tisdag 15 mars 2011

Jag är en skugga av den person som jag brukade vara

Jag har hört talas om att det finns personer som hoppar upp ur sängen på morgonen, ser fram emot att gå till jobbet för att mötas av utmanande och intressanta arbetsuppgifter, trevliga kollegor och chefer som är uppskattande, rättvisa och skapar vi-känsla.


Vad är det för jobb som man har då?

Eller ni kanske inte hoppar ur sängen av glädje eller just älskar varje detalj i ert arbete, men ni känner åtminstone inte en stor klump i magen varje morgon, räknar timmarna tills ni får gå hem eller undrar hur ni ska stå ut till semestern.

Hur känns det? Att faktiskt trivas på sitt jobb?!

Näpp, jag har ännu inte fått besked om det nya jobb som jag har sökt...

27 kommentarer:

Grodmamman sa...

Visst är det hemskt att känna så där!?! Jag känner precis så periodvis också, även om det känns bättre än i höstas.
Jag har trivts jätte bra på mitt jobb tidigare, men i höstas när jag fick andra jobbarkompisar blev det helt annorlunda. Har aldrig känt mig så ifrågasatt och utanför som jag gjorde då.
Hoppas verkligen att du får det andra jobbet och slipper klumpen i magen. Ingen ska behöva ha det så!
Kramar

Unknown sa...

Jobbigt..
Tänkte på om du hört nått om det nya jobbet när jag var in och läste ditt förra inlägg. Hoppas du får det, håller mina tummar för det och att du trivs bättre där
Kram Maria

Vintage House sa...

Fy vad hmeskt att känna så.
Nu håller vi tummarna att du kommer därifrån.
en varm kram
sandra

Lycka är ~ Onnea on sa...

är just nu mammaledig. men har tänkt att småningom börja jobba några turer nu och då. jag tycker om mitt jobb, men det har alltid inte varit så. med åren har jag lärt att inte ta för mycket åt mig och det har gjort att jag trivs bättre.
hoppas du får jobbet du sökt!
~marita~

Camilla sa...

Jag tycker så synd om dej som ska behöva känna så. Det är hemskt!! Det är ju viktigt att man trivs på sitt jobb eftersom man tillbringar aningens mycket tid där. Jag hoppas verkligen att du ska hitta ett nytt jobb, SNART, där du kommer trivas riktigt bra.

Kram

kungen o majkis sa...

Men fy sjutton! Nä, så ska ingen behöva ha det. Klump i magen är ju helt kasst. Vart är är det du har sökt det där nya jobbet? Ge mig numret dit så ska jag ringa berätta för den att det är du som ska ha det där jobbet. Punkt.

Hildas hem - Sofia sa...

Så ska man inte behöva känna, fröken Fräken!

Jag har alltid känt glädje när jag gått till mina jobb (bortsett från ett extraknäck som marknadsundersökare jag hade som student då jag var illamående inför att gå dit).

När jag har börjat känna att det börjar gå utför och jag börjar tröttna då har jag aktivt sökt mig därifrån och bytt jobb. Och nu senast såg jag till att starta mitt eget jobb som jag - förhoppningsvis - aldrig tröttnar på.

Det är så stor del av sitt liv som man spenderar på jobbet och då är det viktigt att man trivs. Jag hoppas verkligen att det sker en förändring för dig snart!

Stor kram
Sofia

Annas Lycka sa...

Det är långt från trevligt att känna så som du känner. Så trist! Vad är det som gör att du känner så.....

Jag hoppas verkligen att du får det där nya jobbet! Kanske kommer nu med solen :)
Kram

Anonym sa...

Hej
Precis så känner jag med. Är just nu mammaledig men varje gång jag har varit inne på mitt jobb eller pratat med någon därifrån så kan jag inte somna på kvällen. Bara tanken på att gå tillbaka dit stressar mig. Sök nytt jobb nu! Inte bara det du går och väntar på besked ifrån utan massa massa mer. Och tänk på att även om du inte får jobben du söker så är varje ansökan och intervju ett steg ifrån ditt gamla jobb. Lycka till!

Lantliv och Loppis sa...

Jag vet känslan, har själv varit fylld av den under många år. Jag har äntligen hittat "hem" jobbmässigt. För min del är det inte längre arbetskamraterna som avgör min dag, utan de personer som behöver min hjälp eller stöd.Jag känner mig numer aldrig överflödig eller illa till mods på mitt arbete. Även om vissa arbetsdagar får mig att vilja gråta, så beror det antagligen på att jag mött en person som verkligen behövde hjälp. Känslan som fyller en efter ett sådant uppdrag suddar ut varenda elak kommentar, sur kollega eller ouppskattande chefer.

Jag håller tummarna SÅ hårt för dig!
Många kramar // Jennica

LissenTo sa...

Åh jag känner med dej och hoppas att du får jobbet du sökt.

Sådär ska man inte behöva ha det.

Många kramar......................

Hannis sa...

Fröken! Jag försöker oftast att inte svära men fy fan vad det måste vara tungt att känna så!

Jag trivs på mitt mansdominerade jobb.
Inte så att jag skuttar dit men jag är glad på mitt jobb.
Brukar likna det vid en gammal trygg relation.
Ibland är jag så less och börjar fundera på att byta och då kommer jag på hur mycket jag tycker om dom jag delar mest tid med.
Alla stormar vi tagit oss igenom utan att avsky varandra.
Och att jag faktiskt gillar pressen och stressen som vi jobbar i.

Jag hoppas, hoppas så att du ska få ett nytt jobb där du kan trivas!
Det är du värd!

Petra / Popetotrora sa...

Men usch och fy vad ledsen jag känner mig för din skull!

Jag hoppas verkligen att det löser sig snart med ett nytt jobb, så du också får känna hur det är att faktiskt inte ha ängest när man går till jobbet. Utan faktiskt tycka att det ska bli rätt trevligt att komma dit.

Helena sa...

Näe fy vad trist att du känner så!
Men du det är ju bara än så länge du jobbar där.Du är på väg bort...Härda ut!
Jag jobbar för min egen skull.Det räcker för mig!Om så krävs kan jag klappa mig på axeln el.slå mig för bröstet när jag gjort nått bra.Vi är oxå duktiga på att peppa varandra på jobbet.Ge beröm osv.Det är värt mycke :-)
Hoppas det löser sig snart!
KRAM från mig!

Blåbärs och smultronstället sa...

Hej jag känner med dig som inte trivs på ditt jobb. Jag hoppas att du får byta jobb snart och får må bra och känna glädje när du ska till jobbet.
Jag jobber som lärare i en etta och trivs väldigt bra med mina arbetskompisar. Vi träffs även privat i bland. Vissa dagar kan eleverna vara väldigt pratiga och bråkiga, men för det mesta trivs jag ändå med jobbet. Jag älskar att sy och pyssla, så drömmen vore att vara ledig en eller två dagar och jobba med beställningar till våra kunder i Drömmar & Ting som fortfarande är en hobby.
Ta hand om dig och hoppas du får må bättre snart!
Kram Susanne

vitagavlar.blogspot.com sa...

Jag vet precis hur du känner! Gick med en klump i magen inför varje arbetpass och grät när jag gick hem! Underbart att plugga nu... Jag hoppas du får det nya jobbet! Ingen skall behöva ha det så!

Jag har oxå funderat en hel del på de som trivs på jobbet, hur känns det!? Skulle vilja känna så!

Kram Lisa

Cilla sa...

Hej Tjejen!!
Det var länge sedan.. men nu är jag tillbaka..
Gör mig ont att läsa om din jobbsituation.. Jag håller tummarna för det nya du sökt!!
Kram Cilla

Ljusa vardag sa...

Ja jag hoppas också som alla de andra att det kommer ske en förändring snart. Inge kul alls att inte trivas. Jag håller tummar och tår på att du får det andra jobbet. Mvh Anna

Den där Victoria sa...

jag håller verkligen tummarna för dig med nytt jobb. Det är verkligen inget vidare att må dåligt av att gå till och vara på ett jobb som man inte trivs på.

Stor kram Elvira

Jo sa...

Usch, klump i magen ska ingen behöva ha! Jag kan inte påstå att jag studsar upp ur sängen av glädje varje morgon, och visst går det i vågor då det är mer stressigt och tråkigt än annars, men jag har i alla fall ingen klump i magen... :(

Jag hoppas verkligen att det löser sig för dig snart!
Stor kram!!

Nyanser av vitt sa...

Jag känner verkligen för dig fröken. Jag har haft en tuff tid i höstas men det är som sagt mycket bättre nu. Hoppas det löser sig för så mycket av sin vakna tid man är på jobbet så måste man trivas.
Jag håller tummarna för att du får det där jobbet du har sökt.
Kram Agneta

Monkan sa...

Jag kan ju inte påstå att jag hoppar upp ur sängen och seglar på små moln till jobbet men jag har definitivt trevliga arbetskamrater, drivor av dem. Ingen som gör samma jobb som jag, men de är ok typer ändå :)

Egentligen så skulle du försöka filma en dag på jobbet, och sen skulle De Dumma få se och höra sig själva... Jag höll ju tummarna den där intervjudagen så vad håller de på med nu då? Varför har de inte kommit och räddat dig än?!

Åh yes, etiketthållare! Det har jag ju letat efter förut, även på Granit, men inte hittat, men de finns alltså! Tack för tipset.

Men vänta nuuuu, S:t Paulsgatan... Är skålen möjligen från den lilla butiken / kombinerad drejarverkstad där det finns otrooooligt fina saker som kostar otrooooligt mycket pengar?!

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Att känner så i längden är en fara för hälsan, hoppas verkligen att du snart få nya utmaningar och en bra arbetsmiljö.
Ha en fortsatt skön och kreativ vecka. Gillade ditt "spray-inlägg"
Varma hälsningar, Petra B.

Svarta tassar i vit soffa sa...

Usch... stackare!
Jag tror mig veta hur du känner. Har själv varit där!
Det var så illa att jag tillslut, för att mentalt överleva, sa upp mig från det där jobbet.... och flyttade norrut. :)
Ta hand om dig och hoppas verkligen att det löser sig för dig med nytt jobb!
Kram
Jenny

Maria sa...

Usch va jobbigt att vänta.....jobbar själv på samma ställe sedan en massa massa år. Och jag har ett jätteroligt jobb, bra kollegor, bra chef...och ditten datten. Men sedan fick jag en stroke...och kan inte jobba som jag vill. Men jag arbetar på detta för jag vill ju tillbaka. Så jag hoppas du hittar det där kanon jobbet och får det :) Kramar Maria

Anonym sa...

Jag undrar också.. För jag räknar timmar och har aldrig lidit av en sådan hemlängtan som nu. Det är väl skönt kanske men trivas där jag är vore ännu bättre!

Håller tumme lite till för dej! <3

Kram

Fröken S sa...

Jag hoppas att det snart ordnar sig för dig på jobbfronten. Jag vet hur det känns, jag har själv varit där och kommer fortfarande ihåg känslan.

Det slutade med att jag begärde (och fick) tjänstledigt och jobbade på ett annat ställe i 11 månader. Under tiden jag var borta blev min chef omplacerad och organisationen ändrades. När jag kom tillbaka var läget ett helt annat och idag trivs jag jättebra med både arbetsuppgifter (det mesta i alla fall) och mina arbetskamrater.

Jag unnar dig verkligen en bättre arbetssituation och jag håller tummarna för att det snart händer något positivt.