin, allt du rör vid blir helt otroligt bra.
Linoljan skriver jag upp på min lista genast :-)

Idag blir det loppis här, hoppas på fina fynd!

Trevlig Helg!
Kram Sofie

Hannis sa...

WIII!Fasiken Fröken vad du får till det!
Snyggt!!!

Zinksprayen kanske dom har på vanliga färgaffären också.
Kolla efter rostskydd.

Bordsskivan har något som ser ut som släpmärken(ser ut som dom dragit det mot betong!!) + färg på sig.
Vete 17 om det räcker med att slipa och kanske betsa.
Ska prova tänkte jag.

Ha en bra pysseldag!

ansku sa...

Vad snyggt det blev! Du har så fint hemma och visar så vackra bilder.
Hoppas du får en mysig helg!
/kram Ansku

Ingrid sa...

Men du är fantastisk! Så snyggt det blev, det lär väl regna en hel del under sommaren så sliten lär den bli. Är lite sur för att vädret inte är soligt i dag...

~Livet i byn

Levindas Värld sa...

Men va säger man?!

Du är ju fantastiskt påhittig människa :)

Kommer alltid på så många fina saker att göra och har roliga ideér till tusen och det tackar jag för, alltid så skoj att kika in :)

Och tack för tipset om vit linoljefärg, är det den man använder för att det ska bli sådär på träfärgade ting, tack då vet jag! Supersnyggt juh!

Hoppas du får en kalasbra helg :)

Hem och Lycka sa...

Jösses vad snygg! Vilken fantastisk idé!

kram Mia

Milla sa...

Jättefin! Vilken fiffig idé! Jag skulle vilja ha nåt att bygga upp med för att plantera kryddväxter i. Lastpall kanske vore nåt... Kram Milla

Vickans vita ting sa...

Blev jättefint! Funderar på att måla en stor trälåda som står utomhus, men lasera blev ju nog såå snyggt! Tack för det bra tipset!Här målas det månbord för fullt idag :)Kul att du alltid inspirerar oss andra, det gillar jag=) Trevlig lördagkväll/ Kram vickan

karola sa...

jättefint...ja har precis lagt beslag på ett par lastpallar, nu fick jag mer inspiration. Tack!

Helena sa...

Snyggt, snyggt!!
/ Helena

Emelie sa...

Vilken bra idé, det blev hur fint som helst! Jag gillar texten också .)

HobbyDesign sa...

Fick tag på 3 snygga trälådor i olika storlekar på Gekås i Ullared till ett bra pris. Hittade dem på trädgårdsavdelningen. När jag bar hem dem började det regna. Lådorna tål inte regn...
De blev flammiga i färgen. =(