lördag 26 mars 2011

Vilken soppa!

Egentligen borde jag verkligen, verkligen inte åka iväg på loppis nu. Mer prylar är inte vad detta hem just nu behöver. Istället behöver jag göra mig av med de påsar med utrensade saker som står i hallen och slutföra en massa projekt så att någon sorts ordning åter kan uppnås.

Men, behöver och behöver. Det är ju så roligt att åka på loppis!
Och det var sannerligen tur att jag gjorde det, för jag hittade en ny kärlek, en vacker vit sopterrin! Gammal, men äntligen en utan missfärgningar. 50 kr var den helt klart värd!


Nu åter till syprojekten. Jag har ett beställningsjobb som involverar ett tyg som måste ha designats av någon med mycket dåligt humör.

13 kommentarer:

Grodmamman sa...

Har också saker som rensats bort som ska iväg från huset och sedan ett helt förråd som ska rensas så att jag kan få ett eget arbetsrum! En hel del påbörjade projekt finns det också...
Men solen skiner och snön smälter bort!:)
Sådana där tyger har jag också råkat ut för och tyger som är snedklippta från affären. Lycka till!
Ha en härlig helg! Den har ju börjat bra i alla fall, fin soppterrin!:)
Kram

Svarta tassar i vit soffa sa...

Vacker soppterrin du hittat till ett bra pris! :)
Nu blev jag nyfiken på det där tyget! Designats av någon med mycket dåligt humör... hmmmm... vill verkligen se hur det ser ut. :)
Trevlig fortsättning på helgen!
Kra
Jenny

Camilla sa...

Ja, det var verkligen tur du åkte på loppis. Soppterrinen är ju superduper fin!! Femtio kronor.. bra fyndat!! :D

Hoppas det går bra med tyget.. :)

4U2 sa...

Ett fynd? Ja!

kungen o majkis sa...

Alldeles, alldeles...underbar! Grattis till ännu ett kanonfynd :-D!

Helena Dovier sa...

Väldigt snygg terrin! Tur att du åkte på loppis även denna lördag :-).

Unknown sa...

Va snygg den var. Du måste ha Sveriges bästa loppis område ;)
Och nu när du rensat finns där mer plats för nytt.
Kram Maria

Helena sa...

Åh vad fin!Tänk en massa pärlhyacinter i :-)
KRAM från mig!

Marie - Systrarna sa...

Mycket fin soppterrin! (rimmar...)
Du är en fyndare du!

Anita sa...

Superfin terrin, bra att ha till både servering och attraktion. Jag vet precis vad du talar om angånde utrensning och ideer, man bli aldrig klar nya projekt dyker alltid upp och raserar planeringen = en kreativ människas dilemma :-)

Nyanser av vitt sa...

Skönt att höra att det är fler som inte måste och måste hela tiden. Snygg terrin fröken.
Har du hört något om nya jobbet än?
A

Johanna Hagberg sa...

Det var ett riktigt fynd, den var jättefin
johanna

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Vilken vacker soppterrin, verkligen ett fynd. Skulle inte vara helt fel att ha, då vi faktiskt äter soppa ganska ofta. Får ta och se mig runt lite på loppis efter en, även om chansen för att man hittar en lika fin, till samma fina pris, är minimal... Tycker loppisytbudet blivit riktigt dåligt sista månaderna. För hoppas på att folk snart kommer igång och vårrensar hemma.

Ha det gott!