måndag 11 maj 2009

Snirkligheter

Medan jag är iväg och konfererar (och förhoppningsvis smyger in på en och annan affär) får ni spana in två av mina loppisfynd i metallkategorin.

En ljusstake, snirklig och konstigt nog i min smak, som var silverfärgad men såg då lite plastig ut. Nu har jag duttat lite vit färg på och undrar om jag ska ha den så eller måla den helt vit? Eller måla i någon annan färg? Har ni några förslag?

Sedan en bricka som skulle kunna vara en kusin till älsklingen. Och den ska absolut få vara som den är!



33 kommentarer:

Madeleine Berglund sa...

Hej! Jaså du beger dig hit till hufvudstaden, så trevligt. Har du några favoritbutiker tro? Tjusiga fynd du gjort. Själv önskar jag att jag kunde hitta en kökssoffa till rimligt pris, det vore något, ojoj.. Ha de gott! Kram Madeleine

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Jättefina fynd, verkligen! Hoppas du får det bra och hittar många härliga butiker!!

kram

Cilla sa...

Kanon Fynd!! Önskar dig en trevlig resa & förhoppningsvis lite trevlig shopping ;0)
Ha det bäst!!
Kram Cilla

Emma sa...

Vad fin ljusstaken var! Tycker den ser fin ut som den är nu! Du verkar ha fyndat en held del på lopps! Hoppas du får en bra konferens i Stockholm! Själv är jag ju nyss hemkommen från en och det var toppen!

Ha en bra dag!

Kram kram

Therése sa...

Jag tycker den ser jättefin ut som den är på bilden!
Hoppas du får trevligt på din lilla resa!

Ha det så gott!
Kram Therése

Emelie sa...

Jag älksar brickor! Brickor brickor brickor - jag kan ha hur många ssom helst!
Ha det bra!
Em

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så fina fynd! Ljusstaken skulle kunna bli riktigt läcker i svart, i konstrast till det snirkliga liksom. Men den är fin nu också - så det är verkligen svårt att säga vad som hade blivit bäst. Å andra sidan kan man ju förändra om man inte blir nöjd... :-)

Hopaps du har den bra på konferensen. Och hinner in i många butiker...

Speja sa...

Tycker den är fin som den är och skulle du välja en annan färg hade jag röstat på turkos med mörkare grund...Ha det fint!

Vickans vita ting sa...

Jättefin ljusstake, helt i min smak :) Behåll den som du gjort nu tycker jag! Kram vickan

Hannasvirrvarr sa...

Verkligen fina "snirklor" på ljusstaken, och jag tycker den ser häftig ut som den är nu, jag skulle lämna den så, ialla fall en tid. Svart skulle också kunna vara riktigt fint, som någon redan skrev :)

Trevlig resa!

Unknown sa...

Hej

Jag tycket ljusstaken är fin som den är.
Gillar den mycket.
Tröttnar du . Kan du alltid höra av dig.
Kram

Anonym sa...

Behåll den som den är ett tag, gillar den så. Trättnar du kan du ju måla den helt =)

Jenny sa...

Hej!
Tycker oxå du ska behålla den som den är!
Men vad snygg brickan är, helt uuunderbar:)

Ha en bra eftermiddag,
Kram Jenny

Casa Loda sa...

Hej!
Jag skulle nog måla ljusstaken svart. Brickan är riktigt fin.
Ha det bra!
Annika

MO sa...

Du kan fynda du...Söt ljusstake, den ser ju lite lagom "skamfilad" ut sådär (ja på ett positivt sätt).

Hur är det med dig nu, är du bättre? Här går badrumsrenoveringen framåt i sakta mak...längtar sååååå tills det är klart så man får piffa lite..

Ha de fint vännen, kramar

Signe 1 sa...

Alltid lika fina fynd du gör!!:-) Ha det toppen på konferensen! Kram Sofia

Lyktor och Tyg sa...

Jag gillar ljusstaken, blev snygg.
kram Kristina

homebylina sa...

Superfina fynd!! Skulle nog ha målat ljusstaken vit....tror jag =)
Kram Lina

Sanna sa...

Har nyligen hittat din fina blogg och beundrat alla fina bilder och ideer som du visar här!
Jag tycker att ljusstaken är fin sådär.
Jag har också bokstäver som bildar dream i sovrummet ovanför sänger. :)
Ha en bra vecka!
/sanna

axelina sa...

Jättefina fynd!:)

Lauras gård sa...

Ljusstaken blev jätte fin med lite vitt och lite silvrigt. Tycker du ska ha den så! Kram Stina

Anonym sa...

Me likey! hoppas du får en bra vecka! Kram anna

chokladblomma sa...

Oj, vilka fina fynd!!
Och stolarna/sängborden är jättesnygga!
Ha en bra resa!
Kram

Stjärnor & Champagne sa...

Jag tycker att du skall måla den vit..Jättfint fynd fröken fräken.

Stor kram Anne

Jo sa...

Åh, åh, åååh, vilken fin ljusstake! Nu är jag redigt avis på din loppistalang. Jag tror nästan att du får hålla loppisskola! :
Hoppas att du har skoj i SThlm!:)

Vitt och Blått sa...

Jag vill att backluckeloppisarna ska komma igång hemma! Det är sååå roligt! :) Vilka fina saker du hittat, en riktigt "fynderska" är du! Ha en bra vecka - kram E

Inspiration i vitt sa...

Hej fröken tack snälla du för go kommentar hos mig jag blir ju så glad.
Vilka fynd och ljusstaken är så snygg nu med ditt vita duttande och brickan är ljuvlig.
Kramar till dig/Ingela.

Fröken Tindra sa...

Jättefin ljusstake! Visst är det kul att fynda när man har chansen!
Hoppas du får en trevlig trip!
Kram!

Mia sa...

Att du kommer hem utan fynd...nej det kan jag liksom inte ens föreställa mig..:)

Kram

Mjuka sa...

Den är ju jättefin!
Kram Malin

Smultronlycka sa...

Hej!
Så fina saker!
Ljusstaken är fin som den är nu tycker jag!
Ja man får passa på med lite shopping när man är iväg på annan ort ;)
Ha det gott!
Kram Anna

Hanna sa...

Jätte fina fynd.
Hanna
blommorifonstret.blogspot.com

lotta sa...

ljusstaken skulle kunna bli fin svart kram lotta