onsdag 2 mars 2011

Hoppas på det bästa

Jag har överlevt intervjun!
Fast idag känner jag mig helt utmattad, det var en ganska intensiv dag igår. Och när nu spänningen släpper är det som att all energi bara rinner av en... Nu finns det inget mer som jag kan göra, bara vänta och se. Hm.. eller är det nu som det blir verkligen jobbigt? Det där med att vänta är ju inget som jag passar för...

Det är ett himla jobb med att sköta om mina vitblommande klöverplantor - var det väppling som de kallades för?! I början trodde jag att de höll på att dö varenda kväll, jag pysslade oroligt om dem och förstod inte vad som var fel. Sedan fick jag veta att de alltid slokar när kvällen nalkas. Så nu är mina kvällar betydligt lugnare.. Är man en sådan som glömmer bort att vattna sina blommor, skulle jag dock vilja säga att denna blomma inte passar.

Men visst känns det som att titta ned i en blommande klöveräng om sommaren?


25 kommentarer:

Ljuva Drömmar sa...

Vad skönt att första delen är över nu. Hoppas att det gick bra så du får jobbet du vill ha! Jag fortsätter hålla tummarna.

De blommorna är ingenting för mig som har svårt att komma ihåg att vattna. Dock var de väldigt söta.

Hoppas solen skiner på dig idag, kramar Maria!

mylovelygrandma sa...

Skönt att intervjun är över! Håller tummarna :)Jätte fina klöverplantor..Ha en bra dag! Kram!

kungen o majkis sa...

Åh nu hoppas vi och håller tummarna då :-D! Klart du får det..vem vill inte ha en fröken Fräken liksom? Härlig klöver! Vårig värre. Här skiner solen och sjutton om det inte droppar från taken också. Lovely!

millandante sa...

Håller tummarna hårt nu...!!!
Ja för växten också!;)

KRAM

Unknown sa...

Gillar verkligen de där klöverväxterna, de har en så härlig grön färg.
Lycka till!
Camilla

Vintage House sa...

Hej
JA fy för väntandet det är det värsta.
Åh så fin...
ha en skön dag
kram
sandra

vitagavlar.blogspot.com sa...

Vilka fina klöver, det måste jag prova!
Jag håller tummarna för att du får jobbet! Heja!
Kram Lisa

Grodmamman sa...

Håller tummarna för att du får jobbet!:)
Ingen blomma för mig alltså, men fin är den!:)
Kram

LissenTo sa...

Skönt att intervjun är gjord, även om väntan kan vara jobbig. Håller tummarna.

Den där Victoria sa...

Håller tummarna stenhårt för dig nu...

Kram

VitaVardagen sa...

Den är helt bedårande! Vackra bilder här, som alltid :) Japp, krukorna från miljögården finns både i grått och vitt samt i alla möjliga storlekar! Kram Johanna

Bella sa...

Skönt att intervjun är avklarad, nu håller jag alla tummar för att väntan inte blir för lång innan du får ett positivt besked :)

Kramar Bella

På vår gata sa...

Blomman är ju jättesöt, men som sagt det vill ju till att inte glömma bort att vattna den.

Kram Daniela

Lantliv och Loppis sa...

Dom är ljuvliga! =)
Det är så vacker grön nyans...
Angående ditt föregående inlägg: Visst är det härligt att unna sig att vara lat då och då?!? =)
Kram Jennica

Nyanser av vitt sa...

Håller tummarna för att det gick bra. Fina klöver fröken

Helena sa...

Min mormor hade alltid rosa klöver i sitt köksfönster!Så det är en favorit för mig oxå.Den med lila blad är så snygg!Lätta att del är de oxå men det tror jag att jag tipsat om förrut :-)Testa o grodda lite vetja!Då får du känna på hur det är att ha''gröna fingrar''så enkelt är det!Nu tror jag nog du har bättre ''tumme''med växter än vad du tror:-)
Jag håller oxå tummarna vad gäller jobbet!!!
Kram från mig!

Karin sa...

Superfina klöver, känns somrigt på något vis!

Anonym sa...

Härliga tider att du överlevde!
Nog för att väntan är lång nu så har du varit på intervju!! Det är inte fy skam det :)

Klövern ser ljuvlig ut och jag tror jag hade fått den att överleva, utan katt. Min hemtrevnad levde i två dagar innan kattkräket tuggat sönder den.

Unknown sa...

Jag håller mina tummar för dig.

klövern ser riktigt fin ut men vill den ha vatten ska den nog inte flytta hem till mig. Fick en fredskalla härisist och upptäckte att jag får nog vara tacksam för att de andra växterna fortfarande är gröna.. himmel vad vatten de ska ha och vad torrt det är i mina krukor. :)
Ha en skön kväll
Kram Maria

Anonym sa...

Jag håller alla tummar och tår för dig! Det kommer säkert att gå bra ska du se!

Kramis/ Tekla

Johanna.B sa...

En sån söt blomma, en sån måste jag ju nästan ha ;)

Men det här med att vattna blommor är kanske inte riktigt min starka sida. Men någon gång ska man väl lära sig!

Kram
/Johanna

chokladblomma sa...

...Och nu håller vi tummarna!
Kram

Madeleine Berglund sa...

Vad duktig du varit som klarade intervjun!!! Skönt att få det ur världen fast man går ju och spänner sig inför beskedet... Men nu har du i alla fall gjort ditt! Heja dig!

Lyckoklöver är en alla tiders krukväxt. Den tycker om att få vatten underifrån har jag märkt genom åren. :)

Ja, men visst, det finns ju syrener och så mycket fint att köpa i blomsteraffärerna just nu. Jaså, utbudet sträcker sig inte längre än till begonior hos dig. Det låter inget vidare. Huva.

Kram Madeleine

NjutVarjeDag sa...

Med andra ord ingen blomma för mig....;-)
Älskar orkideer, de bara står där och är tacksamma och blommar - om de får lite vatten max var fjortonde dag så är de glada för det! Passar mig!

Håller tummarna för att de ska inse att du är som klippt och skuren för jobbet (vilket brutalt uttryck...., brukar man verkligen säga så....??? Vad jag egentligen menar är: Lycka till!).

/Anneli

StrandviksVillan sa...

Underbar blomma!

Hoppas det gick finemang för dig på intervjun och att DU blir utvald för det här jobbet!