onsdag 13 januari 2010

Ett hjärta av blommor



Vad är detta? Ännu ett inlägg om hyacinter?

Nej, det är ännu ett inlägg om vad bra det är att passa på att köpa tyger när de är på rea, även om man just då inte vet vad man ska sy av tygerna ifråga. Här handlar det om vitt linne (som borde tillhöra en av de saker som är absolut nödvändiga att ha hemma, för man vet aldrig när sylusten slår till!)

Jag har sett, här och där, kuddar som fått dekorationer av knappar, och varit sugen att göra något liknande. Jag hittade istället små plastblommor på Indiska som jag sytt fast i en hjärtform på kudden. Förmodligen inte skönt att vila huvudet mot, men skönt att vila ögonen på!



35 kommentarer:

Madeleine Berglund sa...

Söt kudde och skrivbordet blev alldeles förträffligt bra.

Jaså, du stod och målade på självaste nyårsafton.

På lördag ska jag återigen bege mig till en loppis i hopp om att återigen möjligtvis hitta en byrå.

Idag skiner solen, milda makter är det våren som vill titta fram?
Känner mig tveksam, för bra för att vara sant kort och gott.

Kram Madeleine

annashusidingtuna sa...

Önskar så att jag också kunde sy, för ideer finns det massor av men tyvärr varken tålamod eller kunnande..
Så fin din kudde blev, bra ide!
Kram Anna

Théa & Linnéa sa...

Bra idé!
Linnetyg är bra till mycket...
Må så gott
/Karin

Sköna o Gröna Ting sa...

Nämen.., så gulligt det blev och man blir riktigt glader när man ser din nya kudde:)
Visst, det är bara att norpa åt sig alla stuvbitar och tyger när det är rea, någon gång kommer det ju till användning!
Sist jag och tjejerna var på EM och shoppade så hittade den stora tjejen en full påse med stuvbitar och hon betalade 50 kronor, rena rama klippet!!!
Än så länge har det hunnit bli några hjärta, förkläde till lillsyrran och så var jag ju och knyckte en och annan bit!!!
Men tillåtelse förståss....:)

Ha en underbar dag
Kramar till dig...
Marianne

S o F sa...

Du är bra du!!

Jättefint med andra ord.

Soliga vinterhälsningar!

rustik charm sa...

Men så fin kudde du fixat ihop:) Blir lite sugen på att sy mig en kudde jag med nu.

ha en bra dag.
Kram Kristina

millandante sa...

Jaha... jag som varken har vitt linnetyg eller plastblommor hemma... och jag vill sy en EXAKT likadan NU!! Två sådana i sovrummet... perfekt! Tack!!
Kramen också:)

Fias Drömmar sa...

En takkrona? Den låter himmelsk!! Det var inte illa =) Man har nog en tendens att glömma bort att "man är värd" saker man vill ha =) Det kör jag stenhårt på haha. "Jag är inte bara tjej, jag är även shoppingtokig =)"
Fia

Anna sa...

Duktig du är. Och uppfinningsrik. Lika fint resultat som vanligt när du tar dig för med någonting.

Det svarta skrivbordet och det guldiga kring ramen gör sig också bra hemma hos dig, Lite färg/avbrott får bara det vita att bli ännu vackrare och det blir ett lyft när man bryter av litegrann.

Rut och Signe sa...

Allt måste ju inte vara bekvämt - supersöt blev den och det slår högre! Ha det gott, Marie!

Sandra Jonsson sa...

Jättefina kuddar! Åhh jag blir såå inspirerad av dig.
Jättekul att följa din blogg

Lina sa...

Jaha, det var vad du sydde:) Fint och sött! Lagom romantiskt, beroende av vad som finns runt om.
/Lina

Domus Dulcis Domus sa...

Sicken pysselenergi du har! Här hinner jag mest med barn, matlagning, jobb och så att se till och få lite motion efter jobbet. Blir så inspirerad!

camilla sa...

Jodå man fixerar färgen med strykgärnet, sen sitter det som ett smäck! Tål till och med att tvätts i 60 grader :)

annika sa...

Skönt att vila ögonen på som sagt. Den är ju vändbar ifall man vill vila huvudet. Supersöt.
Här är dimmigt som om man går i florsocker.
Kram annika

n o r d i n g å r d e n sa...

Oj vilken vacker kudde, i frasigt vintervitt! Och den krukan och hyacinten, bara sååå snyggt! Liksom bilderna i inlägget under, livsnjutning, vi ses igen! Mari.

Livet på Vestergård sa...

Verkligen jättefin kudde! Den påminner om en som jag köpt på Indiska som är vit med vita pärlor påsydda. Ska man vila huvudet på den så får man svänga baksidan framåt har jag kommit fram till.
Ha det bra.Kram Kicki

Jo sa...

Jag sitter här och försöker komma på en enda anledning till att INTE köpa tyg på rea. Det skulle väl vara om man hade barn som skulle bli utan mat. Nu har ju inte jag några barn, så det finns helt enkelt inga som helst anledningar att låta bli. Vitt linnetyg dessutom? Herregud, det hade ju varit snudd på kriminellt att INTE köpa det? Jag hade då funderat på att polisanmäla dig... ;)

Kudden blev väldigt söt, bra pysslat som vanligt!

Ang min ordentlighet.. Jag är lite "manlig" när det gäller bruksanvisningar i vanliga fall och kör oftast "Learning by doing". Nu kände jag dock att det var på sin plats med lite vuxenpoäng när jag köpte overlocken, så den instruktions boken har jag lusläst... :)

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Det är väl inte helt fel med ytterligare ett inlägg om hyacinter - dem är underbara! :-)

Så söt kudden blev. Det jag själv tycker om när det är paljetter och sånt på kuddar är att det inte blir för mycket, och detta blev ju perfekt.

Hoppas du har haft en riktigt fin dag!

Cathrin sa...

Men hur skulle det se ut om allt i hemmet var anpassat för att vara skönt? Fram för mer obekvämt men snyggt... ;) Jag försöker tex förmå mannen i mitt liv att inte misshandla alla soffkuddar så att de ser ut som må trötta dragspel/skrynkelhögar/trasor. Kanske skulle lite riktigt vassa knappar på strategiskt placerade kuddar få honom att förstå vad jag menar?

Stjärnor & Champagne sa...

Mmmm väldigt fin att vila ögonen på men inte att vila huvudet på...Jättefin.
Vad trevligt att herr fräken godkände skrivbordet...

Kram Anne

Grodmamman sa...

Helt ljuvligt!:) Har fått gamla vita knappar av min mormor för flera månader sedan och vitt linnetyg är inköpt. Nu fattas bara tiden och orken!:)
Kram

Livet på Berget sa...

Så söt kudde! Jag har också de där blommorna från Indiska, det där var ju en bra idé!
Ha de gott!
Kram
/Sara

Limetwig sa...

Jättesött!

Ha det bäst! Åse

Johi sa...

Fullkomligt bedårande! Vill ha jag med!

Norregård sa...

Lovely, Fröken!!
Du är då för finurlig!!
Kram Kram Malin

Rosenvit sa...

Så fint att vila ögonen på!
Håller med om att vitt linne är en basvara för andan faller nästan alltid på när tygaffären är stängd, typ söndag.

Kram
Anna

Mjuka sa...

Helt ljuvligt och krispigt!
Kramar Malin

Karin - Mina Rum sa...

Hjälp, vad du är pysslig och duktig. Fattar inte hur du hinner och orkar. Själv har jag inte energi för fem öre. Vill bara gå och ide och vakna upp någon gång i april. Ska nog göra det nu. Får ju i alla fall sova till klockan ringer vid sex imorgon.
God natt!

Sigrid sa...

Strunt i huvud när ögon fröjdas :)
Inte allt för ovanligt och går att stå ut med!

Kram
Sigrid

Théa & Linnéa sa...

Hej! Du sökte drejkurs. Synd att du inte bor närmare för jag gick kurs hos BI vilket var jättekul!
http://www.bidesign.se/
Hoppas du hittar en kurs!
/Karin

Cilla sa...

Men vad duktigt du är!!
Jätte fint med dina blommor :0)
Jag satt nyss och små fnissade då jag skrev mitt inlägg idag, visar nämligen bilder på mina nymålade hästar och funderade på att skriva att dom inte är lika fint dekorerade som dina(tänkte på mannens påsar hihi)
Ha en underbar dag!!
Kram Cilla

Anne sa...

Hej!
Vad söt kudden blev, men kanske inte så skön för huvudet nej... men vad gör väl det!

Världen är officiellt upp och ned... när du hade -2 hade jag mellan -18 och -28 och jag bor långt mer söderut än du.... känns fel på något sätt.

Du vad fint bordet blev svart! (även om jag tyckte om det trärent och vitt med).

Hur går det med ekskotten nu då? såg bild från för några dagar sedan... hoppas de spirar på.

Dicksonska våningen sa...

Underbar kudde!

Det blir säkert fina avtryck i ansiktet om man skulle somna på den... Och om någon skulle göra det så ser man ju direkt vem den skyldige är :)

Kram Annika

A Cup Of Emilia sa...

Vad pysslig du är! Den blev jättefin. Vi hade det jättetrevligt på spa. Det är verkligen något att rekomendera :) Kramar från Emilia