söndag 20 mars 2011

Vad är det för service på det här stället egentligen?!

Pappa Fräkens leverans av kökssoffa och skåp blev uppskjutet från i onsdags till igår. Detta ställdes in eftersom han skulle kolla på tapeter i helgen (kolla på tapeter oavbrutet i två dagar?!?) och nu kanske de kommer på tisdag. Om han inte ska titta på golvsocklar då alltså. Eller spackelspadar.

Den bil som skulle hämta arkivskåpet befinner sig någonstans i Västerbotten. Beräknad hemkomsttid okänd.

Herr Fräken som skulle göra slutmontering av tallrikshylla åkte istället på musikfestival. Och nu finns inte rätt sorts upphängningsbeslag tillgängliga.

Det är tydligen enbart Fröken Fräken som har någon form av pliktkänsla och har tömt samtliga skåp, skruvat ned hyllor och flyttat undan möbler i god tid och sitter här med högar och lådor upp till hakan.

För att citera en tonåring i min närhet: Amenh ååååååh....!
Denna kökshylla, som så ofta fått agera fotostudio, är numera nedmonterad.
Någon gång (...) ska det upp en tallrikshylla här istället.
I ramen har jag satt blommigt omslagspapper från Lagerhaus.

18 kommentarer:

Grodmamman sa...

Så frustrerande!!! Förstår om du är less, det hade jag varit.
Kramar

Fröken Agnes sa...

Hej!

Förstår hur du menar :)) Skönt att höra att fler är otåliga.... Att män inte bara kan förstå de här sakerna :)

Hoppas du får en fin söndagskväll (trots allt) !

Kram Jenny

Anonym sa...

Har läst ögonen i kors med allt jag missat att läsa och titta på! Att jag klarar mig utan din blogg så många dagar jag gjort är för mig en gåta! Bara låt det fortsätta som du nu gjort så länge!

Kram

Jo sa...

Men, uff! Jag sitter här och ser på trädgårdsprogram på tv:n och vill börja greja NU!
Om jag fick tummen ur, skulle jag ju kunna så lite, men det verkar som om rumpan sitter fas i soffan?

Unknown sa...

MEN... va trist. Har man väl börjat vill man ju få klart.

Ha en skön kväll
Kram Maria

Spirande grönt - sa...

Otack är världens lön. :)

Hoppas att söndagkvällen blir uthärdlig ändå,
Rebecca

Nyanser av vitt sa...

Vilka ena du har i din närhet fröken :O)
Tack för din rara kommentar. Har anlänt till Idre och är lagom mosig i ansiktet. Strålande sol.
Har du hört något om jobbet än?
Sköt om dig.

Vit dröm sa...

Amen ahhh vad tråkigt!
Hoppas du får en skön söndagskväll iaf :)
Kram Anna

Cilla sa...

Hmm känner inte alls igen känslan att vilja ha det gjort nuuuuuuu
Ha det bäst!!
Kram Cilla

Liljas Corner sa...

Men åh, är det ingen som tänker på dig?! ;)
Det är väldans somrigt på dina bilder. Nästan så man glömmer att det är en meter med snö ute. Men bara nästan...

Helena sa...

Nämen vad trist!!!Du som hade planerat så bra :-)Nåja det är snart helg igen!
KRAM från mig!

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Jäkligt dålig stil!
När man väl bestämt saker och ting kan man verkligen inte skjuta upp det. Då blir det ju någon lite stackare som blir smått tokig. Får hoppas på snar bättring och att alla möbelkaruseller går igång. :-)

Ha det gott!

Théa & Linnéa sa...

Hej!
Tänk att man prioriterar så olika...
Här hemma är jag arbetsledare och maken arbetare... jag kläcker ideér och sköter marktjänst och kommer in när det ska piffas. Det där emellan är hans lott, orättvist? Men vi gör det vi är bra på...
Må så gott
/Karin

millandante sa...

Det var en nedrans service det där...! De får ju förstå att det inte bara är du som väntar, utan hela bloggvärlden!!!

Kram

Pysselprinsessan sa...

Hihi! Ja, det är ju frustrerande att det inte klaffar som man vill när man redan har förberett sig! :) Skall bli spännade att se hur det blir.

Nu ska jag göra ett nytt försök på stockholm, så jag har dina tips i bakhuvudet... :) Men jag tror att det kan bli tajt. Skulle vilja förbi svenskt tenn för ett liiiitet tyginköp oxå! ;D En viss grön bladranka skulle liva upp som kudde i soffan tänkte jag! Men vi får se vad som hinns med. Beror på var jag bor... :)

Kramar

Fröken Grön sa...

Att man ska titta på tapeter är väl definitivt en godtagbar ursäkt, hehe! Till skillnad från om han skulle mecka med bilen eller något annat trist.
Håller dock tummarna för att du har dina saker på plats snart. Må så gott i veckan!
/Anna-Karin

Maria sa...

Tittar in och önskar dig en härlig vecka. Ser med spänning framemot din tallrikshylla sedan :) Kramar Maria

VitaVardagen sa...

Vilka härliga tavelramar! Kram Johanna