söndag 17 januari 2010

Ett fynd här, ett fynd där

Det var blygsamt med fynd på loppisarna igår! Ännu en anledning till att se fram emot våren är att då börjar folk att rensa hemma och loppisarna fylls på. Dock har mellandagsreorna nu blivit bättre eftersom affärerna nu säljer ut en hel del till halva reapriset!

Igår fick ännu en cafe au lait-skål flytta hem till mig från den ena loppisen. Jag hittar en här och där och samlingen växer. Det är bara charmigt att de inte ser exakt likadana ut. Från Ica Maxi kommer söta kökshandukar för en tia, och blir jag inte för distraherad med något annat ska de förvandlas till en duk idag.



28 kommentarer:

enôma sa...

har också sneglat på dom där fina handdukarna men *dumma* jag lade aldrig i dom i korgen. hm. Men de är riktigt tjusiga! De kommer med all säkerhet trivas i ditt hem :)

Kram!
/Zara

Mjuka sa...

Latteskålarna är helt underbara!
Kram Malin

viktoriaK sa...

Fina skålar och handdukar!
Jag längtar efter sommarens loppisrundor!

Ha en skön söndag!

Amazingdays sa...

Vilken lyckoträff med både handdukarna och skålarna!!
Vackra saker kan man aldrig få för mycket av.
Ha en bra söndag!
//Carina

PS. Jag har lagt in dig på min blogg för jag tycker att din blogg är så mysig och trevlig. Hoppas det är OK?

Jo sa...

De såg fina ut, handdukarna, lite lagom sådär! Ser fram emot resultatet sedan!
Jag ska försöka knåpa ihop en biltröja, jag. Får se hur det går...

Cilla sa...

Vilka kap ;0) Himla fint!!
Och vad gällande din tavla nedan kan jag inte nog berömma hur ljuvligt vackert du skriver...
Ha det bäst!!
Kram Cilla

House number 15 sa...

Jag hade ingen tur alls på min loppisrunda, du hade mer tur ser jag. Vilka fynd man kan göra på Ica.

Ha en bra söndag

Kram C

Marita sa...

hahaha, planerna för lördagen såg ut att vara precis lagom hektiska!! Det gäller ju att planera in godisätning och ligga på soffantid...fniss!!

Vilka söta skålar du har fyndat! De där handdukarna tittade jag på före jul och tänkte att "nja, jag köper dem på rean efter jul" nu blev det inga kvar på vår ICA Maxi...hmmmm, fler än jag som gillade dem! De är ju hur fina som helst. Hoppas vi får se duken när den är klar!

kram, Marita

Marie - Systrarna sa...

Hej svejs! Du har alltid så fyndiga rubriker..!
Jag har också varit på ICA Maxi - det kallar jag rea! 5 kr kostade alla julsaker oavsett tidigare pris! Och med julsaker menar dom allt de sålt till jul, oavsett om det ser juligt ut eller ej. Bra för oss fyndare....
Ha en skön söndag! kram/Marie

Lina sa...

Fint med sådana fynd! De där skålarna är så söta.
/Lina

Lyktor och Tyg sa...

Jag försår inte, jag hittar aldrig några så fina skålar när jag är på loppis. Någon har väl varit före mig kanske. Handukarna blir nog jättefina som duk.
Kram Kristina

Norregård sa...

Du har öga för de riktiga fynden;o)
Ser fram emot duken!!
Själv ska jag greppa penslen igen...
Kram Kram Malin

Signe 1 sa...

Du är en riktig loppisexpert!! Älskar dessa latteskålar, såå fina!
Må gott!!

Anki sa...

Jaså, brodern är inte på hugget? Nää dom inser inte det viktiga i livet, haha! Jag behöver oxå köpa färg...i massor! Det är jäkla illa när den tar slut, hur mycket har man inte som som man behöver måla då??!
Finfina skålar och handdukarna är verkliga fynd...det blir så snyggt som duk!

Kram till dig!

StrandviksVillan sa...

Jättefina saker!
Jag gjorde också ett fynd igår, ska snart visa ;) Det var dock inte från loppis, men ändå ett fynd...

skön söndagkväll till dig!

annashusidingtuna sa...

På maxi kan man verkligen hitta både det ena och det andra!!!
Ska bli kul att se duken om det blir en sådan av dem.
Kram Anna

Johanna sa...

Oj Ica maxi säger du. Då ska jag genast bege mig dit och se om jag kan hitta några handukar. De lär ju ha tagit slut för de var jättefina. MVH Johanna

Grodmamman sa...

Fina skålar och handdukarna var också fina!:)
Blev det någon duk?;)
Kan ju meddela att det inte alltid är sådan där ordning i dotterns rum och det har jag ju också bildbevis på!:) Men man får vara glad så länge det varar!
Kram

MårsArt sa...

Härlig och idérik blogg du har och kul att du delar med dig av tips och idéer. Vilka fynd du gjort. Skålarna och handdukarna är riktigt fina.
Mvh
Agneta

Cathrin sa...

Är själv lite tjurig över att jag nära nog kammade noll på loppisrundan i går. Känns som om folk har för mycket att göra för att rensa ut. Då är det tur att jag kan få kika in hos dig och njuta lite av dina fynd. Tavlan i förra inlägget är verkligen fin, du har en så vacker handskrift!

Nu skall jag gotta mig i sängen med en god bok i skenet av mina nya sänglampor från det stora varuhuset...

Livet på Berget sa...

Jätte fina skålar! Kul att fynda även om det inte är nått stort. Det är ju det som är så spännande man vet liksom inte vad man ska hitta när man får på loppis.
Ha de gott!
Kram
/Sara

Fias Drömmar sa...

Ja jag skulle behöva en ynka till creme vit cafe aui blalal skål så är min lilla samling då på 4 skålar klar. Meeen de tycks vara ett hett byte här =)
Hoppas du haft en bra helg annars =)
Fia

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Ja, det är verkligen skalt på loppisarna numera. Så då får man ladda upp lite tills stora utrensningsvågen sätter igång. Vässa sina armbågar och så.

Härliga handdukar iallafall. Och skålen likaså. Bara roligt att blanda olika sorter, det hör ju ihop ändå.

Hoppas du får en bra start på nästa vecka!

Vita drömmar och choklad sa...

Hej!
Skålarna är såå fina. Har själv letet på loppisar efter sådana men förgäves..
Kram Milla

red ticking sa...

i adore these white bols... and your blog is wonderful... x pam

Anonym sa...

Ja en såndär tavla med text...det är väl något för dig! KUL vi får väl höras av om vi kreerar något sådant.


Kram

Livet på Vestergård sa...

De där handukarna är som skapta för att bli duk! Jättefina.
Skålarna tycker jag också om.
Ha en kreativ dag! Kram Kicki

rustik charm sa...

Helt underbara skålar och handdukarna lika så:) Spännande att se om det blev en duk...

Hoppas du får en bra dag.
Kram Kristina