tisdag 29 mars 2011

Nu är hon sådär trött igen

Idag känner jag mig trött.
På sjukdomsbaciller.
På folk som kläcker ur sig sådana osannolikt otrevliga och respektlösa saker att ni inte skulle tro på det om jag berättade det.
På en norsk (?) bloggare som tar mina foton och idéer och presenterar dem som sina egna.
På att det fortfarande är minst en halvmeter med snö här.

Jo, jag har provat att läsa Kay Pollaks "Att välja glädje". Men jag blev trött på det med.


Snart är det dags att städa undan alla ljusstakar!
Under vår och sommar tänds inga ljus här,
för det är tack och lov för ljust för det!

Hittade det stora stormglaset på loppis för en femma.
Och här syns en del av det gamla skåp som nyligen flyttat hem till mig.
Det är många barndomsminnen som är förknippat med det, så jag är så glad
över att det äntligen är här.

28 kommentarer:

4U2 sa...

Lite nackdel detta med ljust ute ... om man gillar levande ljus!

Grodmamman sa...

Många negativa saker där! Förkylningsbacillerna är jag också himla trött på, fast det mesta hos mig sitter i näsan.
Har haft medarbetarsamtal med min chef idag och fått säga vad jag tycker om vissa personer i min närhet. Blev även peppad av henne, så nu känns det faktiskt lite bättre!:)
Krya på dig!
Och hoppas att det löser sig med bloggaren som snor dina idéer och gör till sina egna! Det är väl en sak att använda dina idéer, men att påstå att det är sina egna...
Ta hand om dig!
Kramar

Ewa`s Galleri sa...

Någon som använder dina bilder i si blogg ,vad är det för roligt att göra det,verkar vara en konstig prick
Det gamla skåpet ser verkligen fint
ut
ha en skön kväll

Helena sa...

Vad är vitsen med att sno andras bilder???O ideér man undrar.Jag har blivit tillfrågad om att låna ut mina ett par gånger o det har känts roligt o så har de länkat till mig!Fattar inte att inte alla frågar först?
Idag fick jag(företaget)skäll av en dam som först fråga efter ansvarig men sen inte ville prata med denna(tordes väl inte)bättre ge sig på en anställd?!Men det hade hon inget för.Skakar av mig bara :-)
Ha det bra!
KRAM från mig!
Ps.oj skotta fram en fotbollsplan hm det kan inte vara kul :-))

mariaemb. sa...

Det är sannerligen inte lätt att vara på topp jämt. Att ta andras bilder är skit men ta det som en komplimang. Att däremot kläcka ur sig otrevligheter och vara respektlös är inte okej. Smisk ska dom ha!!!

DU är duktig och inte ens mina pigga dagar har jag energi nog att pyssla som du. Många styrkekramar och pepp!!

Kram Maria
ps det snöar i Stockholm idag....

Hannis sa...

Personligen är jag idag trött på mulliga mansgrisar som inte har hjärna...
Jag har läst om bloggaren.
Konstigt att göra så!

Vilken möbel!
Dessutom förknippad med minnen.
Då är det bra!

Anonym sa...

Tyvärr så skulle jag tro dig, angående vad folk kan slänga ur sig. / Catarina

Vintage House sa...

fy vad tråkigt och att det finns folk som gör så....
härligt fina glas...
kram
sandra

Helen sa...

Jobbigt att det är så mycket negativa saker som händer runt dig, hoppas att det vänder snart!

Fina bilder som vanligt!

Jo sa...

Men vad f-n? (ursäkta franskan) Man stjäl inte andras bilder, så är det bara. Jag ville inte ens låna mäklarens bilder på det nya huset, så jag får helt enkelt avvakta med interiörfoton tills jag kan ta egna!

Skämmes!

Jag hoppas att det otrevliga som den där andra personen vräkte ur sig kommer runt och biter den personen i rumpan till slut. Det brukar bli så i slutändan och då kan du sitta där och flina gott!

Krya på dig och tänk på fina tyger och pyssel!

Ellinor sa...

Galet fina grejer har du i alla fall! Men jag förstår om du blir trött på det som du nämnde. Folk är helt enkelt inte riktigt kloka ibland!
Skönt att ljuset kommer nu i alla fall...
Ellinor

Lantmätarvillan sa...

Jo jag hörde om norskan..Vilket fint hem hon "har"...I morgon ska jag nog gå tillbaka på loppis för jag ångrar mig lite nu när jag tänker efter. Fick en bra idé så här på kvällskvisten. Man kan ju inte gå ut från loppis utan något??!!

millandante sa...

Blä usch och fy... förstår att inte ens Kaj kan hjälpa till...

Nu ser jag att du i alla fall fått hem SKÅPET som är så fint!!!


Och din makeover av krukan är så läcker, du inspirerar vännen!
STOR STYRKEKRAM till dig!

kungen o majkis sa...

Men vad är det för jäkla tok som snor bilder och presenterar som sina egna?!! Man blir ju inte lite nyfiken på att kolla in den bloggen :-D!

Älskar stormglaset!

Lantliv och Loppis sa...

Men!! Man kan väl ändå inte sno någon annans idéer och bilder och sen tro att det är ens egna?? Skum typ! Hoppas den bloggen slutar med dom dumheterna på momangen!
Hoppas du blir av med bacilluskerna snart..
Skåpet ser ut att vara supernajs! ;)
Ha en bra kväll!
Kram Ellen

mylovelygrandma sa...

Men fröken fräken! skrattade och läste ditt inlägg högt för sambon. Skrattar inte åt det tråkiga utan förstår precis.. skrattar åt din humor däremot. De kan vara svårt att välja glädje även om Kaj Polck tycker det är lätt.. :) Härda ut!! Kram!!

Ljuva Drömmar sa...

Stackars dig! Det var inte mycket roligt där inte men då borde det ju inte kunna bli värre...hoppas jag iaf...;)

Ditt skåp ser underbart ut! Precis nåt sånt jag letar efter. Försöker även övertala mamma att hon inte behöver sitt längre.

Hoppas veckan blir bättre, du kanske kan måla något, då kommer nog glädjen tillbaka.

Kramar Maria!

Unknown sa...

Hur ska man kunna välja glädje när nån snor ens bilder...? Då har man väl ändå problem om man tar bilder och sen 'tror' och uppger dem som sina egna.

Hoppas du kryar på dig oxå
Kram Maria

Vitt och Blått sa...

Underbart skåp!
Hua, usch, blä och fy till det andra. Jag bara undrar, HUR trött kan man vara och hur länge? Vill ha energi här också! Massa snö..Puh, bara att kämpa på! Kram Ewa

Marie - Systrarna sa...

Men vännen!!!!! Jag blir mållös, vissa människor alltså... Vad gör du nu då? Kan man anmäla nånstans, polisen?

LissenTo sa...

Fint skåp och väldigt likt mitt :-).

Du kanske skulle skriva vad bloggen heter. Så kan vi dina vänner, skriva några syrliga ord.

Samtidigt är det en komplimang,för duktig är du. Både med pyssel och en mästare på det skirvna ordet.

En del kläcker ur sig makalöst sk......

Kram Lissen

SKOOGSTROLLET sa...

Usch, vilka tråkiga människor det finns. Det vore ju en sak om hon hade använt dina idéer och gjort själv för att sedan ta egna foton. För visst inspireras vi av varandra och det är ju inte alltid man kommer ihåg var man fått idén ifrån om det hunnit gå några år.
Men att sno rakt av är ju inte okej. Jag har också lust att skicka en kommentar på den bloggen ...

Vore jag som du, skulle jag lära mig att sätta signatur på bilderna så får hon det inte lika lätt. För jag antar att det är kvinna bakom och inte en man ... En del har ju copyrightsymbol och namn på sina, men det vet jag inte om man kan göra hur som helst, men det är det säkert någon annan som vet.

Jag hoppas bacillerna flyger sin kos och att du får ny energi.
Här skiner i alla fall solen idag efter gårdagens snö och hagel. Dottern somnade i famnen, men risken är väl att hon vaknar så fort jag lägger ner henne, annars börjar jag bli rätt sugen på pyssel då idéerna lättare poppar fram i brist på annan stimulans. Ja, i övrigt är det ju bara hushållsarbetet och vilken tid det nu var hon åt sist som kräver utrymme. Å andra sidan funkar inte minnet från en dag till en annan under ständig sömnbrist ... :-( Fast uppåt 2,5 timmar i stöten är lyx numera. :-)

Lisa.L sa...

Ta dina bilder och säga att det e hennes, d va då d fräckaste jag vart med oM!Du får göra en sån "stämpel" på bilderna med ditt namn på eller nåt. Ta hand om dig :D kram

tinajo sa...

Vad tråkigt att det var en sådan dag - jag hoppas denna blir bättre! :-)

Emelie sa...

Hejsan,

Jag vet hur det är, på alla dina punkter ...

Men ang att få sina bilder snulna, så kan man enkelt lägga till högerklicksskydd. Så att man inte kan göra en copy/paste. Däremot kan man ju inte skydda sig från skärmdump men jag kan verkkligen rekommendera högerklicksskydd!

Gå gärna o kolla på min blogg om du vill se hur det funkar. Texten som kommer upp när man försöker högerklicka på någon bild kan man ändra till valfri.

Kolla gärna denna länk om du vill ha koden till högerklicksskydd:

http://fixadinblogg.com/index.php?/topic/2154-hogerklickskydd-bilder/page__p__19518__hl__h%C3%B6gerklicksskydd__fromsearch__1#entry19518

Hoppas det kan var till lite hjälp!
Kram
Emelie

Fröken Fräken sa...

Tack för det tipset Emelie!!! Ska kolla upp det.

teresa sa...

Hej!
Brukar vara in o läsa din blogg då o då =) Tycker om dina fina fynd och "gör det själv" ideer du har!

Det verkar vara en till som blivit drabbad av norskan.

Jag läste på denna blogg:http://myshabbychichouse.blogspot.com/ att även hon blivit drabbad av en norska som lägger ut bilder på "sitt eget" hem, men det är "my shabby chic"s hem bilderna är ifrån...

Anonym sa...

Alla blogtjuvar borde släpas nakna i den sista vassa snön!

Fantastiskt skåp! Åja :)