fredag 15 maj 2009

Tipsa mig!

Snart nalkas helgen, och jag känner mig varken dödstrött eller förkyld! Hurra!

Då är det som upplagt för slipning av tygskåpet, målande av lite smått och gott, sy nya kuddar, hänga på Återvinningen.. strålande tider alltså!

Förresten har ni något förslag på pyssel åt mig som ni vill se mer av? Något ni klurat på? Har jag missat att följa upp något viktigt pyssel? Kom med förslag!

Denna lilla söta picknick- eller sybehörskorg köptes på den stora loppisen förra lördagen. Tydligen hade den tillhört försäljarens farmor, och med det i åtanke tycker jag att den är i väldigt bra skick. Men ett lager färg skadar ju inte...



23 kommentarer:

Villa Carl Larsson sa...

Nä ett lager färg skadar nog inte :) Kommer göra susen. Tyvärr inga pysseltips om du nu inte har nåt mer att måla kanske..?

Fin header!

homebylina sa...

Vad skönt att du är frisk nu! Pysseltips... ja,jag får nog hålla med krydda livet, du har inget mer att måla =)? Ha en bra dag! Kram Lina

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Hoppas du får en riktigt härlig pysselhelg. Själv bär det av till Sverige idag - det ser jag verkligen fram emot!!!

Må gott!

Emelie sa...

Tack för tipsen med mina kryddor. Egentligen kan man ju räkna ut att man vattnar för mycket men de blir ju så torra samtidgt, Det lät bra med lecakulor och det där om att ta ut de och skölja. Det ska provas!

Jag skulle gärna vilja ha felr tips på smart och samtidigt vacker förvaring. Jag gillade jättemycket idén om att ha en kudde där man förvarar extratäcke och nu är det verklighet hemma hos mig ;) Mer förvaring helt enkelt om jag får önska!

Mamma-Mu sa...

Men vad jag blir glad åt andra som mår bra! Det liksom smittar!

Tack!

Kram Mimmi

In my house sa...

Hallo....

- Lampan va vit inuti, men man behöver ju inte maskera,,, känns jäkligt svårt. Utan sprayfärg ska man ju spraya uppifrån,,, så då kommer det ju inte i... Utan vi hänger upp allt som ska spray målas!!!

Ha en fin helg kram j

Hannasvirrvarr sa...

Den nya headern är superfin, likaså korgen och wow, bra idé med spetstavlan, det där borde jag pröva på :)

Trevlig pysselhelg!
Kram Hanna

StrandviksVillan sa...

Kan tänka mig hur du känner nu då energin återvänt :) Glad för dig!

Du har visat så många olika - och ovanliga - pyssel att man inte ens hinner med! Kan inte komma på nåt att tipsa dig om... Men jag skulle gärna se fler helhetsbilder från ditt hem, please...?

Ja, nu vet jag! Visa ditt bästa förvaringstips!

Ha en härlig pysselhelg, kramisar från A-C

Ingrid sa...

Härligt att du inte är förkyld, då räknar jag kallt med att du hittar på nåt kuligt pyssel.

~Livet i byn

Lina sa...

Ja den såg ju väldigt fin ut för att vara så gammal:) Det är mysigt med korgar! Tänk när du sitter på en äng på en filt med gott sällskap och fullt med godsaker i din korg!
/Lina

♥ cloudberrie ♥ sa...

vad skönt att du blivit frisk, nu är det min tur...

Korgen blir säkert superfin med vitt också. Allt du gör blir så fint!

Trevlig helg!

Kram från Eva

rosenskära sa...

åååh sötnos, vilken fin header! Känner ett allt mer trängande behov av att fräscha till hos mig också, kommer mig aldrig för...

Sykorgen är underbar, den behöver väl du, om du inte redan har en!

Ha en riktigt fin helg/Lena

Lilla huset på prärien sa...

Men gud så vacker header du gjort! Har inget bra tips till dig direkt men du får gärna tipsa mig hur du har gjort headern! Photoshop eller?

Önskar skön helg!

Kram Jenny

Grodmamman sa...

Fin header! Önskar att jag kunde göra sådana själv, har ju fått hjälp med den jag har nu!
Känns som om vi är ganska lika du och jag i mycket och då baserar jag det bara på vad jag läser i din blogg och i dina kommentarer hos mig!:)
Låter som om förutsättningarna för en riktig pysselhelg är super bra!:)
Kram

Sussi sa...

Vad skönt att du känner dig bra!
Vilken toppen söt korg! Vad blir färg valet? Ha nu en riktit trevlig pyssel helg!
Tingeling Sussi

MO sa...

Du kanske rent av behöver en liten pysselpaus...ja så du lite mer inspiration (inte för att det verkar som du behöver det).

Visst lite färg på den korgen gör nog susen, o då har du ju lite pysseltips där ju.

Hon har hittat bilden o fixat till den i datorn o sen skrivit ut den på fotopapper...jättefin tycker jag med...

Jo lite fynd har jag allt gjort, kommer väl bli en Ullaredsblogg ett par inlägg nu..hihi.

Kram o ha en skön helg nu när du är frisk o allt ;)

Signe 1 sa...

Vit färg kommer ju bara bli så fint på denna redan innan urfina korg! Pyssel? Surprise us:-)!! Japp, jag är ju en nyckfull person så vill jag ha Tolix så får det banne mig bli det oxå, hihi. Kram Sofia

Milla sa...

Härligt att du är frisk igen! Du kanske kan pyssla nåt med blommor nu när sommaren nalkas... Hoppas du får en fin helg! Kram Milla

Mjuka sa...

Hej vännen!
Jag lovar att kommentera om jag kommer på något pyssel :-) Vet du, jag skulle nog behållt korgen som den är, men det är jag.
Hoppas att du får en skön helg
kram Malin

Frida sa...

Hej!
Vilken fin korg du har fyndat. Gillar de vita dalahästarna. Tycker redan du gör så mycket och varierande pyssel så vet inte om jag har något nytt att komma med. Men kommer jag på något hojtar jag till.
Hoppas du får en trevlig helg!

Kram Frida

Stjärnor & Champagne sa...

Kan det vara så att den skall bli vit kanske, hihi? Ja attans hund att hon inte kan låta bli dom men är man en fågelhund så är man. Går numera under namnet mördarhunden..
Ha det så gott.

Kram Anne

Vickans vita ting sa...

Super fin header du skaffat=) Jag tror korgarna blir superfin som vit! Kör på det du! Vill passa på att tacka för all inspiration du ger inom bloggvärlden! Läser ofta & njuter/ Kram vickan

Anonym sa...

Vilken underbar korg, var har du i? Sytillbehör?? å Hade varit snyggt med garn i olika färger =) Mums