tisdag 12 januari 2010

Det var som förgyllt

Chockerande nog är det inte bara svart som hamnar hos mig numera. Nä, lite guldfärgat har sprungit in bakom ryggen på mig. Hur gick det till??

En gammal ram loppishandlades i förra veckan, då i fyra olika färger, den guldfärgade randen var den enda som var snygg. Resten blev vitt, och jag tror att jag ska sätta fast olika spetsar i ramen.

Även om julen är över så är det ingen anledning till att låta bli att köpa hyacinter! Speciellt inte när många affärer rear dem.





Vad roligt att ni gillade mitt svarta bord!
Jag har fått en del frågor om några andra saker på bilderna i förra inlägget. Ljusstakarna är loppisfynd, egentligen i mässing men sprayade svarta. På väggen hänger en tavla som jag knåpat ihop, det kommer ett inlägg om den framöver. När jag lyckats ta ett foto under dagtid...

20 kommentarer:

Elin - Ett Hem sa...

Bordet var verkligen supersnyggt! Blev så himla sugen på att måla om vårt vita skrivbord, eller så kanske köksbordet få en svart skiva. Tack för inspirationen! :)

Limetwig sa...

Jag såg tavlan men... ska bli kul att se den senare...
Kul med lite färg som piggar upp denna årstid!

Ha det bäst! Åse

Cathrin sa...

Visst är det roligt att bli överraskad av sig själv?! Och när det blir så snyggt resultat dessutom. Gillar både bord (fint med nyomklädda stolen till!) och ram.

Ser fram emot vad som komma skall... :)

Signe 1 sa...

Lite guld har inget dött av, kanonfint!!:-)

Må gott!

Grodmamman sa...

Snygg ramen blev, lite extra med den guldfärgade randen!:)
Alltid kul när man kan överraska sig själv!:)
Kram

Livet på Berget sa...

Snygg ram, det kan vara kul att bryta av med något oväntat ibland.
Må gott!
Kram
/Sara

Stjärnor & Champagne sa...

Klart man kan köpa hyacinter. Jag såg på någon blogg som skrev att det är även en vårblomma? Eller har jag fel?
Kram Anne

Klankis sa...

ÅH vad jag skulle vilja ha ett par hyacinter hemma, de luktar ju så gott...men ögon och näsa rinner så mycket då :-(

Nilla Q sa...

Guld är ju lyx! Och du får ju alltid till det så fint... På tal om fint, ditt svarta skrivbord - supersnyggt!!

Kram Pernilla

Ljuva lantliv sa...

Gillade verkligen ditt skrivbord och texten i ditt förra inlägg. Du är så duktig på att skriva roliga texter! Ska leta efter ett vackert gammalt skrivbord på loppis och auktion under året. Mitt är ett litet och trist bord från Ikea. KRAM Anna

Karin - Mina Rum sa...

Du ser, det kan smyga sig in annat än vitt även hos dig. Men det klart, vitt är ju en jättebra bas och passar ju till allt.
Håller fullständigt med dig om hyacinterna, de kan man njuta av länge!
Kram

chokladblomma sa...

Skrivbordet blev attans snyggt!!
Jag tänkte allt på dig när de sade att det skulle bli kallare i norr igen... du får nog vänta lite till med sandalerna...;)
KRAM

Norregård sa...

Jag gillar oxå en liten dos av guld!! Snyggt!!
Kram Kram Malin

annika sa...

Ramen blev jättesnygg. Kul att du lät guldkanten vara kvar. Hyacinter kan man ha ofta och många, förresten gillar de sällskap av ekollon har jag hört. Sköt om dina odlingar.
Kram annika

Mjuka sa...

Om jag minns rätt så har jag nog sett en guldram hos dig ovanför soffan, snyggt, gillar när det kommer något som man inte förväntar!
Kramar Malin

hagagården sa...

Hej
Ramen var underbart fin.
Kram
ninni

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Skrivbordet blev såå snyggt!

Håller medo om att hyacinter kan man njuta av läänge!

Kram Jeanette

Ida sa...

Ja, ibland undrar man hur det kan bli. Att man helt plötsligt ändrar sig och gillar något man inte var så förtjust i förut! Guld är fint ;)
Och ditt skrivbord blev supersnyggt, verkligen!!!
Ha det bra idag

Cilla sa...

Ramen är kanon fin, skall bli spännade och se kommande projekt!!
Jag är såå svag för hyacint doft och håller med dig att dom kan man gott ha ett tag till ;0)
Underbar onsdag önskar jag dig!!
Kram Cilla

Livet på Vestergård sa...

Ja men visst behöver man lite guldkant på tillvaron ;o)
Ha en bra dag! Kram Kicki