torsdag 7 januari 2010

Ingen vinter varar för evigt, våren hoppar aldrig över ett år

Pust! Bara två dagar kvar till helgen!
Undras vad som krävs för att man skulle kunna genomföra en lagändring som innebar att det alltid var två dagars arbetsvecka? Det känns lite mer lagomt tycker jag.

Igår var det panikpyssel. Detta innebär att man plötsligt inser att man inte har hur många lediga dagar som helst framför sig utan måste göra allt man tänkt sig på en dag. Samtidigt får man en mängd nya idéer på ytterligare saker man vill göra. Bland annat så donade jag med två spackeltavlor. Själva plustecknet är alltså spacklat för att få lite struktur och sedan målat i grått. Den andra tavlan ser likadan ut men jag tror att plustecknet ska bli i mörkare grått istället.







Fortfarande hemska ljusförhållanden att fota i!

28 kommentarer:

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Din stol är verkligen läcker!

Blev genast sugen på att gå hem och pyssla lite med spackel. Har aldrig tänkt på att använda det till annat är upp på väggen (och sedan slipa ner det). Får nog fundera lite på skojigt pyssel jag.

Hoppas du får en fin torsdag!

Hannis sa...

Där är det ju!
Det var det där jag trodde var något i betong kanske??
Fiffig idé Fröken!
Gillar det lite ruffa över den.

Vi kan liiiiida tillsammans!
Har jobbat ca 2 timmar och längtar redan till i morgon eftermiddag när det blir ledig helg...

Linruz sa...

Två dagar går snabbt du fröken. Snart är det helg och du får tid att bjuda oss på dina uderbara pyssel igen.
Ta hand om dig.
Kram Lina

Signe 1 sa...

Jag säger detsamma, suck!! Tillbaka är man men bara fysiskt;-).

Kanonfin tavla du har gjort, läcker!!

Må gott!

Anne sa...

Hej!
Vilket fint hörn av ditt hem du visar!
Fint med den gamla dörren som prydnad, tyckte mycket om stolen också!

Så fiffigt av dig att spackla för att få lite struktur och sedan måla, jättefint!

Claras hem på byvägen sa...

Oj vad inspirerad jag blev av din blogg...det var riktigt roligt att titta in här. Jag återkommer=). Kram Clara

Lina sa...

Fin tavla!
Roligt att jag kunde inspirera:) Hoppas du visar här sen?
/Lina

Jo sa...

Fiffig som vanligt, vår Frk Fräken! :)
Jag vill också lagstadga tvådagars-vecka. Var kan man skriva på listan?

Hanna sa...

Fina bilder.
Kram
Hanna

sara på hedepipan sa...

Å så snyggt. Pysslande följer en hela tiden och nu vill man utnyttja det ljusa ute med inslag av det samma inne. Snön inspirerar.
kram sara

Grodmamman sa...

Läckert att använda spackel för att få struktur!:)
Ja, vore underbart med tvådagarsveckor, fast jag kanske inte ska klaga, jobbar ju bara 75%.
Jag tycker inte att det är jätte kul att laga och ändra kläder heller, därför har högen funnits där lääänge. Jag är dock ganska nöjd över att byxorna äntligen är upplagda, för jag har saknat ett par snygga, tighta, svarta byxor!:)
Kram

Emelie sa...

Idag håller jag sannerligen med dig, jag fasar för att min semester är slut om bara tre dagar och en hel termin (lärartid ;)) ligger framför mig. Jag får lite rysningar och drömmer redan om nästa semster. Men jag vet ju att det brukar ge med sig är man väl kommer dit.

Vilken vacker stol också på bilden förresten.

Ha det fint så lovar jag att hjälpa dig att heja på våren så snart min skidsemester är över ;)

Sköna o Gröna Ting sa...

Hahaha.., två dagars arbete per vecka.., DET HADE VARIT NÅGOT DET!!!!!!
Usch ja, jag känner väl till den där panik känslan då man inser att dom sista timmarna på ledigheten inte räcker långt.
Men du lyckades komma långt tycker jag.., tavlorna blev ju sååå coola!!!

Nu skall jag vara kreativ.., med mat förståss men det måste vi ju ha i oss för att orka pyssla:)
Ikväll skall jag ta itu med ett par "skrotiga" lampor som bara står i källaren och samlar damm, får se om jag kan få dom mer i min smak.

Ha en fortsatt skön dag
Kram
Marianne

SKOOGSTROLLET sa...

Sommarväder? Ja, det beror väl på vad man jämför med. Vi är ju inte vana vid att helst behöva dra ner mössorna över hela ansiktet så det fick bli halsduk över á la muslimer runt ansiktet idag för att stå ut med blåsten som Jönköping ofta har.

På jobbfronten är det både och. Jag ringde för att kolla idag och det visade sig att den stackars människan hade fått akuta magsmärtor samma eftermiddag som intervjun och sedan opererats för gallsten, så hon låg kvar på sjukhus. Om hon jobbar måndag och referenserna är som jag tror så börjar jag kanske redan jobba på tisdag. Visst det kommer bli ett himla spring och resande 7 mil enkel resa och 14 avdelningar, men ett jobb är ändå guld värt. Sedan återstår det att se om det blir 50, 70 eller 90%. Troligtvis blir det 70 i alla fall och då kanske jag får se om jag kan springvika där jag hade praktiken, så nu känns hoppet större igen.

Klankis sa...

Två arbetsdagar åt gången låter väl ändå rätt ambitiöst, kan man inte få jobba lite när man vill istället?
Också tycker jag man borde ha en lag om valpledighet och vård av sjuk valp också när vi ändå håller på. Då skulle jag skaffa hund på direkten.

Huset utanför stan sa...

Vilken jättefin tavla! Blir alltid så inspirerad av din blogg och dina idéer! Kanske man skulle försöka sig på något liknande=)

annika sa...

Ja det är inte med lätta steg man tar sig till jobbet. Är hellre hemma och sköter om citronträdet! Klart att vi ska hålla tummarna för varandras små odlingar.
Kram annika

Vitt för själen sa...

Urmysig bild du bjuder på :)

Du jag har sett att du ändrar din header stup i ett..Nu är den helt makalöst vacker i färgerna!!
Hur gör man för att få fler bilder..?
Jag får bara in en bild..har inte hittat hur man ändrar..jag brukar använda mig av "fixa-din-blogspot"

Må så gott din pysselfia.Mvh Sophia

Sofie sa...

Snygg tavla! Enkelt, stilrent, fint. Tycker om den gamla dörren du har lutad mot väggen, så vansinnigt vacker.

Limetwig sa...

Så fint det blev där tillsammans med det rostiga A:et.
Jag måste också komma igång jag känner hur det kliar i varenda finger...

Ha det bäst! Åse

Livet på Vestergård sa...

Enkelt och snyggt!
Bara en arbetsdag kvar denna vecka nu ;o)
Ha det bra. Kram Kicki

Livet på Berget sa...

Snyggt! Du är fiffig du. 2 dagars arbetsvecka låter väldigt lagom, jag röstar på det. Vi borde bli lite mer franska, dvs mer våldsamma i våra protester.
Ha en skön kväll, jag är fortfarande ledig,
Kram
/Sara

Kikan sa...

Åh känner igen det där! Fast jag kan bli helt nipprig när jag helt plötsligt får en heeel dag ledigt då jag kan göra preciiiis vad jag vill. Skall jag baka? Pyssla? Krypa upp i soffan med en bok? Se på en film? Träna? Fota? Blogga? Etc Etc och så slutar det med att jag fastnar framför datorn :) Kram Kikan

Inspirera Mera sa...

Ja nu längtar man efter våren! Fin tavla du gjort. Kram Sandra

Karin - Mina Rum sa...

Stackare, jag lider med dig som ogillar snö och kyla så intensivt. Själv njuter jag fortfarande av det gnistrande vita.
Ska bli kul att se när nästa tavla och därmed hela din "installation" är klar. Det ser fint ut hittills.
Kram!

Pysselcamilla sa...

haha känner igen det där med panikpyssel :)
Ja, man ska nog börja med något lite mindre..haha

Fy, här i Umeå var det -23, men uppe i Lycksele var det på vissa ställen -38!!! Sjukt!

Ha en bra kväll :)

millandante sa...

Dina bilder blir så ljusa och fina ändå!!
Så roligt att pyssla med spackel, och vad enkelt och fint det blev!!
Gillar verkligen din stol...
Hihi... känner igen det där med att jobba bra med kniven mot strupen...
Kram

Hannis sa...

Jag tycker att du ska göra en stor spackeltavla och hänga ovanför skrivbordet!
Eller ett gäng av dina andra egentillverkade tavlor med spetsar och tyg.
Dom tillhör mina favoriter=))

Det där med spackeltavla har fastnat i mitt huvud!