onsdag 7 maj 2008

Stolarnas tid




Det blir allt ljusare, allt längre på kvällarna här! Det är härligt, äntligen får man igen lite efter att ha stått ut med en mörk vinter. Att tända levande ljus verkar dock lite...onödigt. Man får liksom inte den rätta känslan!

På tal om känsla, jag samlar på mig gamla trästolar att ha runt matbordet i köket. De behöver verkligen inte se likadana ut, men komma från samma "släkt". Att sitta på en gammal trästol är en helt annan känsla än den man får från en ny, hård stol. Det finns inga hårda, skarpa kanter utan det är trä som genom årens användning nästan slipats len. Ja, jag blir lätt lite poetisk, men jag tycker att de är jättefina. Nu saknar jag bara en fjärde stol. Fast varför stoppa där, man kan ju använda dem som sängbord:



Underbar bild frånSköna Hem

6 kommentarer:

Tjohalia sa...

Vad charmigt att använda en stol som sängbord! Kram Sandra

svartataket sa...

Vilken underbar bild!!!

Mia sa...

Vilken rolig grej att samla på och du har för övrigt helt rätt. Det är skillnad!
Piffigt att använda stolen som sängbord.

Du har faktiskt rätt, jag lever lite som i Bullerbyn. Måste lägga ut bilder, för ni kommer inte tro mig om jag inte visar hur vackert det är. *stolt smålänning*

Kram

Sara sa...

Vi har faktiskt varsin gammal stol som sängbord både fint och praktiskt!
Kram Sara

Anonym sa...

Ja det är snyggt med lite omaka stolar sådär. Här tänds det inte alls ljus i samma utsträckning, dels sitter man ju ute lite längre på kvällarna o sen blir det inte av...Du har verkligen fått krukfnatt...kul, kramar

Anonym sa...

Mmm så fint det blev med ljuslyktan! Nej ljus kan aldrig bli överflödigt, i vår lägenhet är det nästan helt mörkt nu, bara skenet från tvn, då är det mysigt med tända ljus!
Vilken fin bild från sköna hem!!