fredag 4 mars 2011

Olika falla entusiasmens lott

Fröken Fräken (glad i hågen) -Ska vi inte ta och åka till Ikea i helgen??
Herr Fräken - Öh, näe, men nu kom det plötsligt.. njae, nu i helgen går det nog inte.. jag måste tvätta håret!
Pappa Fräken - Men vi var ju där nyss?!
Bror Fräken - NÄE!!

Fröken Fräken (tungt suckandes) - Ja, jag måste väl köpa en ny platt-tv då! Ska vi åka och köpa den ikväll?
Herr Fräken [sitter redan i bilen]
Pappa Fräken [sitter redan i bilen]
Bror Fräken [sitter redan i bilen]


Ja, nu ska ju inte alla herrarna med och köpa tv ikväll, men de reagerar på samma sätt...


Själv tycker jag att det är mycket roligare med ljusstakar!

22 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Hade du frågat mig så hade jag svarat helt tvärt om. Jag satt nog redan i bilen om det blev Ikea. Karlar.
Det roliga är att de inte kan åka ibland, MEN det beror helt på vart man ska. Som du säger, blev det en platt tv så skulle de kunna åka.
Kan man annat än skratta

Kram Teres

Jessica sa...

Ja, det där känner man ju igen...och gärna följs Ikeafrågan med "vad ska du köpa där då?", vilket ju är en helt omöjlig fråga att svara på när det gäller Ikea:-)

Mjuka sa...

He,he!
Ljusstakarna är helt underbara!
KRam på dig!
Malin

Unknown sa...

Haha... Det där känner jag igen.. fast jag tycker nog att Ikea var ett roligare alternativ :)
Ha en bra fredag
Kram Maria

LissenTo sa...

Hihi, män och teknik. Fattar inte vad som lockar?

Mina ögon blinkar ahhhhhhh, när dom ser dina fina ljusstakar.

Ha en skön helg. // Kram Lissen

Ulle sa...

Hehe, ja se män de är underbara men ack så olika. Min man fullkomligt ÄLSKAR Ikea och en sväng till Ullared tycker han är avkopplande...??? Jag är tacksam att vi delar detta shopping intresse:)
Ljusstakarna är SÅÅÅ fina. Jag ska nog ta en sväng till loppisen imorgon och biltema för att köpa färg:)
Trevlig helg!! Kramiz

vitagavlar.blogspot.com sa...

Hahhaha, du är för rolig! Visst känns det igen, jag får inte med maken till IKEA men vi har ju så nära att jag gärna tar en sväng dit själv i lugn och ro, utan man & barn!

Jättefina ljusstakar! Har ett helt garage fullt med grejer som jag skall spraya och maken undrar NÄR!?! Han tycker jag drar hem så mycket (Loppis)skit och jag som tycker precis tvärtom!

Ha en fin helg! Kram Lisa

Fröken C sa...

Håller med dig, IKEA o ljusstakar är ju mycket roligare!!
Det måste vara nån konstig gen de har, karlarna;))

Ha en härlig helg!
Kram C

StrandviksVillan sa...

Haaahahaha!!! Been there, om man säger så :D

Vit dröm sa...

Hehe... många som känner igen det där kan jag tro...
Ha en mysig fredag!
Kram Anna

Hildas hem - Sofia sa...

Ha ha! Det är märkligt det där, jag känner precis igen det :)

Ha en härlig helg!

Vintage House sa...

Typiskt;)
fina ljusstakar:)
kram
sandra

Edith och Jag sa...

Så de är inte sugna på IKEA? Jag håller i alla fall med om att IKEA och fina ljusstakar är mer spännande än en Tv.
Har inte haft tid att titta in här under veckan men jag höll i alla fall tummarna i tisdags.
Trevlig helg!
Maria

Helena sa...

Fniss ja visst är det olika!Själv är jag på väg springandes nerför grusgången med plånboken i högsta hugg så fort någon nämner ordet plantskola :-))
KRAM från mig!

Grodmamman sa...

Här blir jag chockad när maken frågar om vi inte ska åka till IKEA, har faktiskt hänt!:)
Fina ljusstakar!
Kram

Vita Falkens Lantliv sa...

Hahaha precis så är det, dessa karlar!
SNYGGA ljusstakar!

Petra / Popetotrora sa...

Haha!! Hade jag föreslagit ett TV-inköp hade det varit samma sak här. Men faktiskt, så har jag hittat en karl som även gillar IKEA. Det kanske visserligen beror på att IKA ligger bredvis MediaMarkt och att vi alltid kan gå in där också... :-)

Nyanser av vitt sa...

Jag hade naturligtvis hängt på till IKEA men såna är dem....har två här som reagerar precis likadant :O)

Smultron på ett strå sa...

Ja men det är väl märkligt, att alla av det manliga könet verkar reagera precis likadant... Vad underbara din vita klöverblommor är. Låter absolut inte som något för mej, men ibland är "slit och släng" precis rätt mantra...

Fröken Grön sa...

Haha, PRECIS så är det med karlar! Jag har gett upp hoppet om min gubbe och IKEA för länge sedan, det är lugnast att åka själv så att man får gå runt och titta i lugn och ro.
Trevlig helg på dig!
/Anna-Karin

Hanna H sa...

Haha :D Älskar att läsa när du skrivit! Du berättar på ett så roligt sätt :)

Anonym sa...

*fnissar igenkännande*