måndag 14 mars 2011

De försvunna helgdagarna

Nu har jag letat och letat i kalendern, men jag har inte hittat några helgdagar dedikerade till städande och rensande. Det skulle verkligen behövas Rivautallt-afton, Sortera-dagen och Annan dag släng. Jag hinner ju aldrig bli klar med mitt rensande annars!

Detta arkivskåp är en av de saker som ska flytta vidare i möbelkarusellen. Herr Fräken har lovat att ta väl hand om det. Jag har aldrig riktigt kommit överens med det, mycket på grund av att det är lite väl otympligt. Har man väl ställt det någonstans är det omöjligt att flytta på.
Dock, vill man piffa till lådor eller dörrar så kan jag tipsa om etiketthållarna i metall som kommer från Granit, 2st för 9 kr. De är egentligen till Granits egna kartonglådor men de går utmärkt att hamra fast även i trä. För det är ju den sista detaljen som gör det!

Arkivskåpet var från början ekfärgat, men missfärgat. Sedan har jag målat det först vitt, och när jag tröttnade på det, blev det nästan svart - färgen heter Anis och, beroende på ljus antingen se brunsvart ut eller gråsvart.



Ser ni det där ljusa som strömmar in till höger i bild?
Det är solljus!! Den chocken, den chocken!

15 kommentarer:

Agata sa...

Ditt arkivskåp är väldigt snyggt i svart. Jag har ett likadant, men som har kvar sitt ursprungliga ek-utseende. Det kommer nog få ny, svart färg, inser jag nu. Vårt skåp gör stor nytt i hallen där det rymmer alla vantar, mössor och sjalar som annars bara far runt.

Först ska jag bara invänta Målamöbler-helgen, som borde inträffa någon dag under våren. ;-)

Unknown sa...

Fint det skåpet är. Hade gärna fått flytta till mig ;)
Och var är alla helgdagar....
Kram Maria

Camilla sa...

Fint skåp :)

Vintage House sa...

Hej
Läckert läckert...
Ha en skön dag
kram
sandra

Grodmamman sa...

Det där skåpet hade gärna fått flytta hem till mig!:) Riktigt snyggt!
Önskar att jag kunde få en sådan där "rensa-röja-slänga-helg", men jag har inte ens orkat kolla almanackan. Vill så gärna ta tag i vårt förråd/arbetsrum, men jag får nästan panik när jag inser vilken röra detta projekt kommer att innebära!:(
Kram

SKOOGSTROLLET sa...

Ha ha, de där helgdagarna skulle jag också behöva, helst inkluderande barnvakt i några timmar. Dagarna får gärna återkomma så där en gång i månaden. :-) Jag har ju fortfarande ett antal kartonger ståendes efter flytten och en hel del saker som jag saknar ...

Ja, det där arkivskåpet gillade jag också färgen på. Tyvärr mår jag ju inte bra av målarfärger som luktar, så den stora målarhelgen klarar jag mig nog utan ... :-)

Nyanser av vitt sa...

Skåpet är snyggt så det är bra att herr F förbarmar sig

Tina sa...

Det hade gärna fått göra en tur till mig, jättefint. Passar väldigt bra i svart och solen, ja. Den har jag inte sett på länge nu men har 9+, så jag får väl vara nöjd.

kram kram

Gilla Yoga sa...

Fint skåp, det hade passat finfint här hos oss! Ja du, helgdagarna verkar bara försvinna blixtfort så fort den uppenbarar sig i almanackan... Efter den här outhärdligt långa vintern längtar jag efter lediga härliga dagar!

Kram Linda

Helena sa...

Argh sol jag är inte van på med solbrillorna ;-)Låter som du har lite roligt framför dig med nya möbler el.gamla fasst nya för dig!
Ha det bra!
KRAM från mig!

Ljuva Drömmar sa...

De dagarna skulle gärna få finnas i min almenacka! Vem ska man prata med för att få igenom detta tro??

Skönt att solen har kommit till dig. Nu får vi hoppas att den stannar och smälter bort all snön snabbt.

Hopas du får en härlig vecka. Kramar Maria!

Spirande grönt - sa...

Ja, och Alla nyputsade fönsters afton, den måste infalla mer sällan än skottdagen (iaf i min almanacka)!?

Snyggt med etiketthållarna på arkivskåpet!

Go´afton,
Rebecca

Smultron på ett strå sa...

Mycket bra idé med lite fler helgdagar! Kan du inte skicka in till almenacksverket - för det finns väl ett sånt??? Hoppas att det går framåt i jobbsökandet så att du också får jobba nånstans där du blir glad o inspirerad...:-( //kram maria

millandante sa...

SNYGGT!!!
Vad mycket spännande du var med om förra veckan! Och tillökning på det...! HÄRLIGT!!
Härligt också att din pappa gör sig av med gammalt bråte som allmogemöbler... helt rätt!;) Hälsa att han kan slänga lite i Ljungskile också!

KRAM

Anonym sa...

hej!

var hittade du den där snygga förbandslådan?

barbara från schweiz