lördag 19 mars 2011

Fröken Fräken går på treans växel

Det verkar som vårvintern har anlänt på allvar här.
Vårvinter, säger ni, vad är det?!

Jo, det är när det fortfarande finns massor av snö kvar, men solen skiner (till skillnad från den vanliga vintern). Folk får skoter, pimpling och sitta ute på isen i blick och grips av något nästan religiöst friluftsvurmeri.

Men var lugna, några sådana galenskaper har jag inte drabbats av! Jag tog mig en sväng till Rusta istället och kom hem med en genomtrevlig trasmatta i bästa sommarstil. Det där med att hänga utomhus är något jag reseverar för den tiden då dygnsmedeltemperaturen aldrig understiger +15 grader.


Nu ska jag sy nya köksgardiner, tömma två skåp, flytta skåpen till sovrummet, tömma arkivskåpet, tjata på herr Fräken att komma och hämta det, slänga ut alla kuddar på vädring, skotta balkongen, flytta på sängen, byta gardiner i sovrummet och kånka ned orimliga mängder grejer till källaren.

Ja, det är ju tur att man inte är sysslolös.

13 kommentarer:

Felix sa...

Jodå, vårvinter brukar jag också tala om... Just idag är det vår i luften med solen som lyser. Till skillnad mot i går då vi fick 1-2 dm nysnö och det mest kändes som vinter!

Vilken fin trasmatta du har hittat!

Soliga vårvinterhälsningar
Elisabet

Lantlivochloppis sa...

Det var onekligen ett fullspäckat schema! Superfin matta du köpt, och tänk vad du kan njuta sen efter allt pysslande i hemmet. Fortsatt fin dag! Kram/ Jennica

Hem och Harmoni Marie sa...

Vårvinter måste ju i alla fall betyda att det närmar sig vår... och det är skönt!
Här nere i söder hos oss kan man säga att våren har kommit. Önskar jag kunde skicka upp lite till dig.

Lycka till med alla planerna för dagen!

Jo sa...

Uj, vilken to-do-lista du har fr dagen! På min står det:
- Läsa tidningar inköpta i London
- Blunda för dammråttorna som kommer fram i solljuset
- Eventuellt sy nåt litet skojigt.

Vilken fin matta du har hittat! En riktig hederlig trasmatta. Jag lever fortfarande i tron om att jag ska väva mina egna mattor, men jag kanske får kasta in handduken och köpa mig en om jag ska få någon matta i år...
Ha en fin lördag!

Grodmamman sa...

Härligt matta!
Förstår precis vad du menar med vårvinter, fast just nu vill även jag ha vår!;) Här skiner solen idag och den snö som kom idag smälter ganska fort bort igen.
Jösses, vilket schema du har för dagen! Hoppas att du får gjort det mesta. Jag borde ta tag i vårt förråd/arbetsrum, men vet inte om jag orkar. Å andra sidan lär jag ju aldrig få mitt arbetsrum om jag aldrig börjar.
Kram

Unknown sa...

Det är allt tur man kan ändra sig ;)

Du verkar ha fullspäckat schema den här helgen. Fina färger det var i mattan. = vår:D
Kram Maria

Glaver sa...

Ja jag undrar om det e våren som ger sån energi. Själv har jag möblerat om hela huset och ska nu sy gardiner och kuddar. Det är till att gasa på när man får energikickarna.

Helena sa...

Jamen den var ju jättefin mattan.O du har då att göra idag!Kanske tur att det finns en till dag på helgen :-)Ha det så bra.
KRAM från mig!

Fröken Grön sa...

Rusta verkar ha mycket vårsnyggt i sortimentet just nu, -jag får nog ta mig en sväng dit och titta lite också.
Ha en skön helg, fröken F!
/Anna-Karin

Camillas vita villa sa...

Hej!
Man måste bara trotsa vintern och låtsas att man inte ser den.
Jag har varit ute och sprungit en runda, såå skönt.
Mattan var verkligen fin.
Ha en skön dag i solen.
Kram
Camilla

koppfnatt sa...

Hej!
Din beskrivning passar in på mej, en annars inte så sugen på fridluftsliv människa.
Har varit ut till stugan grillat korv på isen och njutit i solen.
Härligt.
Jobba nu inte ihjäl dig.
Kram Åsa

Ljusa vardag sa...

Ojoj vad du har fått mycket gjort idag. Man blir ju så nöjd när det är klart! Hoppas gardinerna blev bra! Ha en fortsatt trevlig kväll! Mvh Anna

MårsArt sa...

Här har varken pimplats eller varit Rustabesök, men en tupplur i solen på balkongen är väl inte så illa...