söndag 10 maj 2009

Gårdagens lista



Fyndad kvistkorg som jag planerar att ha penséer i!

Sammanfattning från gårdagens loppisbesök:

Dagens för mycket: alla dessa föräldrar som tar med sig nyfödda barn (som skriker, gråter och svettas och ser allmänt olyckliga ut) och gigantiska vagnar till denna trängsel.

Dagens goda gärning: en kompis som hade loppisbord och erbjöd sig förvara mina inköpta grejer så att jag slapp släpa runt dem.

Dagens förvirring: när jag inte kom ihåg var denna kompis hade sitt bord och fick irra runt i en halvtimme när jag skulle hämta sakerna.

Dagens bästa fynd: en gammal spånkorg med lock och handtag.

Dagens trend bland inköpen: plåtgrejer!

Dagens märkliga: det oväntat stora antalet försäljare av gamla motorgrejer och alla herrar som hängde där.

Dagens allra bästa stund: när man kom hem, fick lägga sig i soffan, vila fötterna och titta i de inredningstidningar som man fyndat.

Några glimtar av mina fynd från gårdagen - alla dessa fyra ska få ett lager färg innan jag är nöjd.






Imorgon hämtar en taxi i gryningen för färd söderöver i två dagar. Så idag ska jag nog ta det lugnt!

32 kommentarer:

Villa Carl Larsson sa...

Du fyndar minsann alltid så fina saker och med vit färg kommer ju alla dessa fynd bli som nya. Jag säger bara; VIT FÄRG :)

Ha det nu så trevligt i stora staden!! Hoppas du hinner med lite butiker också.

Maria sa...

Fina fynd du gjort! Alltid lika härligt att gå in här o inspireras lite.

Keep up the good work:) Trevlig fortsättning av helgen!

Lina sa...

Kul med nya grejer! Är rädd att jag är en av dem som är "för mycket". Man vill ju inte stanna hemma,sluta göra något man tycker om för att man fått barn... Däremot är det väldigt irriterande med alla människor som inte tar ett dugg hänsyn när man kommer där med sin barnvagn. Man ser på saker från olika håll.
/Lina

Helen sa...

Dina fynd ser som vanligt mycket spännande ut, ska bli kul att se dem klara!

♥ cloudberrie ♥ sa...

Härligt med fynd!
Jag skulle på Loppis jag med igår, men jag tappade orken att "frotteras" med en massa folk efter en skolvecka som heter duga... "Say No More" Du förstår nog. Så det blev en dag i pysslandet tecken istället där döttrarna bakade & jag sydde, men det var en toppendag ändå.

Sköt om dej!
KRAM från Eva

Jo sa...

Fyndigt som vanligt! :)
Jag håller med dig om barnvagnar osv. Det kan ju verkligen inte vara kul för barnen att vara med, jag fattar inte hur de föräldrarna tänker. Fast det är klart, jag har ju inga barn själv, så jag kanske inte hajar grejen... ;)

Idag börjar fingret ordna till sig, så NÅT ska jag väl kunna pyssla med innan vi åker hem till Gbg igen. Nåt litet iaf!

Mjuka sa...

Åh så mycket fint du fyndat...IGEN!!!
kram Malin

Signe 1 sa...

Mycker fina fynd! Kul att man fick läsa din sammanfattning av dagen, hihi. Ja jag föestår inte heller alla dessa människor som tar med de stackars små på sånna där tillställningar... Ha en lugn och skön dag! Kram Sofia

Vikeskärs hem och vardag sa...

Fina fynd :) Pilkorgen var riktigt fin. Här trilskas min nacke något fruktansvärt så ända jag lyckats åstadkomma idag är plantera om lavendeln, men igår var det shopping.
Kram kram

Grodmamman sa...

Roligt att läsa din "lista". Kunde riktigt se det framför mig!:) Har ju själv varit en sådan där med barnvagn, men jag har dock aldrig varit på loppis under barnvagnstiden!:) Fast man känner sig ganska mycket ivägen var man än är med en barnvagn!
Så mycket fina saker du köpt! Blev lite avis på din spånkorg. Får nog ta tag i detta med att gå på loppis!:)
Kram

Cilla sa...

Här snackas det fynd ;0)
Låter som en kanon dag..
Hoppas Söndagen din blir lika ljuvlig..
Kram Cilla

Vårt hem på landet sa...

Väntar med spänning för att sefynden med lite färg på. Välkommen söderöver!:)

HWITA DRÖMMAR sa...

Ser ut som du har fyndat igen! Va skoj, och vilken fin skolplansch du hittat! Hittade du den på loppisen? Eller har du haft den tidigare..? De jag stött på har vari sååå dyra men jag hoppas på att hitta nån till ett riktigt fyndigt pris nån gång..:) Haa det så trevligt söderöver! Kram Maria

Hannis sa...

Hm...
Nu fattar jag varför det är sån torka på loppisfronten här nere!
Alla fynd är ju uppe hos dig!!

Hoppas det blir en bra resa utan förseningar=))

Hannasvirrvarr sa...

Härligt med fynd, och vad gjorde man utan färg ;)

Lilla huset på prärien sa...

Åh vad roligt att få fynda lite. Och jag håller definitivt med dig om föräldrarna som drar med sig små nyfödda barn till loppisar med mycket trängsel... inte kul. I helgen var jag på utförsäljning på Puma och mitt i värsta trängseln stod en mamma med en liten bebis i Babybjörnen... shit pommes frites! Varför stannar man inte hemma när alla ändå boxar sig fram på sådana ställen?

Ja, ja...

Kram Jenny

Hannis sa...

Zinkfärgen köpte jag på Bauhaus och den heter Zinkspray Basic.
Det är egentligen rostskydd så den funkar på alla metaller.
Har inte provat den på något annat än men det kan hända att den funkar på det mesta.
Blir något ljusare än riktig zink.
Jag blev skitnöjd=))

Hanna sa...

Så mycket saker du hittat, roligt.
Hanna

Anonym sa...

Spännande, Ser fram emot att få se dem i helhet när de är om målade =)

Vit som snö sa...

Vilka finfina fynd!
Jag håller med, vagnar i loppisträngsel blir lite mycket...
Ha det skönt söderöver!
Kram Cilla

homebylina sa...

Vad roligt att du gjorde lite fynd! Förstår din panik över småbarnsföräldrar och dess ungar...är ju själv en, men i vissa lägen är det bara att inse att man inte kan ta med ungarna, både för ens egen och andras skull. Kanske inte alla håller med mig...men så resonerar jag! Ha det gott! Kram Lina

Mitt smultronställe sa...

Verkar som du gjort en del fynd, Bara färgen kvar då...
Tittar in snart igen.
Ha det gott ,kram Camilla.

Stjärnor & Champagne sa...

Jag håller med Lina angående barn. Dom behöver def inte följa med överallt, hihi. Gillar ditt sammandrag av loppidagen. Och fynd har du gjort, gillar korgen med lock.
Stor kram Anne

Therése sa...

Ser ut som du hittade lite fynd iaf - va kul!
Har ju själv småbarn, men skulle absolut inte ta med honom dit!
Finns väl inte så många små kids som tycker loppis är roligt, bara dumt att utsätta dom för det kan jag tycka!
Hoppas du får trevligt på 2 dagars-resan!
Kram Therése

Ingrid sa...

Jag brukar också lida lite med de småbarnsföräldrar som drar enorma vagnar med skrikande barn i. Brukar funderar hur de orkar ;0)

~Livet i byn

Lyktor och Tyg sa...

oj låter som en häftig dag som krävt sina krafter.
Men bra saker du hittade.
Lycka till på resa igen.
kram Kristina

Anonym sa...

Hejsan vännen! Småler åt din lilla lista! Hoppas du mår bra! Här har vi väckt vårt växthus ur vinterdvalan efter en spännande morgon! Önskar dig en trevlig kväll! kram Anna

Mari sa...

Svårt det där med små barn och folksamlingar. Var på Dukar häromdagen och där var en lite tös på runt 2-3 år som föräldrarna inte höll koll på och vad hände? Jo, hon testade en solstol och for baklänges, jäkla föräldrar som inte kan hålla i sitt barn hon kunde ju slagit sej riktigt illa.

Fina fynd du gjort, tycker kvistkorgen är så läcker, blir perfekt till penseér. Ska snoka upp någon kul loppis snart, åker ju bara runt på secondhand och trängs med tanter med hucklen på huvet och som har sulky med sej som stöd, tror att de ska tränga sig före i dörren men då har de mött sin överman ;-) fick nog stopp på kärringen och hon blev sur som attan. Köa som alla andra!

Ser ut att blivit många fina fynd att pyssla med, själv hittade jag inget igår....

Skickade över baciellerna till dottern i form av magsjuka, rätt bra gjort va? Nä, det var synd nu när hon börjat jobba precis.

Nu får du har ett par bra dagar söderöver och ladda för pysslandet.

Ha det så bäst!!

2BarnsMamman sa...

Låter som en lyckad dag med fina fynd! Hoppas resan imorgon går bra!

Monkan sa...

Det verkar ha varit en synnerligen fullmatad dag, att döma av Listan och Glimtarna. Fina fynd ser jag, nyfiken på vad nr två kan vara för nåt.

Aha, till Stockholm i ottan. Nu fick jag ju reda på det lite sent men Hallå Vädret, jag anhåller härmed om ett soligare o varmare väder för den prominenta gästen som kommer till vår huvudstad imorron!

Jag inser just att jag med min bloggfrånvaro kanske gjort mig skyldig till brott mot någon regel om samhällsansvar. Tänk om du haft nån fråga, kanske velat beställa någon spaning eller information av något slag om en affär t.ex!

Nu när jag bläddrade igenom din blogg för att se vad jag missat när jag varit Frånvarande så såg jag den fina kudden med blommiga IKEA-tyget igen. Jag måste nog ta en snabbtur till IKEA snart igen, börjar ju få slut på glödlampor och såna kan ju enbart handlas där... och då kan jag ju "råka" gå förbi tygavdelningen också :-)

I min snabbtitt genom inläggen fastnade mina ögon på det otroligt poetiska "I korgarna ovanpå kan man snabbt lägga undan saker. Och snabbt glömma bort vad man lade där". Jag bara undrar, var kan man lämna in om nominering till poesipris av något slag?! Detta är ju helt lysande formulerat, och så tillåtande.

Emelie sa...

Åh vad kul! Hade också velat gå på loppis! Ska bli kul att se när dina saker fått en touch av Fröken Fräken och förvandlats.
Själv har jag kanppt varit ute på hela helgen. Bara sytt coh sytt!
Kram Em

Emelie sa...

Men gud vad du loppisar! Jag vill också men varken hinner eller har några gobitar till loppisar på gång inom några mils radie dessvärre.

jag gillad everkligen korgen, så snygg och den blir nog kalas med penséer :)

Jag ville ju så gärna svara på din uppmaning och visa upp bästa loppisfyndet. Det ska bli av faktiskt, man vet bara inte när ;)