onsdag 20 maj 2009

Inte bara en låda

I´m in love with a fairy.. sockerlåda...

Efter skrubbande och ättikabehandling (jag fick förslag om att både tvätta direkt med ättika samt ställa en skål med ättika bredvid för att få bort den lite unkna garagelukten från lådan. Jag valde det senare och det funkade!!) blev sockerlådan så bra! Jag gillar absolut att den är ruff och inte helt i perfekt skick. Och den ska absolut inte målas. Frågan är bara om jag ska ha fina tidningar här eller lavendelplantor?






Och tänk, snart blir det ledigt i fyra dagar! Hurra!

41 kommentarer:

rosenskära sa...

Drabbad av bloggsjukan - fynda - skura -fotografera! Den har inte torkat ens, jag känner igen mig själv så väl! Den är underbar, ha den till lite av varje!

Kramar/Lena

Malin sa...

Lovely!!! Så fint med plantor i, det gillar jag!
Såg en sida som man kunde köpa sånna lådor men då för priset av 250.- det kändes som ett rån, faktiskt1
Själv hoppas jag på min loppislycka till helgen, kanske finns det fina lådor som bara väntar på att jag ska komma och ta hem dem.

kardemumma sa...

Jag röstar på lavendel eller mumsiga kryddväxter! Snygg blir hur som helst!
Ha en skön lång helg!
Kramar C

Mari sa...

Va bra att du fick ordning på lådan, såg att det fanns en på Tradera, den verkar bli dyr fast jag vet inte riktigt va de ligger i för pris iofs.

Fint med lavendeln i....

Ha en bra dag!!

Dicksonska våningen sa...

Varför välja? Med en låda till kan du ha både och :)

Men lådan var jättefin med växter i!

Bra tips med ättikan.

Kram Annika

Speja sa...

Vilken underbar låda. En sådan vill jag också ha...Fint tips med ättikan förresten. Tack för det. Ha det så fint!

DRÖMHUSET sa...

Ahh vilket KAP! Så fin och välbevarad, härligt att lukten försvann med ;-)
Det tipset ska jag komma ihåg, man vet aldrig vad man fyndar *hihi*

Kram Sofie

Christine sa...

Lavendel!! Snygg kontrast! =)
Ja, det där med ättika funkar på hur mycket som helst! Jag ser det såhär: funkar det inte så kan det iaf inte bli förstört! Så jag har ättika till allt möjligt ;)

Kram kram!

Madeleine Berglund sa...

Hej fröken! Vilken fin mugg du hittade, till ett kanonpris dessutom. Jag tycker du ska ha lavendel i lådan i sommar. I vinter kan du ha inredningstidningar i din kanske? Det låter väl som ett alldeles ypperligt förslag?

Nätet köpte jag på Coop byggavdelning där hönsnät och annat står. Jag är inget jätte stort fan av hönsnät så det fick bli den lite mer strama och eleganta looken. Jag köpte en jätte rulle. För några år sedan när vi skaffade våra små katter så satte vi nät på balkongen. Vi har därför massor över. Så tyvärr måste du nog köpa en stor mängd. Jag har för mig att den var ganska mycket dyrare än vanligt hönsnät också. Så är det med den saken.

Ha de gott!
Kram Madeleine

homebylina sa...

Jag skulle satsat på att ha levendel, så snyggt när det gröna bryter av mot det ruffa trät! Ha en bra dag! kram Lina

Ingrid sa...

Alltså!! Vilken tur du hade som fick tag i den, jag vill också ha en sådan.

Jag hade provat med Lavendel, så snyggt mot det åldrade träet.

~Livet i byn

Milla sa...

Jättesnyggt med lavendel! Härliga kontraster! Kram Milla

Hem och Lycka sa...

Å vad fint med lavendel i, så snyggt!

kram Mia

Hannis sa...

Ooooo!Min vana trogen pratar jag högt för mig själv!
Fantastiskt snyggt.
Känner mig som en riktigt ytlig person som blir så till mig över din fina sockerlåda!!
Lavendel förstås=))

Signe 1 sa...

Lavendel+låda=kanonfint!! Riktigt ruff o härlig, me like!:-) Kram Sofia

Unknown sa...

Jag är så svag för lavendel så jag röstar för det. Har också en sån men den snodde dottern att förvara julsaker i. Hm... kanske ska ta ett snack med henne och förhandla tillbaks den ;)
Trevlig helg
kram Maria

VITA NYANSER sa...

Åh SÅ fint. De där lådorna är så SNYGGA. Fina bilder! Tur att det är loppis i helgen, både lördag och söndag = ).

Ha en bra helg!
Kram L-L

maria sa...

Supersnygg låda! Vilket kap!

Jag tycker du ska ha lavendel eller färska kryddor i den till att börja med. Tidningslåda kan den bli sen :-)

Trevlig Helg!

Kram Maria

Villa Carl Larsson sa...

Jag tror nog minsann att du börjat gilla det rosa prickiga pappret ja :) Jag tycker ju i alla fall att det är fint men det kvittar ju egentligen. Man ska ju trivas själv.

Ja helgen som var blev riktigt bra och vi hade tur med vädret för mån, tis och idag har varit halvmulna med regn.

Jag är också in love i din sockerlåda! Wow så snygg den är!!

Och tack för loppisskolan. Alla tips mottages ju gärna av en loppisfyndare som du :) Kram Josefin

IKT i min vardag sa...

Så fin den blev! Min låda luktade inte illa, men var väääääldigt dammig. Bra tips med ättikan. Min låda får agera tidnngslåda fortfarande, men snart blir det nog blommor i den. Det var väldigt snyggt med kryddväxter i. Är du "bara" ledig fyra dagar? Jag är ledig fem...hehehe ;D

Kram

Vikeskärs hem och vardag sa...

Det är jätteläckert med gamla lådor :) Fint med lavendeln i tycker jag.
kram

Lilla huset på prärien sa...

Så fin så fin! Den ser väldans vacker ut där den står med grönt i. Man kan inte få för många sockerlådor tycker inte jag :)

Ha en riktigt skön helg!

Kram Jenny

Anette sa...

Inte gör det väl något att det hällregnar,,,,,då har du ju mera tid att blogga, pyssla inne, göra om, måla om något...:)

Ha en härlig kväll o ledighet

kramar @nette

Vårt hem på landet sa...

Jag tror jag har en likadan ute i garaget, men jag har aldrig vetat vart jag ska ha den. Ställer man det nute blir den ju förstörd och det vill man ju inte! Lavendelplantor eller varför inte lite olika örter?

Lina sa...

Tjusigt! Laventel tycker jag. Har en här "hemma" som jag planterat örter i, det passar fint med det gröna till trä. Och du, för att dra en gammal goding, efter regn kommer solsken!
/Lina

HWITA DRÖMMAR sa...

Jättefint! Va bra att det funkade med ättika, det ska jag komma ihåg. Vilka bra loppis-tips du kommer med, det var ett fantastiskt fint fynd du gjorde för en femma! Ha en skön helg! Kram M

Lyktor och Tyg sa...

Så bra det blev, kan känna ända hit att det luktar fräscht nu. Det är verkligen inte lätt att hitta sockerlådor så du har tur du. VAd blir det för loppis i helgen nu då?
kram Kristina

Annas Lycka sa...

Riktigt fin. Du är så duktig.....Gissa vad !!!! Har oxå hittat en gammal lådda som skall fixas. Är så glad för det. Men måste vänta då jag just nu är gipsad på höger hand....helt handikappad!!!!! Kram Anna

Sanna sa...

Lyckliga du!Vilket fynd!!!Både lavendel och tidningar blir bra skulle jag tro. Som det är nu är det ju sååå fint!
Njut av din ledighet!
kram, Sanna

Johanna sa...

Snyggt!
Jag ska ut på jakt efter en sån låda.
Hälsningar från härmapan:)

MO sa...

Jag som brukar "förespråka" ommålning håller med dig helt, den ska absolut vara som den är....Snyggt med lite rufft....

Javisst skönt med långhelg, det blir extra fixardagar i badrummet, sen är det marknad i byn i helgen, får se om vi hinner ner något i alla fall, det är ju en tradition som jag varit på så länge jag levt....

Kramar på dig

Tulipa sa...

Jag gjorde tvärnit med bilen för ett par veckor sedan...trälådor i vägkanten!

Det var sockerbolagets lådor. Fick åka med mig hem...lite trasiga och inte så fin som din, men ändå.
Klart lådorna skulle få ett hem!

vet inte om jag hinner måla hos dig också, men om jag hinner dyker jag upp!

Trevlig helg!

Made in Persbo...Carina sa...

Hi, hi...ja men skicka du skåpet så ska jag ge det en omgång med penseln! Synd att vi inte bor nära varandra för det är kuuul att ge saker nytt liv!

Ha en härlig långhelg!
Kram, Carina

millandante sa...

Vilka fynd du gjort medans jag legat febrig i bingen... nu är jag så loppissugen att jag kommer att bli farlig vid nästa runda...
Tack för Loppisskolan och ättikstipset, det är mycket som luktar där ute...
Wow, fem kronor för de muggarna!!!
Ha det gott!
Kram

Anonym sa...

Lådan är UNDERBAR, ska själv ge mig ut på jagkt på fredag, kanske en liten låda finnes till mig =)
Lavendel ska du ha i den

Stjärnor & Champagne sa...

Jag tycker att du skall ha kryddor i den , jättefin. Vad bra att lukten gick bort skapligt. Herregud vad man kan ha nytta av ättika. Det räcker att se på Rent hus, dom använder ju ättika till allt. Vad skönt för dig med sovmorgon. Jag antar att min hund dunkar svansen i väggen imorgon bitti.

Kram på dig/ A

Frida sa...

Den är så fin, riktigt fint med lavendel i.
Hoppas du får en trevlig helg!
Kram Frida

Bella sa...

Ååååh så fin din sockerlåda blev!! Har läst i kapp hos dig idag och det är alltid lika trevliga inlägg här!

Har fullt upp med renovering för tillfället så en bloggpaus var behövligt!!!

Ha en trevlig helg!

Kram Bella

Monkan sa...

Å vad skönt att lukten gick bort. Lådan är verkligen superfin och jag tycker att lavendel låter som det bästa förslaget.

Rosa. Jag älskar rosa! På kläder, och smycken. Framför allt i sommargarderoben har jag hur mycket rosa som helst, jag skulle gärna gärna gå i rosa varenda dag :-)

Men inte i hemmet. Ah, jag har faktskt köpt två svagt rosa lyktor ganska nyligen (Himla tror jag, från Artiklar) men mer blir det inte, utom möjligen Marimekko-skål och Kivi-lykta. Möjligen, men inte så troligt fast jag tycker att de är helt underbara. Jag får väl ställa dem i garderoben om jag inte kan låta bli att köpa ;-) Och jag tittar gärna på tyger med rosa inslag, men köper inte, om det händer så skulle det vara till att klä in skokartong eller nåt sånt, som ska stå i (den rosa) garderoben. Fast jag tycker att det är jättefint när jag ser rosa i hemmet hos andra, som när du hade de rosa kuddarna till exempel.

Men hallå, lärde du dig ingenting där ;-) De stackarna blev ju inte långlivade. Jag tycker att de var jättefina, perfekt färg. Och jättefint med pappret i skåpet tycker jag, det passar jättebra. Och det finns ju en anledning till att du skapar de här rosa inslagen, du gillar det, men ändå inte :-) Du får nog försöka titta på det med andra ögon, som en betraktare och inte som Fröken Fräken Som Bor Där. Fast om du ska byta papper... så minns jag en gång... Marimekko! ;-)

Gårdsromantik sa...

Sådana där sockerlådor är jag galen i ...har bara 3 st!

Kram Maud

Anonym sa...

Sv: Jo när jobbet kallar på fest så brukar det vara jag som har kallat! ;) denna gång skötte jag mest bara muurikka! Men trevligt var det! Resten av låååånghelgen handlar mest om födelsedagsbarnet!
Ha det gott i kväll! kram Anna