söndag 24 januari 2010

Statusrapport:

Vardagsrum:
Linneskåpet från sovrummet står på målarpapp och blockerar effektivt alla sätt att ta sig in i vardagsrummet förutom att glida in på tvären. Lukten av målarfärg är...markant. Jag har precis spacklat en andra gång efter första lagret färg.

Sovrum:
Allt som var i linneskåpet (handdukar, lakan, gardiner, kuddfodral..) ligger travade i en bergartad formation från golvet och upp på pysselbordet. Att ta sig in där kan också innebära vissa svårigheter.

Hall:
Golv belamrat av fulla påsar som ska någon annanstans någon gång.

Kök:
Mathörna förvånansvärt välstädat. Övriga ytor huserar diverse andra prylar som målas vita när jag ändå hade målarburken framme. Ordning och reda är inget begrepp som beskriver hur det ser ut just nu.

Man måste tydligen igenom kaos för att nå dit man vill.





Eftersom jag inte har lärt mig någonting har jag gått och köpt mig en ny murgröna. Tre sekunder efter dessa foton togs så ramlade min egengjorda kakelplatta i golvet och gick i tusen bitar...

31 kommentarer:

Anonym sa...

Jäkla otur med kakelplattan:-(

Hem och Harmoni Marie sa...

Kreativt kaos! Inte att förakta...

Synd bara på den fina kakelplattan, men du pysslar säkert ihop en ny så småningom...

Kram Marie

Helen sa...

Vad synd att din fina kakelplatta gick sönder:(

MITT VITA HUS sa...

Attans vilken osis..tur att det iten var den underbara krukan, då hade det blivit en aningen dyrare historia! Må väl, kram Mia

Lyktor och Tyg sa...

Nä vilken va tråkigt, du får minnas den på bild. Det verkar som du har fullt upp.
Kram Kristina

StrandviksVillan sa...

Wow vilken frodig murgröna!!
Jag har "bara" en just nu, måste nog ta och köpa nån till :)

Åh neeeej, så trist med plattan... Men tur i oturen hann du ju fånga den på bild :S

Ha en skön söndag och hoppas du hinner få klart nåt av dina projekt ;)
A-C

Cilla sa...

Hmm först kaos och sedan kanon??
Förstår att vägen dit just nu kanske känns lite krokig??
Himla synd att plattan åkete i golvet...
Ja men visst är det trevlig med murgrönor, jag har en som jag är förvånad över mig själv att jag inte tagit kål på..
Mysig Söndag!!
Kram Cilla

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Men det blir så bra när det är klart, eller hur? :-)

Synd på plattan, hoppas du kan fixa en ny!

Ha en trevlig fortsättning på söndagen!

//L

Grodmamman sa...

Blir säkert kanon bra när du väl är klar med alla projekt!:)
Tråkigt med din kakelplatta. Om jag känner dig rätt så har du snart gjort en ny!;)
Kram

Marie - Systrarna sa...

Jag skulle tro att det krävs en viss ordning för att kunna ha så mkt projekt på gång! Kunde säkert vara mkt värre om du inte var så fiffig och effektiv som du verkar vara! Inspirerande i alla fall, alla roliga grejer du gör!
Kram /Marie

Smultron på ett strå sa...

Vad synd att din platta gick sönder, hoppas att du kan göra en ny. Det är otroligt skönt att det finns fler som skapar totalkaos vid projekt av typen "måla om möbler". Ska försöka förklara det för min man, som är ganska ordningsam (läs: pedant)... Glöm inte att fota och visa resultatet när allt är klart! //Kram Maria

Karin - Mina Rum sa...

Vilken himla otur med kakelplattan. Den som var så fin.
Känner för övrigt igen mig en hel del i inlägget. Här är det också vissa problem att ta sig in i vardagsrummet, pga pågående projekt. Köpte grön växt till badrummet och var snubblande nära att ta en murgröna. Ångrade mig dock i sista sekund. Jag vet att jag blir galen när de drabbas av spinn, tappar alla blad eller ruttnar.
Ha en fortsatt fin söndag och hoppas att du får lite reda i ditt kreativa kaos.
Kram

Annas Lycka sa...

Va trist med din fina platta....Bara att göra fler :)

Ha det gott vännen!

Annies Diary Deluxe sa...

Men sicken otur! Och du hade gjort plattan själv och allt. Trist trist. Hur har du gjort den?
Kram Annie

Livet på Vestergård sa...

Vad synd på din fina kakelplatta!
Vi har lite målarprojekt som snart ska påbörjas i sovrummet. Jag drar mig lite för att börja på eftersom det kommer att vända upp och ner på hela rummet, ja det sprider sig säker i resten av huset också. Samtidigt som jag verkligen vill få det gjort!
Ha en bra vecka! Kram Kicki

Nilla Q sa...

Åh, vad synd med din platta. Kanske går att göra en ny?

Skönt att höra att det är kaos hos nån mer! Men det blir säkert superbra när det är klart!

Kram Pernilla

Domus Dulcis Domus sa...

Du är värd ytterligare en award från lilla mig. Du är en stor inspirationskälla! Kram

Tidsmästarinnan sa...

Tjena miss Fräken!
Ha ha, det låter som hemma hos mig... det blir liksom kedjereaktioner när man håller på i ett rum.
Skit också med kakelplattan.
Kram kram!
Susanne

Marita sa...

Tack för bra färgtips som du lämnade i förra inlägget! Toppenbra!!

Synd på den fina plattan... Jag har samma problem med murgröna som du har...hinner i regel bara ställa den på plats här hemma så dör den...ja nästan i alla fall! Den dör, och det gör den fort!!

Vad kul att få ändra om en del! Vi får väl se skåpet när det är på plats??
kram, Marita

Norregård sa...

Hej Fröken!!
Tänk att man alltid har det uppställt....men det är som du säger ständigt målande och omplockande...För att nå dit man vill;o) Vad synd med din kakelplatta:(
Trevlig kväll!!
Kram Kram Malin

Vita drömmar och choklad sa...

Synd på en vacker kakelplatta!
Men hoppas du haft en bra helg ändå.
Kram Milla

Compact Garden sa...

Vet precis hur du har det..har precis lämnat nästan 2 veckor av kaos hemma när kontoret/pysselrummet skulle göras om med mer förvaring..men det är såååå fint och välstädat där inne nu så håll ut!
Synd med plattan..
Ha en skön kväll Kram Anne

Livet på Berget sa...

Aj då, så synd att den gick i bitar. Vilken fin murgröna, 2 stycken har dött hos mig i vinter. Var förresten på blomsterlandet för att köpa lite nya blommor i lördags och jag måste säga att utbudet var uselt. Synd att Björsbyn försvann, älskade att gå i växthusen där. Känner igen det där med kaoset, men det blir ju tyvärr så när man grejar.
Ha de gott!
Kram
/Sara

VITA NYANSER sa...

Trist med kakelplattan, den var ju superfiiiin! Tur att du hann fota den innan. Hi,hi....kul med en rapport hur det är hemma hos dig = ), så där kan det vara här med ibland, men det är ju kul med projekt!

Kram l-l

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Hmm...känns som om vi har lyckats med samma sak i helgen. Skapat kaos. Här är det stökigt överallt. Förutom i hallen, som är tömd på allt.

Otur med kakelplattan, men då är det bara att sätta sig och göra ny. Det är roligt att pssla! :-)

Hoppas du får en fin start på nästa vecka!

Amazingdays sa...

Ajajajaj, vilken maximal otur på kakelplattan.
Krukan är superfin.

//Carina

Stjärnor & Champagne sa...

Verkar som att FF har lite oordning hemma hihi...Vad synd på din fina platta.

Kram Anne

Vit som snö sa...

Lite kaos alltså men i slutändan blir det helt säkert perfekt!
Så synd på den fina plattan!!!
Murgrönor trivs så bra hos mej, jag ger dom en dusch varje dag o ser till att dom aldrig torkar ut helt. Då slipper man spinn som ju brukar vara det trista problemet har jag hört...
Kram cilla

Viveka i Bläckhornet sa...

Neeeeeej...så trist med plattan :(

Ja det brukar bli ett kaos när man målar och grejar om. Men det glöms snart när allt är färdigt.

Kram Viveka

Glasbitar, lådor och gamla spetsar sa...

Tack för kommentaren! Får väl snart lägga mej på en psyksoffa och bena ut (bli urbenad, hihii) varför jag fått trälådor om bakfoten.
Tack också för färgtipsen! De kommer väl till pass framöver. En hel vindsvåning, väggar o tak i 30 år gammal panel, ska målas i vitt. Likaså diverse möbler samt trappan. Blir helt matt av blotta tanken. Jag kommer väl att ta hjälp av en kompis som är både snickare och målare. Han sa att jag måste spackla över alla kvist"fläckar", men jag undrar om det är nödvändigt :( Det ska inte vara heltäckande vit färg, utan lasyr(?) Ja ja, vi får se. Litar på färgaffären också.
Hoppas du hittar sängen!

millandante sa...

Näää... det som stod evighet på den... jäkla typiskt. Själv har jag idag knäckt en Greengatesked som jag fick av dottern i julklapp... grr..
De där kreativa kaosdagarna är dock väldigt goa..!!
Kram