torsdag 8 maj 2008

Fejarmästaren



Alla dagar är jag inte ute och gör loppisfynd, ibland städar jag också...

Pust! Nu har man sannerligen varit huslig. Jag åkte iväg och handlade ingredienser till en smörgåstårta, och samtidigt hittade jag en för mig ny rengöringsprodukt; Grummes Såpa Citron (hittade ingen bild på just denna dock). Så en sådan flaska fick följa med också(nu kommer det att låta som om denna blogg är produktsponsrad men så är icke fallet, jag fick lägga upp 21 kr för såpan. Så det så). Efter att smörgåstårtan svängts ihop, utan alltför mycket utrop i stil med "Neeej, nu rinner fyllningen ut!", "Vad konstigt det här ser ut, ska det verkligen göra det?", så började det putsas.

Jag blev så biten, plus att jag tyckte att såpan luktade så gott, så av bara farten har jag putsat fönster, skrubbat rent hela köket och rengjort ugnen med den! Ingen konstgjord stark citronlukt här inte. Nu är jag på jakt efter nya städområden... Beware! Jajamen, jag har också sett på Rent Hus.

Jag som egentligen tänkt sy nya köksgardiner av det här tyget.

Hörrni, det är ju Pingst till helgen! Någon som har några särskilda planer? Ställa till med bröllop a la Fyra bröllop och en begravning? Då kommer jag gärna! ;-)

4 kommentarer:

Linda -Galleri Palla sa...

Själv har jag tillbringat de närmaste dagarna med att leta efter en stuvbit till en pall jag ska klä om, i tre olika städer och på nätet, men utan resultat. Alltså jag ska inte klä om den i tre olika städer, utan jag har gått och gått och gått där. I desperation vänder jag mig nu till min allra största tyg- och mönsterhjälte- Fröken själv.

Please, kan du- samtidigt som du postar en bit smörgåstårta till mig- ge nåt bra tips om ett snyggt tyg i grafiskt mönster. Svart o vitt eller grått o vitt.

Var lite sugen på Spiras Molly eller Skärva, men hittar inte dem, utan att man måste beställa. Grr... och jag ska bara ha en bit på 60x60. Ikea är jag inte så sugen på.

För övrigt ska jag äta mig igenom hela helgen, som gäst hos släkt och vänner. MUMS!

Linda -Galleri Palla sa...

Spottar?? Hehehe, aldrig.

Fröken Fräken sa...

Linda:
Ojoj, nä nu känner man pressen! Nåja, Fröken Fräken, tygernas okrönta drottning står till tjänst.
Knepigt problem. Först är det min absoluta övertygelse att när man letar efter ett särskilt tyg, som man ser för sitt inre, då hittar man det aldrig. Man ska istället låtsas gå omkring och leta efter ett par sandaler, ett potatismosare eller något annat. Då lär tyget uppenbara sig. Men det där med att vänta är ju inget som ligger för mig.
Nu vet jag ju inte heller exakt vilka tygaffärer som du har i din närhet. Jag föreslår de jag har i min närhet, dvs Ohlssons tyger och Åhléns (de här "Stoff och Stil" är jag himla nyfiken på, har de något?). På Åhléns har de haft ett grå och svartmönstrat tyg i stil med Sergels Torgs trianglar och ett med kända Stockholmsbyggnader. På Ohlssons finns snygga randiga i grått, vitt och svart, bland annat. Där kan de ju ha många udda tyger i sina stuvlådor. Är det till en pall så behöver du väl inte något typiskt möbeltyg? Har du kollat snygga örngott, tex hos Hemtex? Oftast kan man sprätta isär dem och använda. Beställa tyger från nätet eller kataloger känns ju inte så realistiskt när du bara ska ha en sådan liten bit. Blir dyrt eller så får du inte beställa så lite.
Jag ska se om jag kommer på något mer... långt inlägg det här...

FÅr man skicka smörgåstårta per post tro??..

Gårdsromantik sa...

Den där såpan borde jag verkligen köpa hem - så det blir lite fejat här också!

Vad mumsigt med hemmagjord smörgåstårta.

Kram Maud