lördag 16 januari 2010

Tavlan ovanför

Ja, här sitter jag i soffan och ägnar mig åt förberedelsearbeten inför städning. Projektering skulle man ödmjukt kunna kalla det för.

I förberedelserna ingår:

Äta en smaskig frukost
Cykla en sväng till två loppisar
Hitta lite godis från igår kväll som man äter upp utan att skämmas
Titta på en massa hurtiga typer som åker skidor upför, nedför och på längden
Bläddra i lite inredningstidningar
Vila lite i soffan


Ja, ni hör ju! Hur heltiskt som helst!

Idag har jag försökt fånga tavlan som hänger ovanför det svarta skrivbordet. Tavlan funderar jag dock just nu på att hänga ovanför sängen - vi får de hur det blir med den saken. Det är alltså en kilram/pannå som jag häftat fast vitt linnetyg på och sedan skrivit på med textilpenna. Inte helt lätt eftersom linne har en ganska grov struktur, man kan inte riktigt få till flytet när man skriver.

Citatet är några rader från Peter LeMarc, min husgud när det gäller citat. Just detta citat betyder mycket för mig, det påminner mig om att inte leva i det förflutna.



36 kommentarer:

ANNIKA sa...

Så jättefint du skriver .Det blev jättelyckat.
Ha en bra helg!
kramar ANNIKA

annashusidingtuna sa...

Väldigt kloka ord!!!!och så fint du textar, syns verkligen inte att du haft några som helst problem med det.
Ha en trevlig helg!
Kram Anna

Ljuva lantliv sa...

Det blev hur vackert som helst! Önskar jag kunde texta så fint. Gick en kurs i kalligrafi men hade nog varken tålamod eller fallenhet för textande tyvärr. Önskar dig en härlig helg! Kram Anna ♥

Livet på Vestergård sa...

Härlig tavla. Både innehållet och själva textningen är vackra!
Ha en riktigt mysig lördag, och städningen väntar säkert tills du har tid för den ;o)
Kram Kicki

Anki sa...

Låter som en bra förberedelse det där...när du är klar kommer städningen att gå som en dans, hihi!
Åh vilken fin tavla du har gjort...håller med om att det är inte helt lätt att texta på linne! Å jag kan absolut inte skriva med penna, då målar jag hellre med pensel...men då blir det inte lika tunt och snyggt som du gjort!
Skitsnyggt, och LeMarc är en av mina favoriter oxå!

Ha en go helg!
Kram!

Golden&Vitt sa...

Guud så snyggt du textat, och gillar verkligen citatet:)

Grattis och fortsatt lycka till med dom små träden, för nu ser dom ju ut som träd:))

Ha en bra helg/annika

Hem och Harmoni Marie sa...

Fin tavla och vacker text...
Kämpa på med förberedelserna, jag inser att det är mycket arbete! :)

Kram Marie

Nilla sa...

Vackert!

Jo sa...

Vad fint du skriver! Jag skulle inte kunna åstadkomma det på platt papper med flyt, än mindre på linnetyg! Superduktigt!
Jag sitter i soffan och försöker att vakna till, det är sjukt vad det grå vädret/kylan tråkar till det! Våren får nog skynda sig på!

Emma Clara sa...

Jättefin handstil och fin text...gillar dina ekplantor skarpt.....har försökt men inte lyckats!!!! Gillar din blogg jättemycket!!!!!

Malin - Ebbas änglar sa...

Kloka ord.....
Verkligen enkel & stilren tavla. Ska försöka skriva på nån textbräda, tyvärr är jag ganska darrig på händerna.

Ha det bra. /Kram Malin

Glasbitar, lådor och gamla spetsar sa...

Hmmm... det gäller ju att inte göra ngt förhastat, hehee (städningen). Godis blir ju så lätt för gammalt, loppisar säljer tomt på nolltid... ;)
Vacker tavla! En eloge till poeten och en till textaren!
Hälsningar,
Susanne med glasbitarna.

Karin - Mina Rum sa...

Så fint du textar! Citatet är jättebra. Han är inte så dum han, Lemarc! Annars är Winnerbäck min personliga "rockpoet"-favorit.
Ha en fin helg och lycka till med städningen.
Kram

Grodmamman sa...

Vacker tavla och du textar så fint!:)
Hoppas att alla förberedelser går bra idag då, låter som sagt ganska hektiskt!:)
Här har jag hittat dotterns skrivbord idag igen. Fick bara röja där om jag inte slängde något. Vi har dock lite olika åsikter om vad som är skräp och vad som inte är det!:)
Kram

Lantliga drömmar sa...

Vilken härlig idé att dessutom välja några rader av Le Marc gjorde det ju helt underbart! Nilla

S o F sa...

...å jag fortsätter tjata (i år också).
Du är fantastisk!!!!

= VÄLDIGT snyggt!!

Sandra Jonsson sa...

Så fin den var!

enôma sa...

mycket kloka och vackra ord... och en himla bra idé att göra en sån underbar tavla :)
Kram!
/Zara

Ljuva Drömmar sa...

Tänk att det finns fler än jag som planerar städningen på detta braiga sätt, håller själv på för fullt att planera just nu!

När det gäller textningen ser det inte ut som du haft så svårt. Resultatet blev iaf jättefint! Har gjort likadant själv så jag vet att det är lite trixit.

Ha en bra helg, kram Maria!

Lyktor och Tyg sa...

Det är så snyggt. Jag gillar somjag skrev i ett tidigare inlägg dina saker där du skrivit texter på.
Blev det ingen sydag i dag?
Kram Kristina

gamlamejeriet sa...

Hihi, jag tycker det låter som ett jättebra sätt att värma upp inför städning *ler*.
Och sen måste jag också säga ätt du gjort en fantastiskt tjusig tavla! Tack så mycket för den toppenidén och många andra.

Trevlig helg!

Jenny sa...

Hej Fröken F!
Åh vilken fin tavla!! Kloka ord av Peter LeMarc oxå.

Hittade du nått fynd på loppisarna??

Ha en trevlig lördagkväll,

Kram Jenny

Anonym sa...

Väldigt vackert!

Kram

Sköna o Gröna Ting sa...

Låter som den perfekta lördagen ju:):)
Fyndade du något på din lilla loppisrunda med cykeln, några stora väggspeglar eller någon snygg brudkista eller så:)????

Nu skall jag själv kasta mig på soffelocket och bara vara.., har varit lat heeeeela dagen!!!!
Kramar till dig
Marianne

Hanna sa...

Fin tavla.
Ha en fortsatt bra helg.
kram
Hanna

Fröken Råsmart sa...

Ja, det märks att du haft problem att texta, det ser inte alls bra ut ;-)) Hur snyggt som helst! Skrattade åt ditt inlägg om när du målade skrivbordet i sovrummet, snyggt blev det iaf.

Norregård sa...

Så snyggt du textar Fröken!!
Massor av idèer, som vanligt hos dig!! Trevlig kväll;o)
Kram Kram Malin

Emelie sa...

Åh så vackert, både citatet och din handstil. Det var en riktigt fin tavla. Den idén vill jag definitivt använda någon gång!

Hoppas du har en skön helg, stressa inte för mycket, två lopposar låter tungt ;)

The Primetime family sa...

Mycket vackert! Gillar verkligen din handstil! Trevlig helg! towe.

Emmas idéer sa...

Mail kommer... =O)

Livet på Berget sa...

Vacker text och fin tavla i all sin enkelhet även om den var svår att göra.
Ha en skön kväll och hoppas du fick städat.
Kram
/Sara

Majas skafferi sa...

Hej! Härligt med personliga texter! Sångtexter är ju perfekta att inspireras av..(Kan bli lite mycket "Carpe Diem" ibland ;)
Gillar även din kudde och svarta skrivbord!
Hoppas de första vårtecknen inte dröjer alltför länge hos er där i norr! Idag hörde jag fågelkvitter, trot eller ej!

Fru Fly * Heidi sa...

Vakkert! Jeg elsker din stil, masse herlig her inne hos deg! Ha en flott helg. Heidi

Mari sa...

Vilken underbar tavla....har hängt upp två men inget stämmer eftersom färgerna här lixom är lite för mycket....

Det är faktiskt riktigt skönt att inte ha förråd, jisses vad jag har rensat. Visst kan jag få förråd men väntar lite tills jag vet om jag får första handskontraktet, annars blir det att röra på sej igen och då är det skönt att slippa dra på en massa.

Ha en bra fortsatt helg!

Ina sa...

Jätte snyggt skrivet!! tänk om man kunde skriva så snyggt.

Anonym sa...

Hej! Vilken underbar sida du har, precis i min smak och jag kommer genast att lägga din blogg till min lista! En fråga till dig som gillar Peter Lemarc. Jag har hört ett citat eller kanske en textrad från någon låt, jag vet inte riktigt. Men den handlar om barn. Kanske svårt för dig att veta vilken jag menar men om du har nån aning om vilken jag menar så berätta det gärna för mig!

Mvh Pernilla