måndag 25 januari 2010

Den första gång jag såg dig

Inte kan det väl bara vara jag som köpt något enbart för att komma åt den snygga förpackningen?

Den här tvålflaskan hittade jag på Rusta, och det var kärlek vid första ögonkastet. Och bara 20 kr! När tvålen är slut planerar jag att återanvända den till diskmedel. En prydnad för diskbänken! Kanske räcker denna dos av rosa för mig. Jag brukar alltid drabbas av lust att ta in rosa i inredningen den här tiden på året, och kommer för sent på att rosa inte är min färg..



36 kommentarer:

Cathrin sa...

Men det var en snygg kombo - ljust rosa och svart mot allt vitt. Du har varit flitig som vanligt i helgen ser jag. Nu drabbar målerilusten mig, efter att ha läst om allt du gjort. Hmmm, måste försöka skicka bort barnen helgen som kommer (Semlan vill inte gå i färgen men små barntassar tycker det är väldigt spännande att hjälpa till och det är ingen hit...) för nu kommer jag på att jag har många, många saker som behöver målas om.
Ha det fint, trots att det är måndag!

Ullis sa...

Härligt vackert!

Hem och Lycka sa...

Superfin och så bra att återanvända! Priset var ju inte dumt heller ;-)

kram Mia

Compact Garden sa...

Super!Några sådana får det bli,tack för tipser.
Ha en skön dag /Kram Anne

DRÖMHUSET sa...

Lovely flaska och perfekt pris tycker jag!
Funderar på ett inköp av de dyrare fina flaskorna, men inte sååå roligt när lilleman bestämmer sig för att göra skumbad åt actionfigurer i handfatet var och varannan dag...
Denna måste jag spana in nästa gång jag är i närheten :-)

Brukar också vilja ta in lite pasteller när våren närmar sig, men det slutar också med att jag tröttnar efter ett tag! Fast det ser ju härligt härligt ut :-)

Gud människa vad snyggt du textar!

KRAM Sofie

annashusidingtuna sa...

Förstår att du gillade den, den är jättefin!
Kram Anna

Signe 1 sa...

Kanonfin flaska och priset var ju inte fy skam heller, hihi..

Må gott!

Helena Dovier sa...

Toksnygg! Jag kommer snarast möjligt att styra min fyrhjuliga apostlahäst mot Rusta för att härma dig :-).

Kram från Helena

Mitt skabbiga chica hus sa...

Nej nu skojjar du med mig...? Har en tur inplanerad till stora köpcentrumet på semestern idag. Tror Rusta ligger där, gissa jag ska slinka in....?????

TACK för tipset!

Kram Mia

Livet på Vestergård sa...

Härlig flaska! Lite rosa vill man ha när det går mot vår, men som med allt annat ska det vara med måtta. Ha en bra dag! Kram Kicki

Lisa.L sa...

som jag då, köpte tvålflaska och bodylotion flaska på kappahl i vintage serien för flaskorna var sååå fina :D och går ju att använda om och om igen ;)

Rut och Signe sa...

Den har en snygg design!

Cilla sa...

Ja men visst är det något med rosa kombinert vårkänslor...
Den såg väldigt lyxig ut till det priset.. Kanon fin!!
Ha en bra dag!!
Kram Cilla

Karin - Mina Rum sa...

Nejdå, du är inte ensam om att köpa saker enbart för förpackningens skull. Själv köpte jag en kakburk där kakorna var så äckliga att fåglarna fick dem, men burken var fin.
Ha en bra vecka! Kram

Villa Nordåker sa...

Snygg, på Rusta kan man fynda ibland.

Ha en bra dag!

Malin

Nyanser av vitt sa...

Snyggt. Jag gillar rosa men har ju grönt som accent i köket så jag får använda den som tvål....
Tror inte alla bloggare utom du var på Formex :O). Bara de som har företag eller är utställare får ju gå dit så har maningen inbjudan blir det STOPP

gamla skolan sa...

Nä , jag är likadan , faller pladask för fina förpackningar ! Denna var fin , svagt rosa mot det svarta , och vilket kanonpris . Jag som aldrig brukar gå på Rusta , får kanske ta en tur dit ? Kramar Susanne / den gamla skolan

Lena sa...

Jag köpte också den flaskan för några dagar sen...
Först och främst för att flaskan var fin :)
Men tyckte faktiskt att den luktade gott också, jag brukar inte gilla ros-lukt så mycket, men denna luktade väl inte riktigt ros?!
Jaja billigt och bra :)

Madeleine Berglund sa...

Tack för boktipset! Den ska jag absolut få tag på. Vad roligt!

Men jösses fröken, vilken tvålflaska, viiill haaa. På Rusta säger du. Jaha, mmhmm, I see, något som jag ska kika efter med andra ord.

Att fylla den med diskmedel sedan är ju jätte smart och snyggt på alla vis.

Själv hade jag jätte ont i halsen igår och var sängliggande HELA söndagen vilket var extremt irriterande. Men det kommer en ny helg, fast det är ju evigheter dit. Inte sant?

Take care!
Kram Madeleine

Norregård sa...

Läckra bilder Fröken;o)
Ha en bra måndag, ny vecka nya tag;o) Mera måla...
Kram Kram Malin

Sköna o Gröna Ting sa...

Käre nån.., åkte den vackra kakelplattan i golvet vännen????
Tur att skickligheten sitter kvar i fingrarna så du kan skapa nya..., men trist att det hände:(

Förstår att du gillade DEN pumptvålen, vacker rosa färg, inte alls för skrikig rosa.
Lilla fjärilen blir ju pricken över i:et....

Vackra bilder och du förresten..., tack för alla goda råd om vilken färg man skall använda till vad.
Sparar minsann dina råd i mitt lilla arkiv...

Ha en fortsatt skön måndag
Kram kram
Marianne

Livet på Berget sa...

Hihi jo nog har det kommit hem en och annan i snygg förpackning och lite tveksamt innehåll på Berget.....kan tolkas olika det där;). Jag gillar rosa, brukar ha vitt, rosa och grönt på våren. Bara små stänk här och där.
Ha de gott!
Kram
/Sara

Anonym sa...

Riktigt läckert. Som alltid inne hos dig. Kul idé att använda den till diksmedel sen. Kram

Lyktor och Tyg sa...

Den var riktigt bra för att vara tvålförpackning. Smart och billigt att ha i köket. Jag ser framför mig hur vi flera stycken drar oss mot en Rusta affär för att införskaffa denna billiga flaska.
Kram Kristina

Casa Loda sa...

Den var ju jättefin! Och vad snyggt det blev på den svarta brickan!
Kram Annika

Vårt hem på landet sa...

Lite rosa har ingen dött av :) Söt flaska! Nysprayad bricka?

StrandviksVillan sa...

Hihi, så kul! Har exakt den flaskan själv i gästtoan just nu!!

Annars brukar jag ofta pilla bort etiketten av såna där billiga tvålar, så ser dom genast lite stiligare ut ;)

Sigrid sa...

Håhå ja ja. Allt för många gånger är det så. Och ibland får man betala ett överpris för varan för att man vill åt förpackningen. Men den där får nog ändå gå under kap? :)

Kram
Sigrid

Liljas Corner sa...

Vackert! Inte har dom några sånadär flaskor där jag handlar, fast jag spanar! Rosa i den där dosen skulle t.o.m. passa mig, speciellt mot svart.

Grodmamman sa...

Det var himla snyggt med den rosa flaskan mot det svarta!
Här finns det i stort sett bara rosa i dotterns rum. Har några handdukar i rosa också. Är ingen färg jag gillar i inredningen direkt. Tar hellre in mer i blått!:)
Kramar

Linas Vita Hem sa...

Vilken bra idé! Jätte snygg! Haha, roligt inlägg du skrev igår, känner igen det starkt!:) Men man måste ju stöka ner lite för att det ska bli fint till slut!:)
Hopppas allt är fint!
Kram/L

Smultron på ett strå sa...

Jättefin flaska, måste nog åka förbi Rusta nån dag. Fast jag hittar aldrig nåt där, det är superrörigt på vår Rusta. Blir bara yr i huvet av alla grejer och går därifrån utan att ha köpt nåt. Och det är inte likt mej... //Kram Maria

Anonym sa...

Det var ett trevligt fynd. Jag har själv varit väldigt anti-rosa men börjar sakta men säkert smälta för den varma färgen.

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Hmm, det har faktiskt hänt här med...plåtburkar med bakpilver och vaniljsocker...tre gånger så dyra, men mycket finare än de i papper! :-)

P.S Snygg bricka P.S

Kram L

millandante sa...

Nu blir det rusning till Rusta!!!
Det är de små detaljerna som gör det..!
Kram

Ylva sa...

nejmen vilket fynd! Jag har betalat typ 7 gånger mer ibland för att komma åt en tvål i fin förpackning... Det här skulle ju onekligen kännas bättre, tvål är ju förgängligt liksom...
/Ylva