tisdag 19 januari 2010

Utbyte

I planerna för helgen som just passerade, ingick att jag skulle sy nya gardiner till köket, rensa i skåp, sy om ett par tre byxor och ett par kuddar.

Men inte blev det så! Varför följa en plan när man kan hitta på något helt annat? Istället fick det tidigare tyget som satt på insidan av glasdörrarna till mina två hyllor finna sig i att bli utbytt. På en av dörrarn råkade tyget nämligen bli lite kort - jag kan inte minnas att det kan ha berott på mig...? - så där ville tyget aldrig sitta uppe någon längre tid.

Så jag inventerade gömmorna och hittade ett tyg i vitt som skulle passa perfekt. Denna gång fick tyget sitta helt slätt. Jag har helt sonika tejpat fast tyget på baksidan eftersom jag inte ville börja borra hål och sätta upp vajer i själva dörren. Faktiskt är jag mer nöjd denna gång! Rynkat tyg är helt enkelt inte min stil!





Jag var så entusiastisk att jag inte kunde vänta på bättre ljus innan jag fotograferade...

26 kommentarer:

Vårt hem på landet sa...

Jag fick inte gjort det jag skulle i helgen heller, men å andra sidan så känns inte helgen speciell längre när man är hemma varje dag...

Jag tycker det var lika snyggt med det rynkade tyget! Hur fick du fast "rynkorna" på det förra tyget utan vajjer??

Rut och Signe sa...

Ser jättefint ut ditt skåp med det gulliga tyget. Ha det gott! Marie

hilma sa...

JAMEN - nu blev det snyggt. IGEN!

chokladblomma sa...

Det blev jättesnyggt!!!
Trist på ditt olivträd... :( Vi får hoppas att det piggar på sig.
Kram

Nyanser av vitt sa...

Detta blev jättefint fröken

gamla skolan sa...

Mycket fint ! Skönt också att kunna gömma undan lite saker , som man inte vill skall synas , även om man kan se igenom blir det ju inte lika framträdande ! Kramar Susanne / den gamla skolan

rustik charm sa...

Men det där blev ju jättefint:)

Hoppas du får en bra dag.
Kram Kristina

Norregård sa...

Så snyggt!!!!
Håller med finare än rynkat tyg;o)
Ha en bra tisdag!!
Kram Kram Malin

Sköna o Gröna Ting sa...

Nämen.., vilket vackert tyg du har förgyllt ditt skåp med!!!
Jag gillar nog oxå det släta i dörrar bättre än rynkat.., kan det bero på att jag är snål och inte vill köpa onödigt mycket tyg:):?!?!

Igår fick jag värsta rycket nio på kvällen.., symaskinen åkte fram i ren iver..., (mer information om detta ämne hittar du på en blogg som heter Sköna & Gröna Ting.., välkommen att hälsa på..., hihihi)
Usch, fy katten, jag har varit "inlåst" med svabben idag och ingen social kontakt på flera timmar, kan bli lite tramsig då vettu!

Men du.., ha en fortsatt skön tisdag och ta väl hnad om dig
Kram kram
Marianne

Signe 1 sa...

Hej fröken fräken! Det blev kanon, as usual....:-)

Må gott!

Cilla sa...

Heja tejp rullen!! Visst är det så snabbt och smidigt fixat och inga hål blir det.. (På dom få gardinerna jag har hittas det oftast tejp bakom..)
Skåpet blev kanon fint!!
Mysig kväll till dig!!
Kram Cilla

Lantliga drömmar sa...

Jag skulle ha sytt kuddfodral i helgen men jag gör det i morron. Nilla

Théa & Linnéa sa...

Så snyggt! Tittade på de handdukarna du köpte på ICa jag också, skulle vara kul att se hur duken blev.
Må så gott
/Karin

Domus Dulcis Domus sa...

Så fint du gör.... fin inspiration till vad jag kan göra med de hyllor jag inte har men så gärna skulle vilja ha här i mitt lilla kontor. Kram

blomsterboden i skanör marie sa...

förstår att du inte kunde vänta att visa ditt mästerverk, det blev verkligen super bra=)

Ha en skön kväll!!
Kramkram
Marie

Grodmamman sa...

Så fint och en idé jag kanske snor till dotterns rum!:) Hon har en Billy-bokhylla med vitrindörrar till alla sina pysselsaker och ibland kan jag tycka att det ser lite rörigt ut. Vad har du använt för tejp? Smartare än att börja borra och greja.
Kram

Livet på Berget sa...

Hej där
Mycket snyggt! Smart att tejpa.
Kram
/Sara

Dicksonska våningen sa...

Jag jobbar ibland bara 75% och börjar inte förrän 12 på dagarna. Och jag har alltid tusen idéer för vad för nyttigt eller roligt som ska göras innan jobbet. Till saken hör att jag jobbat så i många år nu och jag tror inte att jag får det till många dagar som jag verkligen gjort det jag skulle gjort... Det blir helt enkelt inte så... När jag sedan kommer hem på kvällen ångrar jag mig och försöker på nytt nästa dag...

Sån´t är livet! Och tejp fixar det mesta - min sambo håller helt med dig :)
Kram Annika

Anonym sa...

Hej!
Vilken bra idé! Trevligt sätt att göra Billy personlig och lätt att ändra när lusten för det faller på.
Hälsningar Maria

Millas hem sa...

Skönt att det blir mindre rörigt för ögat! =)

Kram Camilla

Dagdrivaren sa...

Hade det varit matlagning kunde du sagt, man tager vad man haver. Vad man säger om inredning vet jag inte. Huvudsaken att resultatet blev bra. Och det blev det ju.

Cathrin sa...

Men tejp är väl inte att förakta? Och du ändar dig säkert ändå snart ;).

Min matta blir jag faktiskt väldigt nöjd med. Tror jag. För den är ju inte färdig. Virkar som en liten tok (jag kan ju virka och underhålla en bebis samtidigt vilket underlättar) men den måste bli en hel del större. Jag började med att använda restlakan (inköpt för att fodra leksakskorgar men hann inte påbörjas). Men det blå tog slut så jag fick snällt köpa ett lakan till.

Vitt för själen sa...

Gud vilket vackert tyg!! /Sophia

Sari sa...

Oj, oj, vad mycket jag har missat här.... Jag hinner ju inte med bloggandet som jag vill..... Väldigt frustrerande...
Vad mycket fint du har pysslat ihop!
Såå kul att du lyckas med dina ekplantor! Jag håller tummarna för att det ska fortsätta lika framgångsrikt!
Kram Sari

Pysselpralinen sa...

Sådärja, då har fröken redan hunnit byta tyg innan jag ens hunnit prova att sätta upp något alls. Men du är ju liite snabbare i vändningarna så det är väl föga förvånande. :-)
Fint blev det i alla fall. Jag gillar "utan-rynkor-grejen".

Åhhh...tekalas på stärkta linnedukar i syrenbersån...sommar ja..du nämnde ordet. Sommar nu hade varit bra. Sommar nu och 8 veckors semester. Det hade funkat. Suck!!!

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Nä, det där med planer är bara så att man ska ha en utgångpunkt. Sedan måste man ju kunna vara lite flexibel och förändra sig på vägen. :-)

Det blev väldigt bra med det tyget bakom glaset. Och det tyget måste nästan sitte slätt, så att man kan se det söta mönstret.

Rörande decoupagelim: Jag har inte speciellt mycket erfarenhet, men det är helt klart lättare att få fast en servett på ett snyggt sätt, utan att den går sönder eller att det blir bubblor. Sedan använder man limmet som lack också, och penslar över servetten för att skydda. Nu hade jag inte så mycket lim kvar, så det blev typ bara två tunna lager, men ju fler desto bättre antar jag...

Nä, nu ska det snart sovas. Hoppas du får en riktigt fin onsdag. Må gott!