fredag 22 januari 2010

Överförtjust!

Idag är jag överförtjust. Jepp, så är det! Så idag ska jag vara tolerant och inte hänga upp mig på småsaker.

Jag är förtjust i...

Att det är fredag och att en hel helg ligger framför mig
Att jag ska ägna stora delar av denna helg till att måla om mitt linneskåp
Kökshanddukar - överallt jag går spanar jag in fina kökshanddukar




De monogramprydda är loppisfynd för en femma, den andra kommer från Hemtex - rea naturligtvis!

Ha en härlig fredag alla ni bloggare därute!

25 kommentarer:

Levindas Värld sa...

Den där känslan infinner sig hos mig med då jag är ledig idag + hela helgen - härligt!!

Roligt att känna den där förtjusande känslan, må så gott hela helgen och pyssla på!

Madeleine Berglund sa...

Strålande fröken, strålande! Ack så nderbara handdukar! Jaaa, jippi, freeedag!! Själv ska jag iväg till Formex mässan men sedan tar jag helg. Skönt. Kram Madeleine

Madeleine Berglund sa...

underbara ska det stå, men det förstår du nog. =)

Sköna o Gröna Ting sa...

Japp..., handdukar har man väl snart till förbannelse:):)
Men dom är ju så fina och svåra att motstå!!
En ledig helg att njuta av.., det du!

Hoppas den blir lång och skön....
Kram kram
Marianne

Cilla sa...

Ja men visst är det en härlig dag!!
har samma känsla som du..
Önskar en kanon mysig helg till dig..
Kram Cilla
Ps. glömde skriva att handukarna är kanon fina och så även priset;0)

fröken knopp sa...

låter som att du har en underbar dag!!
Hoppas att din helg plir precis lika underbar!!!

kramar elin

millandante sa...

Jäklar så snygga de från Hemtex var!!! Och rea sa du...
Överförtjust. Jag gillar ditt ordval!!:)
Önskar dig en underbar målarhelg!!!
Kram

Smultronlycka sa...

Åå vad det låter härligt med lite pyssel energi..
Det var längesen jag hade det :)
Så fina handdukar!Vilka fynd!
Önskar dig en kreativ och härlig helg!
Kram Anna

Liljas Corner sa...

Javisst är det förtjusande med fredagar och framför allt helger! Hoppas du och linneskåpet får en bra helg!

Gillar hemtexduken!

Anki sa...

Förtjust...det är väl ett härligt ord!
Håll kvar den känslan hela helgen så kommer målandet att gå som en dans!
Jag är sååå förtjust för jag ska stappla ut med dogsen nu i snöovädret, haha!

Kram!

Lisa.L sa...

Kökshanddukar kan man aldrig få nog av ;) kram Lisa

Vitt och Blått sa...

O love pyssel!!!!!! Det är det viktiga! Jag håller med!

Duu, men ditt olivträd, de gör så på vintern, behöver lite svalare o lite mindre vatten, sen får man klippa det lite i vår när de nya långa skotten börjar komma om man vill hålla in det lite och få det lite "burgigare". Samma med fikusar, de följer medelhavsklimatet och väntar på ljuset!

Trevlig helg!
Kram Ewa

Jo sa...

Ja, hurra, det är fredag! :D Här ska pysslas av hjärtats lust! Och det blir pyssel vare sig jag vill eller inte, eftersom det kommer hem nio tjejer till mig imorgon för syjunta! (Vuxet va?!) Jag känner bara fyra av dem, så det ska bli väldigt spännande!

Vad blir det för fint av dina fina handdukar då?

Casa Loda sa...

Ja äntligen fredag! Ha det så bra i helgen!
Annika

rustik charm sa...

Vilka underbara kökshanddukar:) Visst är det härligt med helg.

Ha en toppenhelg.

Kram Kristina

Vit som snö sa...

Inget är som ledig helg!
Snygga handdukar! Det känns som att det alltid är rea på Hemtex!
Ha en mysig helg!
Kram Cilla

Norregård sa...

Hej!!
Håller oxå utkik på loppisar efter fina handdukar!! Din från hemtex var riktigt fin tycker jag!!
Är du i målartagen igen, du flitiga Fröken;o)
Ha en mysig målig Helg!!
Kram Kram Malin

Grodmamman sa...

Måste säga att efter den här veckan så här helgen mycket efterlängtad!:) Fredagar är nog den bästa dagen på hela veckan. När man vet att man har två dagar ledigt framför sig!:)
Kram

Glasbitar, lådor och gamla spetsar sa...

Ja, hos oss är det tidig väckning alla dar i veckan för voffsingarnas skull :-) Kl 06.45 är vi klara, hundarna har fått sitt och frukost + morgontidning är avklarad. Då - i väntan på ljuset ute, händer det att man pysslar lite. Det är så roligt att se hur det gamla trävirket suuuuger i sig av oljan och får en vacker yta.
Väntar med spänning på att du viker ut ditt nymålade linneskåp!

Ha en skön weekend!
Susanne med glasbitarna

Grodmamman sa...

Det är inte alls hemskt att säga att man önskar att man fick vara mycket ensam i helgen!:) Det skulle jag också vilja få vara!
Kram

Mamma med ambitioner sa...

Hej vännen!
Det finns en award att hämta hos mig.
Lycka till. Kram Kristina

Nyanser av vitt sa...

Hej Fröken
Ha en mysig helg. Ta väl hand om dig
A

Livet på Berget sa...

Härligt positiv fredagsanda här! Låter som du får en rolig helg med penslen i handen.
Ha det gott!
Kram
/Sara

Compact Garden sa...

Tjoho fredag...loppis?ja gärna :)
Hoppas du får en skön helg Kram Anne

Stjärnor & Champagne sa...

Hittade du tuben med spackel hihi? Mmmm fredag är bäst och du som är så pysslig av dig får massor av tid.Alla säger till mig att jag är pysslig, herregud då har dom inte en aning om hur ni bloggare är och främst fröken fräken hihi.
Kram Anne