fredag 8 januari 2010

Som jag har längtat!

Äntligen fredag och helg på gång!

Jo, jag veeet, jag var ledig senast i förrgår, men två dagar kan upplevas som jättelänge, så det så! För att inte helt tappa pysseltakterna så ägnade jag kvällen igår åt att måla om en nyfyndad gammal ram samt att göra lite arrangemang med hyacinter som fyndades för en femma styck. Jag tycker inte att hyacinter enbart är juliga, jag skulle gärna ha sådana året om!

På tal om rea så tycker jag att mellandagsrean har varit väldigt blygsam, jag har knappt hittat något. Vare sig i klädväg eller på inredningssidan. Men på Indiska var de fina spillkumskålarna på rea så jag tyckte att jag kunde behöva en i mellanstorleken också. Jag som bakar så OERHÖRT mycket (...)





Zinkburken är från Granit och porslinsskärbrädan fyndades i Finland.

31 kommentarer:

Anonym sa...

De skålarna från indiska är sååååååååååååå fina. Har en stor, två mellan och två små. Mellanstorleken och de små är perfekt när man ska äta tex tacos.. att ha tillbehör i..

Lina sa...

Stod och ryckte i en sådan för någon dag sedan. De är så fina och jag vill ju verkligen ha en sån. Tänkte sen, -men Lina, behöver du verkligen ytterligare en skål?
Nä, kanske inte.
Så gick jag därifrån och kände mig tråkig.
Kanske blir det min tur en annan dag:)
Ha det så fint, och trevlig helg!

/Lina

millandante sa...

Åh finns de på rea nu... måste dra nu...
Kraaam

Huset utanför stan sa...

Hihi, jag har också fyndat några skålar! De är ju så användbara!

Trevlig efterlängtade helg!

Anonym sa...

Japp höll i dem jag oxå,men sansade mig. Hade redan fyllt korgen med en del andra guldkorn=)
Nice fredag på dig/Annica

fröken knopp sa...

jag håller med dig!! två dagar kan kännas väldigt långt..hihi...:)

vilken jätte fin skål..hm..tyvär har jag långt till indiska..men men...

varma kramar elin

hagagården sa...

Fina fynd du har gjort.
Kram o ha en go dag
ninni

Marie - Systrarna sa...

Köpte den stora och en liten - fanns inte så många kvar i butiken jag var i. Mycket fina! Sen fyndade jag en matchande kanna på Myrorna! :-)
Har du börjat sticka eller virka med oranga påsar än då? Fniss...

kram/Marie

Jenny sa...

Hej Fröken!
Visst är det härligt att det är fredag! Har varit tillbaka på jobbet sedan igår och jag undrar redan hur man ska orka jobba 5 dagar i sträck nästa vecka?? ;)

Ljuvliga skålar, jag är så förtjust i den där spilkummodellen!

Ha en myysig fredag!

Kram Jenny

Signe 1 sa...

Ingen är gladare än mig att det är fredag...ja, det skulle vara du då förstås, fniss...

Underbara skålar!:-)

Kraam Sofia

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Hmmm...kanske skulle man ta sig en tur till Indiska. Jättesöt skål!

Tycker också man kan ha hyacinter bra mycket mer än bara till jul. Nu är jag supersugen på att köpa några i blått, så det blir nog en tur till Plantagen efter jobbet.

Hoppas du får en riktigt fin helg, fylld med pyssel. Själv ska jag röja ut julen!

Må gott!

Sköna o Gröna Ting sa...

Tjo flöjt.., vilka snygga skålar, stilrena och tidlösa!!!!
Synd att du inte har närmre till Norge..., DÄR har dom minsann rea.
Jag och en vännina var där i onsdags och dom är inte blygsamma inte..., 50-75% rabatt på det mesta.
Min plånbok var inte i tillstånd att shoppa loss som jag ville men det var en helmysig dag med massor av fikastopp:)


Ha en underbar helg och var rädd om dig i kylan.
Kramar till dig...
Marianne

Nyanser av vitt sa...

Hej fröken
Jättefina är dina skålar. Ha en mysig helg ( inomhus va :O) )
A

Linruz sa...

Ja du fröken fräken nu är helgen och ledigheten nära.
Hoppas den blir till belåtenhet.
Ta hand om dig.
Kram Lina

Sofie sa...

De där skålarna från Indiska är fina, har själv den stora! Stod och fingrade på mellanstorleken och den minsta storleken på rean men insåg snart att jag har nog med skålar. Märklig insikt, jag som annars brukar vara duktig på bortförklaringar för att få köpa hem :) Men som sagt, fina är de! och ett bra pris med.

Trevlig helg!

Anonym sa...

Jag håller verkligen med dig om rean. Jag har varit och tittat men inte hitta någonting. Fick presentkort i julklapp och dessutom 20% extra på all rea. men inte fanns det något att köpa. De ända som var fint fanns enbart i strl 46. Men jag sparade ju i alla fall lite pengar =) Kram

Viveka i Bläckhornet sa...

Ja jag fyndade dem på Indiska också. Sååååå fina.

Önskar dig en trevlig helg

Kram Viveka

Grodmamman sa...

Ja, jösses, jag funderar också på hur sjutton jag ska överleva att jobba fem dagar i rad nästa vecka!:)
Fina skålar du har!
Jag har inte heller handlat så mycket på rean, orkar inte med alla folk!:)
Kram

Hem och Lycka sa...

Skålarna är jättefina, jag fyndade liknande på Ica för ett tag sedan. Spillkum är så fint men har inte hittat gamla på loppis.

kram

Liljas Corner sa...

Jag drog en lättnadens suck idag då arbetsdagen var över. Huuur kan det va så tungt??
Åh, jag har knappt varit på rea nåt alls i år. Fick plötsligt ett väldans sug att ta mig till Indiska...

Golden&Vitt sa...

Vilka härliga fynd du gjort på Indiska, den butiken saknar jag här i Happis, fast vi har ju nära till Tamppis(tamperensäästötex) där kan man fynd mycket och billigt året om.

Visst är det härligt nu när det är kallt så man kan pyssla:)
Ha en mysig helg/annika
ps. hoppas dina ekollon blir stora och fina, det ser ju lovande ut ialf.

Fias Drömmar sa...

Halloj =)
Zinkburken var verkligen kononsnygg!!! Ja skålen från Indiska är snygg, jag har den större men funderar på den mindre =)
Ha en fin pysselhelg!!
Fia

Nilla Q sa...

Hej Vännen!

Ville bara titta in och önska trevlig helg!

Kram Pernilla

Norregård sa...

Hej!!
Vad sorgligt med din mamma och mor och farföräldrar. Tack för din kommentar hos mig, den värmer!!
Jättefina skålar från Indiska, jag kollar bara gardiner när jag är där....Har inte varit på någon rea alls än..det finns väl inte mycket kvar nu?!
Ha det gott;o)
Kram Kram Malin

Jo sa...

Jaaaaa! Fredag! *klapp-klapp-klapp*
Underbart med helg!

Spilku..vadå? :D Fina är de iallafall!

Jag tänkte faktiskt på dig när jag skrev inlägget om lövblåsen. Jag tänkte att det kanske kunde roa fröken uppe i norr!

Ladylox sa...

Jag håller med, hyacinter kan man ha året om (om det fanns i butikerna) De doftar så underbart.

Jättefina skålar förresten, har dessvärre inte Indiska i den ort jag bor. Snyft! Nu blev man lite sugen på att shoppa...

Trevlig helg!

Livet på Berget sa...

Ja men jag håller med om rean, har inte hittat ett smack förutom på indiska och så lite glöggmuggar från Hemtex. Stod faktiskt och höll i de där skålarna, de är så fina men jag har så många så det blev inget köp.
Må gott!
Kram
/Sara

Linas Vita Hem sa...

Ja visst är det härligt att det äntligen är fredag!
Vilka underbara skålar och zínkburken är kanonfin!
Ha en trevlig helg!
kram/L

Marita sa...

Fina skålar...får nog ta mig en sväng på stan.... I år har jag inte varit på så mycket reor...Slottsbodens Carina sålde visserligen sina julprylar till halva priset så där gjorde jag ett och annat fynd!
kram, Marita

Inspiration i vitt sa...

Hej fröken, vilka fynd du har gjort, de skålarna är så fina och du hittar säkert nåt annat sätt att använda dom. Gillade din fina plåtburk oxå. Håller med jag har inte fyndat nåt speciellt jag heller. Kram på dig/Ingela.

Madeleine Berglund sa...

Ja, glasstillverkningen tycker jag att du ska återuppta, det är ju så väldigt gott. Snygga skålar, de har jag spanat på. Är det rea nu alltså? Det var som tusan.

Kram Madeleine