torsdag 3 mars 2011

När en grålaserad hylla från Bolagret inte får plats

Jag skulle ju inte vara jag, om jag inte hann med en shoppingrunda när jag var i Stockholm!
Synd bara att det inte vimlade av saker som ville bli shoppade av mig. Eller, visst hittade jag grejer, men av någon anledning misstänker jag att man inte kan ta hyllplan eller fåtöljer med ombord som handbagage. Det känns dock väldigt konstigt att komma hem utan tyg!

En sak som dock köptes har jag spanat på sedan i somras, så det var hög tid att den fick komma till ett ordentligt hem nu. Dock har jag inte hunnit föreviga den ännu, så istället kommer jag med ett tips från Panduro! Väldigt vackra zinkkransar - jag kan inte bestämma mig om de ska hängas i fönstret eller på väggen bakom sängen?


15 kommentarer:

Ljuva Drömmar sa...

Jag förstår mig inte riktigt på de där flygbolagen...självklart ska man kunna ta med både hyllplan och fåtöljer som handbagage...

Ska bli spännande att se vad du fick med dig hem, antar att det är något mindre än en fåtölj ;)
Håller med dig om att det var konstigt att det inte blev nåt tyg. Är du säker på att du var helt frisk?
Kransarna du hittat är ju ljuvliga, de blir fina var du än har dem.

Blomman hos mig är någon typ av lökväxt och det var första gången jag såg den, hittade den på Ica-butiken.

Hoppas du får en skön kväll, kramar Maria!

Vitt och Blått sa...

Snygg krans! Vad roligt om du skulle komma med en fåtölj till incheckningen! :) Vi ska till Köpenhamn och åka mellan Helsingör - Helsingborg på påsklovet och sist jag var i Helsingör (ganska länge sedan) kommer jag ihåg att det var massor av saker som jag vill ha med hem! Får se vad jag släpar med den här gången...
Håller tummarna med intervjun!

Kram E

Helena sa...

Oj vad fina kransar!!!Måste ta en titt in på Panduro :-)Kanske de kan bli rostiga om jag hänger ut dom?!
Ha det bra!
Kramar från mig!

Lantligt i smultronbacken sa...

Fina kransar. Du får flytta runt dem lite så kommer du nog snabbt märka när de hamnat rätt.

Kram Teres

Maria sa...

Fint..ja Panduro har en hel del kul saker. Kramar Maria

Grodmamman sa...

Inget tyg??? Vad är det som händer?;)
Jätte fin krans du visar och Panduro var en otippad affär för en sådan fin sak.
Kram

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Ett tipps....innan du närmar dig flygplatsen med fotöljen ska du ringer ditt....ange ditt flygnummer och bokningsnummer, och sedan ber du dem att skruva loss stolen som var reserverad till dig, glöm inte ta med dig tillräkligt av jute-snören...för att snurra fast dig och fotöljen när ni har installerat er på flygplanet på den tilltänkta platsen.....
Ingenting är omöjligt....enligt Toyota reklamen. Fin plåtkrans.
Spännande att invänta vad det blev för fynd. Kram, Petra B.

Vintage House sa...

Det tråkiga med att flyga man får inte med sig så mycket...
ville ha med mig så mycket hem när vi var i barcelona men de ville nog inte acceptera en järnsäng som handbagage:)
fin krans
kram
sandra

Lantliv och Loppis sa...

Svårt att åka till Stockholm UTAN att handla =). Butikerna tar ju aldrig slut, bara tiden som gör det.
Blir kanske en tripp till Panduro, supersöta kransar!
Kram Jennica

Gilla Yoga sa...

Härligt med lite storstadsshopping! Fina kransar fick du tag på också.

Jag tycker allt att flygbolagen skulle vara mindre trångsynta i sina regler... =)

Kram Linda

VitaVardagen sa...

Fåtöljer är ofta knepiga att ta med sig, men zinkkransar går ju lika bra :) Jättefint! Kram Johanna

Nyanser av vitt sa...

Jaha då ska jag till Panduro imorgon då....

Unknown sa...

Det är en nackdel med att flyga eller åka med ett annat kollektivt transportmedel, man får inte med sig vad man vill. Men kransarna var snygga de med.
Kram Maria

Ovala drömmar sa...

Oh vilka söta kransar! Jag tror att de skulle vara jättefina i ett fönster :) Vilken mysig blogg du har! Brukar titta in då och då men har inte kommenterat innan. Min bästaste vän har pratat så länge och så varmt om din blogg som hon älskar, det var så jag hittade hit :)

Ha en skön helg som kommer nu!
Kram Veronica

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så snyggt! Kanske bör jag ta mig en tur till Panduro för att se om dem även finns här.

Riktigt retligt egentligen att man inte får ta med sig störra objekt som handbagage...en fåtölj mer eller mindre skadar väl inte? Själv ska jag till Stockholm i april och får väl reta mig lite då på allt jag inte kan få med mig hem. Men i sommar blir det bilsemester i Sverige...jag ser för mig stopp på en massa loppisar! Och maken kommer bara att le och följa med, för han har fått både ny tv och blueray-spelare. ;-)

Ha det gott!