fredag 25 mars 2011

Tvära kast

Jajamen, nu känner jag mig som ung på nytt! Igår drabbades jag av ett ryck, greppade penseln och började måla kökssoffan vit. Och det känns helt rätt! Eftersom soffan har varit trären i åtminstone tjugo år så tyckte jag att det faktiskt var dags för ny färg, Jag kan dessutom meddela att när man lyfter på locket så kan man se att soffan har varit brun samt skrikorange tidigare...

Och är jag så ungdomlig av mig så kan jag gott köpa en vårväska på barnavdelningen i Systrarna Voltaires butik i PUB-huset i Stockholm. Så det så.

21 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Trevlig helg!!

Vintage House sa...

Hej
Vilken söting:)
kul att få se soffan sen...
ha nu en skön skön helg
kram
sandra

Den där Victoria sa...

Vilken otroligt söt väska..

kungen o majkis sa...

Åhhh, vilken ljuvlig väska! Härligt med lite virkinspiration så här på fredagsmorgonen!!

Ska bli skoj att se det färdiga soffresultatet sen :-)!

Ha en riktigt trevlig helg!

Grodmamman sa...

Nu blev jag sugen på att virka mig en väska! Söt väska du visar!
Härligt att du är på banan igen!:)
Kramar

Hanna sa...

Ha en fin helg.
kram
Hanna

LissenTo sa...

Soffan kommer att bli superfin i vitt. Skön plats för att dricka kaffe och äta goda chokladbollar kommer det att bli.

Må så gott. // Kram Lissen

Ulle sa...

Soffan kommer att bli krona i köket när den blir vit:)
Underbart härlig vårväska att promenera till ett cafe med på armen.
Trevlig helg!

Vit dröm sa...

Det tycker jag absolut!
Ha en härlig fredag!
Kram Anna

Unknown sa...

Söt väska :)
Ska bli roligt att se soffan i sin nya färg sen.
Kram Maria

4U2 sa...

Tills jag var några och 30 kunde jag fortfarande hitta kläder på den avdelningen ... härliga tider! ;)

Mimmi sa...

Så otroligt gullig väska, jag förstår att du köpte den! Det är så kul att varianter på mormorsrutan blivit populära igen. Hm, blev nog lite inspirerad att göra en egen variant...!

Maria sa...

Spännande med soffan...
Tittar också in och önskar dig en underbar helg :) Kramar Maria

Compact Garden sa...

Ha en finfin helg och må solen lysa på dej Kram Anne

Fröken Grön sa...

Verkligen en väska att bli kär i!
Tror att din kökssoffa kommer bli supersnygg med lite vit färg och nytt tyg.
Ha en riktigt mysig fixarhelg!
/Anna-Karin

Hem och Harmoni Marie sa...

Fniss... jag sa ju att soffan inte skulle klara sig till april....Tror den blir jättefin som vit. :)

Kramis!

Helena sa...

Kunde tro det jag att den skulle få färg!O tyget vad blir det?Olidligt spännande ;-)
KRAM från mig!

Lantliv och Loppis sa...

Vit färg kan aldrig bli fel ;)
Supersöt väska du hittat!
Ha en skön Fredagskväll!
Kram Ellen

Yohannai Las Palmas sa...

Väskor kan man aldrig få för många av, oavsett ålder....
Hälsningar
Yohanna

MårsArt sa...

Måla på...
Det kommer väl bilder på soffan...och ev.tyg...och kuddar...
Jättesöt väska också.
Ha en skön helg.
Agneta

Smultron på ett strå sa...

Suverän terrin! Jag är förväntansfull inför att få se bilder på din vitmålade kökssoffa, jag har en som är över hundra år och som är trären, men som kanske får ny skepnad framöver...//kram maria