lördag 30 januari 2010

Gamla favoriter

Med brist på nytt pyssel så blir det idag en kavalkad.

Jag har alltid försökt skriva dagbok, men tröttnat efter ett par veckor. Den här bloggen är nog det närmaste jag kommer en dagbok, och den fungerar. Senare i vår har jag visst bloggat i tre år (!!!) Även om jag inte skriver om särskilt privata saker, så är det roligt att gå tillbaka och läsa gamla inlägg, för man minns mycket annat än det jag har skrivit här.

Och säga vad man vill, men en hel del skyltar och bokstäver har det blivit!

Strandfyndsbräda där jag använt schablonbokstäver från Panduro:


Välkommenskylt, skriven med Granits vita penna som är tänkt för griffeltavlor:


Pandurobokstäverna har använts igen på tyg uppspänt på en hemmasnickrad stor ram:



Stämplarna från Clas Ohlson har använts till en skylt i vit kartong:


CO-stämplarna kan man även använda till skyltar i cernitlera, dessa gjorde jag i april förra året:



Stilig hotellskylt, komponerade ihop en mall i Photoshop som sedan fördes äver på träskivan och jag fyllde i bokstäverna med svart märkpenna:



Här är en tavla där jag stämplat texten till "Sakta vi går genom stan" på ett tyg som jag också målat lite huller om buller med vitt på. Sedan är det uppspänt på en pannå:

35 kommentarer:

Levindas Värld sa...

Ja nog har du hunnit med att skapa massor av vackert under årens gång du kreativa människa :))

Skapa på!!

Hannis sa...

Mina favoriter!
Hotellskylten och
Tavlan "sakta vi gå genom stan",blir mållös för att jag gillar dom så mycket.

House number 15 sa...

Tänk vad mycket du har producerat!

Jag bara älskar bokstäver o skyltar, dina är så fina.
Du skulle kunna öppna en webbshop av dina alster, superfina.

Ha en bra dag, kram C

Vardagstugg sa...

Så mycket fint och sån inspiration!

trevlig helg!
Annelie

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Hej!

Jag håller fullständig med dig vad gäller "det närmaste man kan komma en dagbok". Jag har min blogg (mycket) till samma ändamål. Skoj!

Tror att man måste häva sig iväg till affären och köpa lite stämplar. Det blir ju jättesnyggt!

Ha en trevlig lördag!
//L

kardemumma sa...

Du är en väldigt fiffig och påhittig bloggerska. Du gör väldigt fina saker varje gång!
Kramar Carina

♥Zink & Vita ting♥ sa...

Jag blev aldeles kär i din huller om buller målade tavla med sakta vi går genom ...

Fantastiskt att du delar med dig av din kreativitet och får det att suga i pysseltarmen.
Du gör mig glad!

Hoppas förkylningen är under kontroll.

Kram Mimmi

Smultron på ett strå sa...

Blir full av beundran, så mycket fint du gör. Jag har bara bloggat i tre månader, men det är ändå roligt att gå tillbaka och kika på sina gamla inlägg. Ha en bra lördag.//Kram Maria

Anonym sa...

O va roligt att se! De är så kul att få en liten tillbakablick över de du har gjort. Din blogg är så full av insperation. Tänk att du har bloggat i 3 år. Jag har ju bara följt dig i ca 1 år. Måste ju ha missat massor!

Kram

Signe 1 sa...

Åhh du är så duktig, man hittar verkligen inspiration till max här inne!!:-)

Tagsen är så fina!!

Ha en skön lördag!

Livet på Berget sa...

Hej
Oj så mycket fina skyltar och tavlor du gjort! Kul och se, jag har ju inte hängt med dig så länge så detta var nytt för mig. Du har då verkligen tusen idéer!
Ha en skön lördag i snön, slutar det aldrig????
Kram
/Sara

Hem och Harmoni Marie sa...

Nästan alla mina favoriter av ditt pyssel samlade i ett inlägg... I like!

Ha en fin lördag! Kram Marie

Malin - Ebbas änglar sa...

Mums!!! Så otroligt duktig du är!! Tack för allt ögongodis & all inspiration =)

Kram Malin

Grodmamman sa...

Har sagt det förrut, så mycket fint du gör! Gillar verkligen din tavla!:)
Har också min blogg som en dagbok, fast de mest personliga sakerna skriver jag ju inte där.
Ha en bra helg!
Kram

Livet på Vestergård sa...

Så mycket fint du gjort. Visst är det bra att man får lite dokumenterat genom att blogga. Ha det bra! Kram Kicki

Jessica sa...

SÅ otroligt snyggt! Man blir så inspirerad av att titta in på din blogg.

Casa Loda sa...

Så mycket fint du gjort! Jag har ju följt din blogg ett tag men tavlan kände jag inte igen. Har du visat den förut? Den är underbar!!!
Kram Annika

Marie - Systrarna sa...

Å den där tavlan.. Den är så fin! (ALLT är fint.) Med så mkt text! Det är inte stämplat i en handvändning! Vilket jobb!
Ha en skön lördagskväll!/Marie

Vit som snö sa...

Wow vilken underbar pysselkavalkad!
Härliga skyltar o tavlor o vackra texter!!!
Kram Cilla

annashusidingtuna sa...

Ja, du har verkligen gjort massor med supersnygga grejer!!!Jag ska också skaffa de stämplarna har jag bestämt, när är en annan femma...
Angående vårt blivande nya kök så har vi tänkt ikeas pärlspontskök i vitt, även väggarna kommer att bli vita, ekgolv (antagligen i tvåstav),det kommer inte att bli några överskåp utan bara underskåp däremot har jag tänkt ha tallrikshylla och en del öppna hyllplan...vet inte om detta gör det lättare för dig att tipsa mig om ngt.
Kram Anna

Karin - Mina Rum sa...

Jag gillar verkligen dina skyltar. Har själv aldrig kommit igång att göra väggord, skyltar och text på tavlor. Men din "Välkommen"-skylt har inspirerat mig så det kan mycket väl bli något liknande ihopknåpat här snart.
När det gäller klockan så är ditt förslag om hallen jättebra och det inte vore för att den är så smaaal. Skulle nog tyvärr riva ner klockan så fort jag vände mig om. Jag får klura vidare.
Ha en fortsatt skön helg! Kram

blomsterboden i skanör marie sa...

Kan man beställa en tavla av dig, den med texten sakta genom stan är bara helt rätt=)

Kramkram marie

Ljuva Drömmar sa...

Vilka underbara skyltar och tavlor du har gjort!
Jag har själv haft en period med stämplar men nu var det ett tag sen, kanske dags att plocka fram dem igen. Du ger mig inspiration.

Ha en bra helg, kram Maria

NeMa Design sa...

Åhhh vad jag blir "stämpel-sugen" när jag ser dina fina alster!! Så himla mycket fint du gjort!
Ha en skön lördagkväll.
Kram Malin ♥♥♥

Min Svägerska och Jag sa...

Oj oj vad inspirerad jag blev nu. Har bara följt din blogg i ca 2 månader, så detta inlägget gillade jag verkligen. Kul att få se så mycket fint du gjort. Trevlig lördagkväll:) Anna

Jo sa...

Det är inte klokt vad kreativ och duktig du är! :)
Hoppas att du har tillfrisknat från den otäcka förkylningen!

jennifer sa...

Men va fint! Du är så duktig!
CO- stämplarna och leran, vad hittar vi de??=)

Fröken Råsmart sa...

Som vanligt SUPERSNYGGT! Tavlorna är helt underbara. Jag testade själv att stämpla, men har inte riktigt fått in tekniken än.

Kram Ulrica

millandante sa...

Tittar gärna på favoriter i repris!!
Tänk att du kom på det tillslut... såklart att det är snön du är allergisk mot. Du ska se att allt löser sig när vi kommer på rätt sida på termometern. Sa du -25... oj... Det positiva är att du kommer vara färdig med skåpet innnan den dagen kommer...=O
Så fint det blev i skåpen! Me like!
Du har något att hämta inne hos mig...
Kram

Cathrin sa...

Tänk att text kan vara så snyggt! Både som en enskild form men även genom budskapet. Mu skall jag rota rätt på min häftpistol så att min tavla också bli klar.

Lyktor och Tyg sa...

Oj vilken njutning för ögat att se alla texter och brädor och tavlor.
Jag blir sugen på att själv texta.
Kram Kristina

Annies Diary Deluxe sa...

Oj oj oj oj oj oj såååå mycket fint!
Jag får så mycket ideér!
Visste inte att clas olson har bokstäver, vet du om de har kvar dem och vad de heter/kallas?

Jag har massor med fina drivveds bitar som jag inte kommit på vad jag ska göra med dem. men nu vet jag. texta på dem såklart! Din blev jätte fin!

Jag måste nog hämta andan nu, så inspirerad blev jag!

take care/ Annie

StrandviksVillan sa...

Wow!!
Det här inlägget ska jag spara som favorit i Bloglovin!!
Mycket trevligt och nu blev man dessutom riktigt pysselsugen själv :D

Krya på dig Fröken!

familjen Persson sa...

Jag har letat sådana stämplar som CO-sämplarna länge nu, var hittar man dem?
Tack för en fin blog!
Eva

Unknown sa...

Gillade dina skylat i cernitler, har gjort något liknade fast i keramik.

Kram