måndag 28 mars 2011

Ynkligt

I väntan på att min näsa, bihålor, huvud och hals ska återvända från förkylningsträsket kan ni spana in mitt krukprojekt.

På Garbo Interiör finns så vackra betonggrå lerkrukor som jag suktat efter. Dock ligger de lite utanför mina kostnadsramar.

Bild från Garbo Interiör

Så hittade jag på loppis en kruka i liknande stil, med en uddkant, och tänkte att man kan väl måla sig en egen variant!

Visst var det annars en väääldigt fin orangeröd färg på den...?

Lite gråa färger och en massa stöpplande senare, så ser krukan ut såhär istället.

25 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Men, den blev ju jättefin. Så kul att man kan få liknande men för en billigare penga samt att man stolt kan visa upp det man gjort själv.

Kram Teres

Levindas Värld sa...

Vilken tur du hade som hittade den där krukan! Och se vad man kan bara man testar sig fram :) Blev ju kalasfint det där och så sparade du några slantar på köpet...hihi!

Ha det fint!

Åsa sa...

vad snygg krukan blev..härligt när man kan göra snygga förändringar själv somslipper kosta skjortan :)..du ska verkligen vara stolt över ditt underverk :)
kram Åsa

Syster vit sa...

Vilken tur du hade som hittade en liknande och snyggt blev det också.
Kram Liselott.

Helena sa...

Tänk vad mycke man kan göra själv o bli nöjd med utan att det kostar just någonting!
KRAM från mig!

Grodmamman sa...

Den krukan var ju väldigt lik de du visar på första bilden och så snygg den blev efter din förvandling!:)
Är också i förkylningsträsket, inte kul alls!:(
Kram

Lantliv och Loppis sa...

"Originalen" var ju hur fina som helst!! Säkert svindyra!! =)
Din loppade kruka blev minst lika fin ;)
Visst är det underbart med loppis?? =)
Ha en fin kväll!
Kram Ellen

VitaVardagen sa...

Jisses va snygg den blev!! :) Kram Johanna

Unknown sa...

Blev riktigt bra! Roligt att man kan göra sig en egen liknande för en billig peng :)
Kram Maria

Mariette sa...

Ser jättefint ut!

Krya på dig!

Otaliga projekt sa...

Du är så duktig! Toppen med Loppis!
Jag är den första att skriva under.
Sarah

Villa Carl Larsson sa...

WOW vad fin krukan blev. Supersnygg verkligen!!

Hoppas du kryar på dig snart. Har själv varit djupt nere i träsket och det var minsann INTE roligt.

/Josefin

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Det blev ju väldigt bra! Så duktig du är att få till fejkbetong, själv lyckas jag aldrig. Tror inte jag har tålamodet till allt duttande. :-)

Krya på dig!

Ewa`s Galleri sa...

Vad fin den blev,bättre en den dyra
Krya på dig

Vintage House sa...

Hej
fy inte sjuk usch vad tråkigt för dig.
Men var fin din kruka lika läcker som orginalet..
krya på dig
kram
sandra

Vita Falkens Lantliv sa...

Så bra det blev!!!!
Tänk så billigt man kan komma undan och så snyggt det blev:)

Heja dig:)

koppfnatt sa...

Hejsan!
Du är för duktig!!!
Jag säger bara Sinova till näsan och bihålerna.
Värt ett försök.
Krya på dig. / Åsa

Ljuva Drömmar sa...

Den blev jättefin! Roligt också att ha nåt ingen annan har, dessutom så kan man ju köpa många fler saker om de inte är så dyra...

Väntar med spänning på hur din soffa blev som vit, är säker på att det blev bra och att du har hittat nåt snyggt tyg till dynan.

Kramar Maria!

Mjuka sa...

Åh så fin den blev!
Helt underbar, snygg när du stöpplar på färgen.
Ha en tisdag Fröken!
Kram Malin

Dessie sa...

Snyggt gjort! Det blev ju jättefint. Jag tyvärr kan man ju inte köpa sig allt man vill ha. *suck* Men men, man kan ju iallfall göra som du och göra det bästa av situationen. =)

Ha en fin dag.

Kram Dessie

Petra / Popetotrora sa...

Grymt snyggt!! Jag blir alltid så nöjd när man lyckas göra något själv istället för att köpa den där superdyra varianten man såg från början. :-)

Madeleine Berglund sa...

Hej!
Jaså är krukan så pass dyr, attans, den är väldigt söt för övrigt!

Jag gillar din kökssoffa skarpt, jag skulle vilja ha en exakt likadan.

Går det bra med soffan, med tyg och allt?
Nyfiken som man är, hihi.
kram Madeleine

Mimmi sa...

Niiice, mycket läcker ytfinish du fått till!

Malin på pastill.nu sa...

Vad fint det blev, verkligen hur fint som helst! Skulle behöva införskaffa några jättestora krukor och göra något fint av dem. Ska ha den här idéen i huvudet när jag kikar runt.

Glaver sa...

vilken fin kruka du gjort. Jag har en liknande orange och fin den med så jag undrar vad har du använt för färg? Blev plötsligt sugen att ta upp den ur källaren och piffa den med färg. Tack för alla ideer du ger oss! Ha en bra dag.