fredag 1 januari 2010

Nytt år, samma jag

Jag är tillbaka!

Förkylningen (eller om det var granallergi?) har flugit sin kos, jag känner mig som mig själv igen, full av pysselenergi!

Jag kände mig bättre redan i onsdags men tyckte att det var skönt att låta bloggen vila lite och inte tänka att nu måste jag komma med ett fiffigt inlägg och ha något att visa upp. Nu känns det roligt igen istället, när jag har haft ett uppehåll. Vissa saker måste man få hinna sakna.

Istället har jag tagit tillvara på pyssellusten! Dock råkade jag ut för ett streck i räkningen tidigare i veckan, när jag skulle sätta mig för att sy och symaskinen bara dog.. Kris!!! Nu är den inlämnad på service och jag fick ringa in en reservmaskin.

Nyårsafton passerade utan större festligheter eller nostalgi över året som gått. Jag tänker inte så mycket på det år som varit, utan på det som är nu. Jag hade istället roligt med ommålning och smörgåstårtafrossande med herr Fräken på kvällen.

Ett litet smakprov av vad jag pysslat med, och som kommer att dyka upp framöver...




Tusen tack för alla era omtänksamma hälsningar som strömmat in under min paus!! Utan er vore min blogg ingenting.

36 kommentarer:

Hem och Harmoni Marie sa...

Yes! Visste väl att du skulle hämta dig fort som attans... :)
Välkommen tillbaka!

Ser fram många fina inlägg under 2010!
Kram Marie

annika sa...

Gott Nytt 2010!
Skönt att du är densamme som förra året! För min del är det samma sak.
Du är i full gång sser jag. Härligt.
kram annika

Hanna sa...

Gott Nytt År.
Kram
Hanna

Lina sa...

Ser mycket spännande och lovande ut;)
/Lina

Grodmamman sa...

Gott nytt år, kära du!:)
Blev så glad när jag såg att du var tillbaka! Ibland behöver man nog en paus överhuvudtaget i livet för att samla kraft och energi för att orka gå vidare.
Kram

fröken knopp sa...

vad skönt att du är tillbaka!!! nytt år, nya möjligheter..hihi....

oj oj oj..detta ser spännande ut..vad har hon nu hittat på?!

varma kramar elin

Sköna o Gröna Ting sa...

Välkommen tillbaka och vad härligt att du är som tidigare:)
Vad härligt att du fått lusten tillbaka med pyssel och förändringar, vi är nyfikna på resultaten utav allt du sysslat med!

Det är minsann bra att ta en break ibland.., nyttigt!

Gott nytt och var rädd om dig!
Kramar i massor
Marianne

hilma sa...

Jag tycker inte heller att det är så viktigt med att blicka bakåt. Nuet fyller mig mer än nog.

Sanna sa...

Välkommen tillbaka!Jag blickar också framåt istället. Ska bli kul att se vad du pysslat med!

Kram Sanna

sara på hedepipan sa...

Ja ja vad är materiella saker när man har lusten.
Lycka till
kram

Malin - Ebbas änglar sa...

Skönt att du mår bättre =)
Ser verkligen fram emot att få följa med dig på din ständiga "pysselresa", även detta nya år.
God fortsättning! / Malin ^^,

Lyktor och Tyg sa...

Så skönt att veta att Fröken är på banan igen!
Ett riktigt gott ¨r önskar jag dig.
kram Kristina

Emelie sa...

Gott nytt år och god fortsättning kära Fröken Fräken, ska bli spännande att följa dina nya pysselprojekt detta år!

S o F sa...

God fortsättning!

Det var skönt att höra att du har återhämtat dig nu. Bilder på ditt pysslande ser jag fram emot - som vanligt. :)

Ha det gott!

Signe 1 sa...

Härligt att du är tillbaka, ser fram emot att få följa dig du pyssliga fröken även 2010!!:-) Kram Sofia

Hanna sa...

Gott Nytt År.
Kram
Hanna

Livet på Vestergård sa...

Roligt att se att du är tillbaka!
Å vad du har hunnit pyssla. Det ska bli spännande att se lite helhetsbilder.
Ha det bra!
Kram Kicki

Vårt hem på landet sa...

Välkommen tillbaka!
Jag skulle nog vilja vända på det: Utan DIG vore inte bloggen nånting!

Vi firade nyårsafton i slagsmål med Billy, bokhyllan. Han var inte alls samarbetsvillig!

Vilket fint tyg man glimtar!

Annas Lycka sa...

Hej

Tack för tipset att lägga ut bild på hur det ser ut nu. Kommer snart :)

Kul att din vila är över, så jag har trevlig läsning framför mig. Kram A

Helen sa...

Härligt att du är tillbaka!

God fortsättning på det nya året!

IKT i min vardag sa...

Skönt att lusten kom tillbaka så snabbt så att du ine blev borta så länge :)
Jag är alltid lika nyfiken på det du pysslar med, så även denna gång alltså!

Kram Linda

Hannis sa...

Ahhh!Hon e tillbaka=))
Skönt att du mår bättre och känner lite pysselenergi igen.
Eller lite förresten...
Ser ut som du pysslat med mycket!

Min nyårsdate består av 50% Lhasa Apso och 50% Tibetansk spaniel.
Söt som socker och rysligt behändig, bara lyfta upp och bära under armen när det går för långsamt.

Bilden bredvid stolen,vad är det?
Betong,lera??
Nu fick jag något att fundera över.

Anonym sa...

O de ser spännande ut! Ska bli kul att få se de ordentligt.

Skönt att du känner dig bättre nu och att pyssellusten är tillbaka.

Önskar dig ett riktigt gott nytt år. Kram

House number 15 sa...

Skönt att du är tillbaka, man vill inte missa dina pyssel. Ska bli spännande att få se vad du har gjort.

Kram C

annashusidingtuna sa...

Gott nytt år!
Kram Anna

Bella sa...

Gott Nytt År!!

Trevligt att du är tillbaka här på bloggen och framför allt skönt att du mår bättre!

Kan tänka mig att du fick panik när din vän symaskinen slutade fungera, hoppas den snart är tillbaka hos dig...

Ha en godfortsättning på det nya året

Kramar Bella

Nilla Q sa...

Kul att du är tillbaka och skönt att du mår bra igen!

God fortsättning!

Kram Pernilla

Norregård sa...

Härligt!!
Att du är dig själv igen!!
Välkommen att vara med i min lilla utlottning!!
Kram Kram Malin

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Det ser onekligen ut som spännande projekt. Ser fram emot att se mer! :-)

Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!

Ladylox sa...

God fortsättning på det nya året!

Livet på Berget sa...

Ooo vad irriterande bilder:). Jag är ju himla nyfiken och nu fick man ju inte se vad det riktigt var allt så nu är jag väldigt otålig:). Så roligt att du är tillbaka, ibland behöver man göra nått annat helt enkelt. God fortsättning på dig!
Kram
/sara

SKOOGSTROLLET sa...

Hi hi, vad var det jag sa ... det dröjde ju inte lång tid innan du var på banan igen, pysslig som alltid. Tyget på dynan gillades skarpt.

Här har det också varit irritation över en icke samarbetsvillig symaskin. Med tanke på att jag inte hittade någon längre klänning när jag sprang i butikerna dagen innan nyårsafton så fick det till sist bli att sprätta upp en söm för att få en slits på en gammal klänning i sammetslook. Det gick väl an, men att sen sy nya sömmar fick till slut bli för hand. Symaskinen ville inte flytta sig en millimeter i det tyget. Därmed sprang tiden iväg så det fick bli nyår utan både ringar, armband och nagellack. Till nästa fest får jag nog skriva en komihåg-lista, alltid är det något jag missar numera, oftast parfymen som aldrig används till vardags. Som tur var blev det en lyckad fest ändå.

Ha ett fortsatt pyssligt 2010!

Jo sa...

Skönt att höra att du är tillbaka! :)
Och vad bra att maskinen repareras! Fick du mailet annars?

Gott nytt pysselår, jag ser fram emot att läsa många fina inlägg här hos dig!

Nyanser av vitt sa...

Hej fröken,
Vad härligt att pyssel-och blogglust åerkommit och att du mår bra igen.
Kram A

millandante sa...

Det här året börjar riktigt bra!!! Detta var glädjande nyheter och jag ser fram emot att se både det där svarta bordet som jag varit med och inspirerat till;) och det där korset i grått... hm.. sååå nyfiken!!
KRAM

Smultronlycka sa...

kikar in och önskar dig en god fortsättning!
Hoppas 2010 kommer bli ett toppen år för dig!
Ha det gott!
Kram Anna