fredag 29 maj 2009

Bokstavsvägg

Solen skiner och pysselplaner görs upp. Det är verkligen skönt att åter sova i den egna sängen, med normala kuddar!!

Denna helg har jag tänkt ägna mig åt lite tapetgöromål, förutsatt att tapetklistret inte har torkat ihop. Och så ska jag måla lite mer. Har fortfarande kvar en hel del vit färg så nu ska jag gå på jakt efter saker att måla!

Jag har samlat ihop mina bokstäver, förutom de i betong som verkade lite väl tunga för detta, och hängt upp dem på vardagsrumsväggen. De hänger alldeles bredvid fyndbordet, ovanför tv-bänken. Visst håller ni med om att samlingen skulle behöva utökas av någon till??





R och E kommer från Tiger i Malmö, B från Lilla Lövskär här i Luleå, det rostiga A:et och vita trä Q:et från Årstiden i Stockholm.

26 kommentarer:

Mjuka sa...

Vackra bokstäver!
Kram Malin

Anne sa...

Välkommen hem!
Visst är det något skumt med hotellrumskuddar?
De är aldrig bekväma, bara konstiga...

Roligt att du fyndade olivträd - men kan tänka mig att en och annan medpassagerare tittade på ditt "handbagage" :)

Fina bokstäver, håller med om att samlingen skulle behöva någon mer kompis, en att sätta på vänster respektive höger sida av Q:t...

Jag blev "avbokad" inatt på jobbet och då får jag gå hem med full lön, inte fy skam... men inatt ska jag dit igen!

Hoppas du får en fin helg och hittar något att gå lös med penseln på :)

Milla sa...

Jättesnyggt! Vill också ha fler bokstäver, har bara några små.

Hoppas du får en fin pysselhelg. Själv ska här städas idag, vår stora tjej konfirmeras imorgon så då blir det fest här. Kram Milla

Malin sa...

Det är himla fint med bokstavsvägg! Håller med om att din lilla samling kanske borde utökas något men den är ändå väldans stilig redan nu!
Själv har jag ju fotoväggen som tar upp plats, har dock sett In My House fina bokstavsvägg och varit sugen länge.
Sen gillar jag ju dina DREAMbokstäver också, så man läskas en del..

homebylina sa...

Ja...några bokstäver till kanske =)
Här hemma blir det oxå målarverkstad, köpte en halvliter fin vit färg häromdagen =)Ha en bra helg! Kram Lina

Liljas Corner sa...

Min farfar håller faktiskt på med en knoppbräda åt mig! Han såg konstigt på mig den gången jag nämde knoppbrädor för första gången, men kom snart på att det fanns en halvfärdig i "gammelstugan" som nån av hans amirikafararsläktingar hade börjat på med.

Jag tycker absolut din bokstavsvägg behöver några bokstäver till ;) Snygg är den ändå!

rosenskära sa...

Hm, har du noterat att bokstäverna tillsammans blir "breaq", nästan som "break", du vet rast, paus...

Jajösses, här ligger man i lä!

Nu ska jag fixa något gott till tjejmingeln ikvälll, vad sägs om laxcarpaccio?

Kram/Lena

Madeleine Berglund sa...

Jaa, nog förstår jag att du har lidit. Aprikosa väggar, vad har man tänkt med egentligen? Snyggt olivträd, de är för charmiga. Du har pyssel att stå i helgen hör jag. Jag tänkte bege mig ut på en å annan utflykt. Så tyget kommer från Rusta, där ser man. Toppen! Ha en fin fredag! Kram Madeleine

Emelie sa...

Välkommen hem och tack för lyckönskningar! Ja, jag tycker absolut att bokstavsväggen kan utökas, varför inte ett F ;)

Jag håller helt och hållet med dig angående etikettsättande påmänniskor och det är därför jag har valt att kalla För mig är det också självklart att alla ska ha lika värde, samma rättigheter och samma skyldigheter. Det ärockså därför jag motsätter mig idén om att det är kvinnans (eller mannens) eget val att plocka bort varenda hår på kroppen. Jag är säker på att det är en samhällelig konstruktion.
Nej biologin ska inte få styra oss men jag tycker inte heller att vi behöver förneka den för jag gillar att vi alla är olika, män, kvinnor, människor.

Kram Emelie

Anna Söderberg sa...

Wow vilken kul idé och vad snyggt dte blev!!!
Nu blev jag också sugen på att göra så. Måste dock utöka mitt bokstavsinnehåll först. Har bara ett &-tecken idag ;) hahaha.

Kram & trevlig helg

rustik charm sa...

Å så fint:) Nu blir jag sugen på att göra nåt liknande själv. Ditt Q gillade jag, synd jag inte bor i stockholm.
Ha en trevlig helg.
Kram Kristina

Helena Dovier sa...

Man kan aldrig ha för många bokstäver! :-)

Kram från Helena

VITA NYANSER sa...

Så fint du har gjort! Jättefint med boskstäverna ihop sådär på väggen!

Ha en skön helg!
Kram L-L

Gnistrande snö sa...

Fina bokstäver och så kul att de kommer från lite olika delar av vårt avlånga land :-)

Bilden i din header är sååå vacker!

Ha en fin helg!

Kram
Katarina

Emma sa...

Jättesnyggt att sätta bokstäverna så att de inte bidlar något ord. Jag har nämligen lite svårt för det där med väggord. Detta var dock en toppenidé som jag lägger i idélådan! :-)

Trevlig helg!

Hem och Lycka sa...

Snyggt snyggt, jaaa, nån bokstav till vore perfekt!

kram Mia

Grodmamman sa...

Så snyggt! Har köpt mina första bokstäver, men inte satt upp dem än!:) Jag gillar dina för att de är så olika, men ändå passar ihop!
Ha en bra pysselhelg! Här ska i alla fall lördagen tillbringas vid fotbollsplanen då sonen ska spela klassfotboll.
Kram

My Taste At Home sa...

Snygga bokstäver. Gillar även lampan - en av mina favoriter.

Signe 1 sa...

Det är sååå fint med bokstäver!!:-)Och lycka till i helgen du pyssliga och kreativa tjej!!:-) Kramis Sofia

Hannasvirrvarr sa...

Fint med blandade bokstäver. Och vad underbar den är den där plåtlådan som olivträdet står i!

Trevlig helg!

Made in Persbo...Carina sa...

Tack för din rara kommentar hos mig!
Snyggt med bokstavssamlingar på en vägg så där tycker jag. Jag har själv beställt bokstäver till min sons namn som ska sitta på väggen i hans rum sen.
Håller med dig om att en bokstav till skulle vara fint i din samling. Jag skulle rösta för en stor bokstav i rost eller svart.

Ha en härligt helg! Kram på dig!
/Carina

Stjärnor & Champagne sa...

Bokstäver kan man inte ha för mycket av. Håller precis på att måla min jättar svarta, blir ju aldrig klar.....Ser bra ut på väggen. Hm undrar vad du skall tapetsera??

Kramis A

millandante sa...

Snyggt nu, säkert med fler också! Blir så nyfiken på var du ska tapetsera och med vilken tapet!

Sjuk, piggare, sjukast, så har min senaste tid sett ut, men just nu finns lite sittauppkrafter och då bloggar jag och kikar in här och blir så imponerad av din expedithylla... så läckert och praktiskt och snyggt!!!
Lycka till med den fina Stockholmaren nu! (Nej det är inte feberyra, jag menar Olivträdet..!
Kram

Jenny sa...

Hej!
Jättefina bokstäver o vad vackert ditt skåp blev:)

Ha en sköön helg,
Kram Jenny

Beas sa...

Man kan väl aldrig få för många bokstäver? Hihi...


Supersnyggt!

Tita Carré sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.