torsdag 31 mars 2011

Närapå sommar

Alltså!
Är det inte meningen att man ska börja bli frisk nu? Istället för att bli mer förkyld?
Det är ju farligt på flera sätt att ligga hemma på soffan. Helt plötsligt blir man sugen på färgstarka vårpasteller och uppiggande mönster. Och vi vet ju alla hur sådant brukar sluta.

Men å andra sidan. Även om man inte alltid får ett så långvarigt slutresultat, så kan man ju glädja sig åt hur roligt man hade medan man skapade. Nåja, det vill väl till att jag är lite piggare innan jag drar igång!

Det känns som att den utlovade fortsättningen på hur det ser ut ovanpå mitt linneskåp är något av ett antiklimax. Det är ju inte som om jag gjort en asfaltsskulptur eller hittat den hemliga vägen till Narnia bakom tapeten.

Men det är väldigt somrigt med liljekonvaljstapeter, monterade i breda gamla ramar och en murgröna i en flätad väska från Granit (inköpt många år innan Tine K:s stråväskor blev så oerhört populära. Den var rätt mycket billigare också)




Tapeten, som kommer från Sandbergs tapeter, är helt underbart sommarljuvlig. Men jag tror inte att jag skulle kunna tapetsera hela väggar med den...

17 kommentarer:

Unknown sa...

En hel vägg eller ett helt rum skulle vara för mycket, men så här var det ju fantastiskt. Vilken vårkänsla :)
Krya på dig!!
Kram Maria

Lollo sa...

Du har det Sååååå Fint!

Krya på Dig från Förkylningen!

Systrarna Hjertén sa...

Härliga små tapet-tavlor!

Nu ska jag läsa övriga 21 mars-inlägg hos dig...

Mvh
Frida

Lisas torp sa...

Jättesnyggt och försomringt! Håller med - en hel vägg skulle nog göra mej lite snurrig, men såhär - super!

Lisa

Kia sa...

Det undrar jag också!
Jag har ju varit sjuk precis och nu är det något som ligger och lurar men det låtsas jag inte om. Det jag inte vet lider jag inte av!

Ha en bra dag!
/Kia

Nyanser av vitt sa...

Känns som ett bra beslut att inte tapetsera för stora ytor med denna. Väldigt fin inramad dock.
Krya på dig

Grodmamman sa...

Skulle aldrig klara ens en hel vägg med denna tapet, men detta var lagom!:)
Här sa maken idag att han fortfarande kände av sin hals och då är det tre veckor sedan han var riktigt dålig. Jag sa till honom att jag absolut inte har varken tid eller lust att vara förkyld så länge!:(
Vill också ha murgrönor! Frågan är bara hur jag ska få dem att överleva.
Kram

Helena sa...

Lagom mängd av denna tapet var ju så sött!Det är många som dras med förkylningar länge!Det är väl bäst att hålla sig frisk....peppar peppar ta i trä ;-)
KRAM från mig!

Petra / Popetotrora sa...

Jättesöta tavlor! Men ja gförstår vad du menar, skulle nog bli mycket med en hel liljekonvaljvägg.

Hoppas du kryar på dig snart!

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Supersöt tapet!
Skulle nog våga mig på en fondvägg med den...om jag nu hade en sådan vägg till övers. :-)

Jo sa...

Fina små tavlor! Jag föredrar nog små tavlor föra en hel vägg :)

Om du har lust och tid att ta en fika och gå på en loppis eller så när du är i Götet, tjoa till!

millandante sa...

Bättre än vägen till Narnia, om du frågar mig!:)

KRAM

Marie - Systrarna sa...

Visst är det härligt med tapeter!
Jag beställde gratis tapetprover från Måleributiken i Alvik (ett tips), men kunde inte begränsa mig så det blev en hel del utöver det man får gratis.... Ska hämta paketet imorgon! Tjoho! Det blir till att rama in, klä in lådor och kanske något annat pyssel..? Ja vad kan man mer göra....?

Théa & Linnéa sa...

Hej!
Nej inte en hel vägg men såhär var ju tapeten ljuvlig minst sagt.
Krya på dig
/Karin

kungen o majkis sa...

Väldans härliga tapettavlor! Och ramarna, ja de är ljuvliga!!

Här är vi också segförkylda. Precis när vi trodde att nu blir vi nog bättre...jag då blev vi mer förkylda igen. Skit är vad det är.

Ha nu en riktigt go helg!!

Maria sa...

Hoppas du får en skön helg kram från Maria
PS Och vad fint det blev :)

Malin på pastill.nu sa...

Väldigt vackra foton och härlig tapet! Och vad fin kökssoffan blev som vit! Sicken lyx att bara få en sån skatt till sitt hem :-) Ser fram mot att se hur det blir när den är helt klar :-)

Krya på dig!