onsdag 20 januari 2010

Always look on the bright side of the vardagsrum



Istället för att se allt stök hemma, som jag inte har känt mig inspirerad till att ta itu med, så väljer jag att se det som jag är nöjd med.

Jag är väldigt nöjd med min soffhörna. Min trasmatta, ihopsydd av tre mindre trasmattor, har återigen fått ta plats och det är jag nöjd med. Jag är jättenöjd med min fina dörr som står lutad mot väggen och döljer lite rör (som jag inte är fullt så nöjd med). Jag är väldigt nöjd med min soffa och alla mysiga kuddar som det är lätt att somna i när man bara tänker vila lite i.

Jag vore ännu nöjdare om jag fick vara hemma och ligga i den där soffan just nu!

25 kommentarer:

Signe 1 sa...

Jag skulle oxå vara nöjd om jag hade en sån där soffhörna:-))
Åh tänk att få kura ihop sig i en soffa nu istället för att jobba;-).

Kram Sofia

Sköna o Gröna Ting sa...

Nämen..., stackare!!!
Låter ju helt bedrövligt att du inte kunde få stanna hemma och kura ihopa dig i den mysiga soffan.
Gillar din soffa., dina kuddar, din dörr och din vackra ram!!!!
En stillsam och lugn hörna.., precis vad vi behöver ha i hemmet!!!

Mattorna var ju en rolig ide.., kanske man kan göra något kul med trasmattorna man har i högar nere i källaren:)

Ha en skön onsdag och ta väl hand om dig
Kram kram
Marianne

VITA NYANSER sa...

Hej!

Jättefint och mysigt i soffhörnan!Jag har oxå ett inlägg på gång från min soffhörna = ). Det är ju skönt att krypa upp i soffan på kvällarna den här tiden på året. Vilken fin tavla du har gjort på linnetyg! Den gillar jag!

Ha det bra!
Kram L-L

Emmas idéer sa...

Åååå så mysigt... tyvärr är vi soffliggare idagh då vi har en liten kille som har haft en hemsk astma i morse. Så synd om den lille.

Ååå vad jag önskar jag hade en ny soffa... som tur är har jag en benvit i skinn & det tackar jag gudarna för såna här dagar då lillen är sjuk.. =O)

Kram

Livet på Berget sa...

Jätte snyggt! Förstår att du vill vara hemma i soffan. Fint väder idag!
Kram
/sara

Nyanser av vitt sa...

Jättefin soffhörna. Själv "fick" jag inte köpa vit soffa....
Agneta

sara på hedepipan sa...

Det är väldigt viktigt det du nu skriver. Vara nöjd med det man har. Ibland måste man skymma synen av fingrarna. Den stunden kommer då man vill göra ett ryck.
Du får drömma om din soffa på jobbet så kanske det blir en harmonisk dag på jobbet.
kram

Madame Vit sa...

Ja man ska nog bara titta på sådant man tycker om och är nöjd med =) Ändå så är det de saker man anser vara "fel" som jag inte kan slita blicken från här hemma.Men det beror väl på att vill vill flytta, pronto!!!
Kram S (Före detta fias drömmar)

S o F sa...

Väldigt bra av dig att fokusera på det som är bra, det klarade jag själv inte riktigt av idag.
Skärpning SoF! ;)

Ha det gott!

Mitt skabbiga chica hus sa...

Betyder detta måntro att Fröken Fräken bloggar på bästa arbetstid och sitter och längtar hem till sin soffa...fy skäms;o)

Min soffa är det enda jag skulle slåss om ifall maken ville slänga ut mig, skönare finns inte.

Hoppas din soffa är extra skön ikväll efter jobbet:o)

Kram!
Mia

Grodmamman sa...

Måste först bara säga att jag verkligen gillar din header, så snygg!:)
Härlig soffhörna och smart att koncentrera sig på det man är nöjd med. Man borde ju då alltid vara nöjd med något, eller?!? Jag menar, trots att det är kaos i tvättstugan eller i barnens rum, så kanske det är ljuvligt i soffhörnan!:)
Önskar också att jag kunde sätta mig i soffan nu, men jag har lovat dottern att titta på när hon tränar handboll. För "det gör du aldrig"!:)
Kram

mo sa...

Du gör helt rätt vännen, önskar så att jag kunde göra detsamma, ja se allt som man verkligen är nöjd med....Just idag har jag haft en skitdag av olika anledningar o känner mig verkligen väldigt nere...men men, då finns det bara en väg att gå..uppåt.

Du har det jättefint i din soffhörna, så ljust o fräscht, ha en skön kväll i din soffa (somna inte för tidigt), kramkram

Karin - Mina Rum sa...

Helt rätt! Man ska fokusera på det man är nöjd med, snarare än skravankerna. Din soffhörna ser skön och inbjudande ut.
Kram!

Compact Garden sa...

Jag skulle också vara nöjd om jag hade en sån fin soffhörna...Kram Anne

millandante sa...

Det är bara så härligt när man kommer tillbaka från en ofrivillig bloggpaus och får läsa igenom dina inlägg!!!
Imponerad av: ekplantan
Chockad av: olivträdet
Inspirerad av: dina ihopsydda mattor
Stor kram

Norregård sa...

Hej!!
Visst är det bra att titta lite på det man är nöjd med!! Annars tittar man ju gärna på det som man är mindre nöjd med....
Kram Kram Malin

Cilla sa...

Du kan absolut vara nöjd med din mys pys hörnan.. Den ser kanon fin ut!!
Hoppas du kan få sitta hela kvällen och bara njuta & mysa!!
Kram Cilla

Limetwig sa...

Skönt att titta på saker man är nöjd med, lite egokick behöver man ibland...:) Jätte fint! Hoppas du snart får kura resta i soffan...
Ha det bäst! Åse

House number 15 sa...

Ja, tänk om man fick ligga i soffan o slöa;)) Du ska absolut vara nöjd med din hörna. Smart idé med mattorna.

Ha det gott

Kram C

Nyanser av vitt sa...

Hej igen fröken,
Nej det är ju det som är så tragiskt. Att jag för en gångs skull tvättade mina gardiner. Nu är det andra gången detta händer så nu blir det inga mer tvättar. Jag köper nytt direkt!
Sköt om dig

Inspiration i vitt sa...

vad härligt med människor som du som är nöjd med det de har. Att sy ihop flera mattor är en utmärkt bra ide'. Kram på dig/Ingela.

Vita drömmar och choklad sa...

Jätteljus o fin hörna.
Jag tycker du tänker helt rätt :)
Strunta i röran och lägg dig och mys i soffan så ofta du kan ;)
Kram Milla

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Tunnelseende! Inte bra när man kör bil, men en fantastisk gåva när man vill ignoera en massa kaos hemma. ;-)

Tycker din egenhändigt ihopsydda matta är så söt. En riktigt rolig idé!

Hoppas du har en härlig torsdag. Snart är det helg!

Tezz från Kungens Kurva sa...

Soffhörnan ser otroligt mysig och fin ut! Klart du är nöjd med den, och klart att du längtar hem till den :)

andi sa...

Vilken bra idé att gömma rören med en fin gammal dörr!
Jag har precis samma slags rör i mitt vardagsrum!
Har inte kommit på nåt att göra med dem förutom att låta de leva sitt liv där fullt synligt ;D


Ha det gott!